gerdamarijke
door gerdamarijke Apr 16, 2014 om 19:12
Computers & telefonie

Unified Daemon (EUR) en hoog verbruik data/ batterij

Sinds een paar dagen gebruikt mij Samsung GALAXY S4 enorm veel data en batterij.
Ik zag een (volgens mij nieuw) item staan bij gegevensgebruik: unified daemon (EUR) met een tekentje ervoor dat leek op dat van "instellingen"
Ik heb op internet gelezen dat er veel klachten over zijn, zou komen na een Android update, maar niemand weet hoe het op te lossen is.
En oplossingen die aangedragen worden zijn niet op mijn toestel van toepassing.
Hi webcare zegt hier nooit van gehoord te hebben, dit terwijl het internet vol klachten staat hierover, en komt met de suggestie:Fabrieksinstellingen terugzetten.
Hier ben ik niet blij mee uiteraard en zal dit alleen in alleruiterste nood doen. Ben bang gegevens te verliezen..
Vorige maand 118 MB gebruikt, nu zit ik al op 154 MB.
Is er hier iemand die mij helpen kan?

18734 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 16, 2014 om 20:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier. Als ik dat lees dan zou je de genoemde apps moeten verwijderen (of uitzetten?) om van het probleem af te komen.
Overigens kun je via Kies back-ups maken van de gsm en dan de gsm erna naar de fabrieksinstellingen terug zetten en vervolgens de mappen e.d. weer terug zetten.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Apr 16, 2014 om 22:41
330 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt aurora1.
Ik ga zoeken naar Kies.
Een backup is altijd goed om te maken.
Accuweather.com, Beurs (Yahoo Finance) en Nieuws (Yahoo News) heb ik er niet op.
Hij staat bij gegevensgebruik, niet bij de apps, dus ik kan hem ook niet uitzetten helaas.

forever-nl
door forever-nl - Apr 16, 2014 om 22:59
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zie ook claims dat het een service van Samsung zou zijn die 24/7 zoekt naar updates. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor het grote verbruik aan data en batterij. Een derde claim is dat het malware zou zijn. Loop in ieder geval dus je apps even langs om te kijken of er 'vreemde' tussen zitten. De afdeling webscare zal het misschien ook niet zo erg vinden dat je lekker veel data verstookt. :|

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2014 om 02:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kies kun je klik hier downloaden, mocht je het niet op een cd bij de Samsung gekregen hebben.
Is het ook niet te vinden (en te wissen) via taakbeheer - pakketten?
Kijk anders ook nog even of het verschil maakt als je via accounts- en synchronisatie het automatisch/op de achtergrond synchroniseren uitzet.
Je email blijf je dan gewoon ontvangen als je (icoon) email aanklikt en dan pagina vernieuwen, en Whatsapp etc. werkt dan ook gewoon.
Of via draadloze en netwerkgegevens naar Mobiele netwerken en daar Pakketgegevens gebruik uitvinken.
En/of op het toestel Samsung update uitzetten.
Je kunt anders ook nog via mijn eerder gegeven link een live chat met medewerkers beginnen en zien of ze je ermee kunnen helpen.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Apr 17, 2014 om 19:37
330 Antwoorden / 15 Vragen

bedankt voor de tips. Ik ga ermee aan de slag, ook met de back-up. Fijne paasdagen!

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2014 om 21:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan en succes ermee, ook fijne paasdagen gewenst.