ve
door veeranne Nov 2, 2006 om 18:24
Computers & telefonie

UPC, Tele2, Multikabel, KPN..????

Hallo!

Graag zou ik 'm'n telefoon, internet en tv allemaal van 1 bedrijf willen regelen met als hoofddoel; wat is het voordeligst voor mijn portemonee. Maar het duizelt me met al de aanbieders. Het lijkt allemaal via sommige bedrijven heel goedkoop zoals bij UPC en Tele2; alles voor gemiddeld E 40,- per maand. Wie kan mij adviseren over wat ik moet doen, welke aanbieder is daadwerkelijk het goedkoopst of komt er bij allemaal nog diverse kosten bij?

Bedankt voor de hulp!!

197 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 2, 2006 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk altijd hoeveel het kost na 6 maanden, daar de eerste maanden altijd een aanbieding is, ik heb alles bij Casema en ben zeer tevreden, dus geen vast abonnement bij KPN meer

ve
door verwijderd - Nov 2, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

als U hier Uw postcode zou zetten kan ik alles wel uitrekenen, zowel de eerste actie periode, daarna het normale tarief is soms erg lastig te vinden, maar we vergeten dan het belangrijkste, hoe betrouwbaar wilt U het, als U deze namen hierboven invult en op ZOEK drukt, ziet U wat de problemen bij sommige zijn, en hoeveel....

Prijs is leuk, maar de rest..

Zelf heb ik gekozen;

Sateliet, goedkoper dan kabel tv en na enkele jaren terug verdient.

Slimbellen en internetten voor E19,95, goedkoper bellen en traag internet, en dat laatste, dat trage accepteren vele niet meer, dus moet je in dat geval meer betalen, dus wat ik goed vind, zou voor jou persoonlijk wel eens anders kunnen zijn....

Stel eerst eens je minium eisen op papier, en via bellen.com kun je zowel de telefoon mobiel+vast en internet kiezen, kabel tv is voor mensen die meerdere zenders tegelijk willen kijken en opnemen, sateliet zapt lastiger, en als je heel veel wilt opnemen, en steeds een ander kanaal lukt het niet...

Johan Cruyff zij het al, ELK NADEEL HEEFT ZIJN VOORDELIGER....!

ve
door verwijderd - Nov 2, 2006 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Kijk eens op deze site: http://www.speedtest.nl

Je vindt hier ook links naar andere breedband, telefonie en radio/TV diensten.

Goedkoop is vaak duurkoop dus let goed op wat je kiest. Op het Kassa en *hoest* Radar *hoest* forum vind je heel veel informatie (en klachten) over de diverse aanbieders. De keuze zal er niet makkelijker op worden, helaas. Ik persoonlijk heb noch problemen met Essent (voor de kabel, gas en energie) noch met KPN (voor telefonie + internet). Toch wordt er over deze bedrijven heel veel geklaagd. Een echt goed advies zou ik u niet kunnen geven. Ik kan u alleen mijn ervaringen mededelen.

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 2, 2006 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag veeranne,

Ik weet nu al dat je op mijn antwoord niet zit te wachten, maar............................. Op de verschillende consumentensites zijn zeer veel klachten over deze all-in overeenkomsten. Alle grote bedrijven buitelen over elkaar heen om maar klanten binnen te halen en daar eindigt dan ook meteen hun service. Veel consumenten zijn handen vol euro's kwijt om hun klacht en probleem op te lossen (meestal tegen geen enkele vergoeding) maar hun probleem wordt (meestal) NIET opgelost. Alles op dit gebied staat nog in de kinderschoenen. Het zou verstandiger zijn om nog minstens 1 zo niet 2 jaar te wachten, zodat de kinderziektes eruit gefilterd zijn.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2006 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de ervaringen van veel overstappers op diverse forums raad ik u aan om nog even te wachten en als u wilt besparen op uw telefoonrekening, miicshien de moeite waard om eens rond te surfen bij diverse Carrier Select aanbieders.

B.v 1643 , bellen naar vaste net 0,5 cent per minuut en naar mobiel 10 cent per minuut en 0,5 cent per minuut naar talloze landen

Bassie

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt er aan waar je woont. Woon je in de Randstad, zou ik zeggen: gewoon overstappen. Je hebt dan drie keuzes: UPC / Casema / Multikabel (wat er leverbaar is, ligt aan je woonplaats), KPN en Tele2. Woon je buiten de Randstad, zou ik nog even wachten totdat KPN landelijke dekking heeft met Digitenne.

Om nog even wat in perspectief te plaatsen: er zijn heel veel mensen die je bang proberen te maken om over te stappen cq een combipakket te nemen. Ze verwijzen dan naar de 'vele' klachten. Laat je niet bangmaken en misleiden door deze angstzaaiers! Als je het aantal klachten afzet tegen het aantal aansluitingen kun je niet anders dan concluderen dat het in >98% van de gevallen allemaal zeer goed gaat. Van de overige 2% zit ongeveer 25% écht serieuze en terechte klachten; de resterende 75% heeft zich óf niet goed voor laten lichten, óf overdrijft aantoonbaar.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals veeranne,

Als je gewoon de feiten op een rijtje zet dan kun je zonder meer concluderen dat het nog heel vaak fout gaat met dit soort abonnementen. Zoek maar eens op RADAR, KASSA, en de site van de Consumentenbond. Bovendien staan de belangrijkste aanbieders met dit aanbod regelmatig in de Top 3 van KASSA (en dan hebben we het dus over duizenden klachten). Dat zijn feiten die niets te maken hebben met angstzaaiers en opportunistische figuren die je het tegendeel willen doen geloven. In percentages gezien moet je niet denken aan 1 of 2 % maar meer aan 10 tot 20% of zelfs nog meer én je zal daar dan maar bij zitten!!! Het is maar het topje van de ijsberg dat op de sites naar boven komt. Bovendien hebben de opportunisten die je terugvindt op de sites vaak direkt danwel indirekt economische bindingen met deze bedrijven en zijn ze dus verre van objectief. Mijn advies (en ik sta niet alleen in dit draadje) is nog steeds: wacht nog een jaartje!

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo,

Ik heb ± 4Jr. @home gehad.

In de eerste 2 jr. goed, daarna steeds meer klachten zoals Slechte intern.Verbinding of Geen verbinding.

Sinds 7 mnd. heb ik nu Wanadoo (tegenwoordig Orange)Family,

en ik ben er nodg steeds ZEER over te spreken.

De Intern.verb. is 2x zo snel als @home/de telefoon werkt ALTIJD Perfect.

En Last but not Lest,ik betaal nu Iets meer dan de Helft.

Grtz. J v Hest

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik woon in rotterdam zuid   en ben al 6 jaar aangesloten bij upc en sinds 3 jaar ook telefoon digital anny time sinds oktober 2006 en easy internet sinds 2000 ik heb geen klachten meer de laatste 2 jaar en mijn gemiddelde maandbedrag is €40.00 per maand incl gesprekken.

de storingen die er inde afgelopen jaren zijngeweest waren meestal opstart problemen door eenn te groot aanbod die upc niet kon verwerken

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het nadeel van zoeken op internet is, is dat je alleen de klachten ziet verschijnen. Tevreden klanten hoor je vaak niet. Ook ik ben een tevreden kiant van UPC/Chello (al 8 jaar), en sinds kort ook telefonie en digiTV via de kabel.

Het is JUIST heel verstandig om gewoon zo'n combinatiepakket te kiezen - kwa prijs en overzichtelijkheid.

Ik heb (ook) slechte ervaringen met KPN, Tele2 en Scarlet.
Kort en goed; ik kan UPC aanraden.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben jaren lang bij Tele2, en heb vanaf juni jl. Tele2 Compleet en heb tot nog toe geen problemen gehad. Je moet wel het instructieboekje goed lezen wanneer je het zelfpakket gaat installeren. In het begin was ik ook slordig hiermee en wilde gauw het pakket installeren. Maar de keus moet je zelf maken.

M.vr.gr

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op :
http://www.internetten.nl/
en
http://www.internetten.nl/drieineen/default.asp
zeer goede en onafhankelijke site

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

 ik heb tele2  Internet+vastetelefoon.voor.29.30.bevalt goed. met tele2 heb je wel het snelste internet  4000/512. bij het net (kpn) .1500/256. voor 34 euro

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem ff de tijd en ga naar www.bencom.nl. Klik op Totaalwijzer en voer postcode en huisnummer in. De rest wijst zich vanzelf. Nog vragen? Vraag bencom! Aardige lui!

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

kpn is toch betrouwbaarder dan de andere aanbieders

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik onderschrijf Read's reacties: wacht nog maar even een poosje.

niet alleen om de redenen die Read noemt, maar ook om de volgende:

veel aanbieders hebben enorme bedragen geinvesteerd. er is al een paar jaar een hausse aan overnames aan de gang in deze branche, en dat maakt dat deze bedrijven nu heel erg onder druk staan van hun investeerders om eindelijk eens baten aan al die kosten te verbinden.

ik ben er dan ook van overtuigd, dat een aantal (zo niet alle) aanbieders hun producten op de markt hebben gebracht, nog ruim voor het klaar was.

ikzelf heb bij een softwarebedrijf gewerkt, en heb aan den lijve meegemaakt dat de releasedatum van software niet wordt bepaald door de ontwikkelaars en testers, maar door de financieel directeur.

als het geld op is en de bank nee zegt op een vervolglening, dan MOET er geld verdiend worden met het product, of het nou al helemaal klaar is of niet.

enneh...

Voip (internetbellen) is volgens de bedenkers zelf nog lang niet klaar.
digitale tv via internet is een hele nieuwe dienst.

en deze bedrijven integreren die twee producten in hun eigen nog niet uitontwikkelde interface, en bieden dat aan alsof het het beste van het beste is.

nou, het nieuwste van het nieuwste misschien wel, maar het beste?

het beste is uit ten treure beproefd...

wij hebben analoge kabel en kabelinternet, en gewoon een kpn telefoonaansluiting.

en dat blijft voorlopig lekker zo, ook al kost het een paar tientjes per maand extra...

mijn gemoedsrust is me dat wel waard...

je zal maar 112 moeten bellen en je voip ligt eruit...

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar KPN en neem KPN of het net - Je wordt keurig geholpen, betaald een goede prijs en je kan bij problemen bij iemand naar binnen stappen(!) namelijk de telefoonwinkels van KPN en dat scheelt een hoop ergenis aan de telefoon waar je slecht, niet of heel duur je zelf zit op te vreten en nooit een ander of meerdere te spreken krijgt (Wanadoo/Orange=schoften) Dus NIET Planet, maar gewoon KPN - de (digitale) TV moet je nog even op wachten, maar komt eraan en kan je dan gewoon erbij aansluiten. Voor 39,95 per maand kan ik internetten en ONBEPERKT bellen in heel Nederland (geen 06 natuurlijk) de rest zijn allemaal ZAKKENVULLERS die een graantje mee willen pikken - KPN = telefoon = telefoon al 50 jaar en dat merk je! Veel succes hoor!

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Veeranne,

Ik gebruik nu al een aantal jaar internet en telefoon (en sinds een half jaar ook digitale tv) via UPC en ben er erg tevreden mee.

Groeten,

Angela

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Veeran,

Ik kan mij voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Er is wel één ding duidelijk dat alle aanbieders problemen hebben. Ik zou persoonlijk nooit met UPC in zee is een bedrijf met een giga adminsitratieve puinhuip. Het is nagenoeg onmogelijk om problemen op te lossen en ondertussen wel incasseren. Het is bijvoorbeeld nonmogelijk om de medewerker/ster die je gisteren aan de telefoon had vandaag opnieuw te spreken kennen ze meesstal niet. Had digitale TV en Chello Internet van UPC. Zelfde problemen bij Casema gehad.

Alles de deur uit gedaan en Digitale TV van KPN genomen en Internet van Compuserve. Beiden bedrijven bieden een zeer goede service. Ik had een probleem met mijn Digitale tuner werd na enige hen en weer gepraat terug gebeld door een technicus en probleem op gelost.

Dus mijn advies zou zijn ga met KPN in zee. Hebben de grootste dekking en goede service.

Omdat ik in Almere woon ga ik volgende jaar over op het glasvezelnet dat daar ligt voor alle zaken, dus Internet, Telfoon en TV.

Hopelijk kun je wat doen met deze info.

Succes Henri1942

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De laatste die ik zou nemen is UPC!!

Stel je voor dat zij je foutieve bedragen van je rekening halen, zoals bij mij is gebeurd, dan sluiten ze je gewoon van de kabel af. Hup heb je zonder dat ze iets zeggen niet eens meer tv. Ik had telefoon bij kpn, UPC stuurde mij telefoonrekeningen en wel 2 jaar lang, die sukkels. Omdat ik weigerde te betalen met uitleg, sluiten ze je gewoon van je tv af. Ik bedoel maar. Wie wil nu bij zo'n provider. Al mijn buren hier en dat zijn er heel wat zijn bij UPC weg en zijn overgegaan op schotel, dat is echt niet voor niks. We kunnen hier wel een boek over de arrogantie van UPC schrijven. En zelfs toen ik dacht dat het nu wel verbeterd was, kwam ik snel van de koude kermis thuis, want ook ik probeerde voor KPN Chello.  Nee, internet via KPN gaat bij mij goed. TV heb ik helaas al 18 jaar bij UPC, is niet anders, misschien komt dat wel anders. En de telefoon heb ik dus nu bij InternetPlusbellenGo. Helaas valt bij mij en vele anderen met mij de telefoonverbinding plotseling tijdens een gesprek weg, maar hopelijk wordt dat opgelost. Je zult dan opnieuw moeten bellen. Het is wel zo dat je dan voor €10,- extra door heel Nederland kan bellen zonder starttikken, die je wel moet betalen bij 1643 en 1601. Dus denk nog even na en wacht anders even af om wat meer overzicht te krijgen, want het is nu nog een te grote puinhoop. Internetten bij KPN gaat trouwens verder prima en kan ik je nu na een jaar van harte aanbevelen. Zelfs met de laagste snelheid.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf Tele2 Compleet en dat bevalt mij prima. Altijd verbinding een goede snelheid 4mb en bellen werkt ook goed. Bij UPC of KPN krijg je gewoon geen snelheid voor dat geld. En verder blijft het een gok of alles goed blijft werken en is het moeilijk te adviseren welke provider goed is. Ik heb goede ervaring met Tele2

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben upc in haarlem zowel internet telefonie en digitaal televisie, dus alles in 1 pakket, dus met korting. we zijn ook lid van mijn fractuur online rekening zodat je alles in een overzicht kunt bekijken  zelf nog nooit vreemde rekeningen gekregen of afgeschreven van upc. daarom snap ik het niet dat het bij veel klanten fout is gegaan?

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb en had digitale tv van Home helaas nog steeds, maar er is (nog) geen beter alternatief op dit moment bij mijn weten. Ik zeg helaas, omdat ze de klant niet netjes behandelen en op herhaaldelijk emailen niet een reageren. Ik had ook 2 maanden telefoon van home, na 2 weken aansluiting had ik al 8 dagen zonder telefoon gezeten en heb nu sinds 2 maanden weer KPN en dat voldoet prima geen storingen. Ik had ook Internet van Home, bijna iedere maand was er wel een keer storing, incompetente helpdesk, je wordt vaak van het kastje naar de muur gestuurd en nu heb ik sinds half okobter ADSL van QuickNet (van Multikabel) en dat gaat ook heel goed. Een paar maanden geleden lag de kabel tv en de digitale tv er vanwege een storing en toen kon ik gelijk ook niet meer internetten en telefoneren en dat kun je dan hebben als je alles van 1 provider hebt. Ik vind het daarom een groot nadeel om alles van dezelfde provider te hebben. Home Internet, TV en Telefonie is niet zoals het hoort en ik ben bepaald niet de enige die klaagt. Ook zijn er met andere providers met alles in 1 pakketten veel problemen (geweest), dat geldt ook voor Tele2 en wanadoo.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt zowiezo 112 niet bellen via VIOP.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Read,

Even een duidelijk onderscheid maken tussen feiten en meningen.

FEIT: de consumentenbond claimt 1300 klachten binnen te hebben gekreegen.
FEIT: Er zijn inmiddels 1 miljoen mensen overgestapt op een combipakket.
FEIT: Dit komt dus neer op een klachtenpercentage van 0,13%.

Ik weet niet waar jij die 10 tot 20 procent vandaan haalt, maar dat slaat werkelijk nergens op. Bij 100.000 tot 200.000 klachten was deze site al lang totaal tegen de vlakte gegaan. Zelfs als maar 5 procent van de klagers hier of ergens anders een klacht deponeert.

En oh, de suggestie dat hier mensen vanuit 'bedrijfseconomische' motieven handelen is ronduit stuitend. Mocht je op mij doelen: ik verwacht excuses voor deze insinuatie. Het is namelijk een ronduit misselijkmakende verdachtmaking. Kan ik deze excuses binnen 24 uur tegemoed zien?

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt er aan. Via een aantal providers kan het wel. De facto de meeste providers die de voornamelige analoge lijn volledig overnemen. (retorische vraag: waarom zou het bij de andere providers niet kunnen? ;)).

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 00:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben sinds 29 september TELE2 alles ineen internet, telefonie, televisie.......nu nog voor € 39,95 aanbieding wordt straks € 44,95.

Ik kan maar 1 ding zeggen, op het moment dat het aangesloten werd, gewoon fantastisch, alles werkt naar behoren, en dat na alle enge verhalen, maar ons stond de prijs erg aan, dus toch maar gedaan, en tot op de dag nog geen spijt, we hadden nu maar €6,87 verbelt in 1 maand.........snelheid van internet hartstikke goed.......televisiebeeld, geweldig en zeer duidelijk. wij kwamen van multikabel.

vr.gr. diny

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 07:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat we hier nu 2 dingen door elkaar halen. Als je belt via de "gewone" providers dan moet je inderdaad 112 kunnen bellen, maar als je belt met de VOIP Buster e.d. dan kan het over het algemeen niet.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ruim een jaar bij multikabel voor alles, het is prima nooit storing maar het mooie is je kunt je opgeven om bij evt storing gewaarschuuwd te worden.

Ik heb nog nooit iets gehad!!!!

kosten abonnement vanaf 39€ per maand buiten de kosten van bellen maar die zijn stukken goedkoper dan van de KPN!!