ta
door tapir Aug 22, 2011 om 17:54
Computers & telefonie

Unlockcode

Ik heb een gsm bij Ah gekocht 24-10 2007 Nokia 2310 en had hem graag nu simlock vrij gehad omdat ik ben over gestapt naar een andere provider.Ik heb contact opgenomen met Ah maar zij verwezen me door naar KPN .Ik heb van KPN 2 keer een verkeerde unlockcode ontvangen via e-mail.Dan maar weer opnieuw naar KPN met weer eens de vraag of ze me konden helpen.Er werd mij verteld dat ik maar naar een Turkse winkel moest gaan die zouden dat wel tegen betaling doen.Ik vind het idioot dat ik voor mijn gsm moet betalen .Waarom kan KPN of Ah mij niet helpen.

867 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2011 om 18:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb destijds van KPN Primafoon een nieuw toestel ontvangen omdat KPN de unlock code niet kon leveren.

M.i. heeft u bij AH uw toestel gekocht, dus hoort AH er voor te zorgen dat u de unlock code krijgt.
Een nieuw toestel lijkt mij een goede optie bij AH.

ltmvz
door ltmvz - Aug 23, 2011 om 13:40
949 Antwoorden / 18 Vragen

In géén geval opgeven, tapir!

Ik heb 8 maanden getelefoneerd en gemaild met T-Mobile om een simlock van een telefoon af te krijgen. Ze hebben de telefoon zelfs 2 keer laten opsturen om het simlock er af te halen en stuurden hem dan mét simlock terug.

Uiteindelijk een nieuwe Nokia gekregen, omdat ze op een gegeven moment toch van je af willen en omdat ze wettelijk verplicht zijn het simlock er af te halen.

tr
door trineke - Aug 23, 2011 om 14:50
65 Antwoorden / 23 Vragen

Ik ken het probleem. Ik heb wel een half jaar gemaild en gebeld met KPN om de code te krijgen. Het lukte ze niet! Iedereen kreeg de schuld: Er zou geen code op zitten. Ik moest naar de Primafoon, maar die doen niets als een toestel via internet gekocht is.De fabrikant zou schuldig zijn.
Ik had de reactie van "tdehond" in gedachten en vroeg om een ander toestel. Dat kon niet. Ze hebben me toen aangeboden 2 maanden abonnementskosten terug te betalen. Dat heb ik geaccepteerd omdat ik van het gezeur af wilde.
Zorg er dus voor dat je er wat uitsleept.
Of je bij AH moet zijn, betwijfel ik. De provider moet de code verstrekken. In dit geval KPN.
Trineke

f.weele
door f.weele - Aug 23, 2011 om 15:26
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste tapir, als ah je niet wil helpen, ga dan naar een kpn/hi winkel en vraag een
formulier voor de unlock-aanvraag (PrePay). Dit formulier kun je ook verkrijgen bij
Klantenservice KPN Mobile, Helpdesk Prepay, Unlock-aanvraag mobiele telefoon,
Postbus 13500, 9700 EG Groningen. In een telefoonshop anders dan kpn/hi hebben ze deze formulieren meestal ook wel. Stuur dit formulier in met vermelding
van alle gegevens (IMEI-nummer)!!! Bij mij is dit in het verleden ook niet vlotjes
verlopen omdat het imei-nummer niet bekend was bij KPN. Naderhand kwam dat
alsnog boven water. Dus nogmaals proberen.
m.vr.gr.

ltmvz
door ltmvz - Aug 23, 2011 om 15:56
949 Antwoorden / 18 Vragen

Het IMEI-nummer staat op een stickertje dat je ziet als je de batterij uit de telefoon haalt. Het nummer begint -meen ik mij te herinneren- altijd met 35.

ltmvz
door ltmvz - Aug 23, 2011 om 16:57
949 Antwoorden / 18 Vragen

Je kunt ook *#06# intoetsen in de telefoon. Ook dan verschijnt het IMEI-nummer.