pino123
door pino123 Sep 15, 2009 om 22:18
Computers & telefonie

Update

Ik heb laatst een update via voor Vista gekregen. Nu staat er al een tijd bij het afsluiten installeer updates en afsluiten. Ik klik daar op, daarna lijkt het alsof de update wordt geïnstalleerd en de comp. sluit. Tot zover alles goed, alleen heb ik dit al ongeveer 10 keer gedaan, maar lijkt de update zich niet te installeren. Iemand een idee of ik de update melding kan verwijderen, of dat ik het gewoon geïnstalleerd krijg. Verder draait alles prima, firewall staat aan en Mcafee geeft nergens een melding betreffende een virus of trojaans paard.

Iemand ook dit probleem, anders graag een oplossing.

Alvast bedankt

1375 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2009 om 00:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat gegoogled en het volgende gevonden:

Ik heb via google nog iets nieuws geprobeerd te vinden. De enige truc
die ik tegenkwam (en die bij een aantal werkte!) was:

Run manually the archive:
1. go to c:\windows\softwaredistribution\download\install and run the
archive
2. after finish run windows update again and update if aby
3. you are ready now and updated

Misschien heb je hier iets aan.

Suc6
Kenelijk staat het updatepakket in die map ....\install . Erop
dubbelklikken zou dan moeten werken ...... (wellicht rechtsklikken en
'uitvoeren als admministrator' kiezen)

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 16, 2009 om 13:00
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Ik zal beginnen om te zeggen dat ik geen verstand van computers heb.

Maar bij mij stond laatst het zelfde vermeld , ook meerdere malen geprobeerd om de update te laten doen, maar lukte ook maar niet, tot de volgende dag kwam het er weer staan, weer proberen te laten uitvoeren, en de update starte maar stopte niet meer, hij bleef hangen in update 3 en verder ging hij niet meer,ook niet na 3 uur, wat ik daarna ook deed.

Dus helemaal vastgelopen, conclusie, het vista programma moest er opnieuw opgezet worden, kosten 70,- euro.

Oplossing zoek hulp van een deskundige.

Succes er mee.

qp
door qpc - Sep 16, 2009 om 13:01
203 Antwoorden / 0 Vragen

Over welke update gaat het hier? Kijk even naar het nummer van de update, beginnende met de letters KB.

cz
door czijl - Sep 16, 2009 om 13:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo
ik heb van de week voor iemand dit zelfde probleem met de update die op 3 van 3 bleef hangen en tenslotte helemaal niet meer wilde starten opgelost
Door met de bijgeleverde cd van vista de optie systeem herstel te kiezen
zo kon ik een paar dagen terug en weer opstarten
Daarna de updates allemaal handmatig binnen gehaald via de update pagina van microsoft

Heb je geen cd van vista met deze optie kun je kiezen voor opstarten in veilige modus en zo naar de optie systeem herstel

het voordeel van deze actie is dat alle programma's en bewaarde documenten blijven bestaan

groets Carla hoop dat iemand wat heeft aan deze oplossing

ni
door nikovu90 - Sep 16, 2009 om 13:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

KB54430

qp
door qpc - Sep 16, 2009 om 14:09
203 Antwoorden / 0 Vragen

KB54430 komt mij niet bekend voor, gaat niet toevallig om KB954430?
Zo ja, dan staat hieronder misschien de oplossing;

http://support.microsoft.com/kb/941729/

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2009 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ qpc,

Nee, dit is een 'oplossing' voor SP2 onder XP!!

ni
door nikovu90 - Sep 16, 2009 om 14:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, het is inderdaad KB954430,

ni
door nikovu90 - Sep 16, 2009 om 14:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb 936181 verwijderd, nu staat er nog 2x MSXML4.0 SP2 t.w. KB927978 en KB941833, moet ik die ook verwijderen?

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2009 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is pino123 opeens nivoku90 geworden???

Het is niet de bedoeling op deze site om meer dan één account te hebben!

Wel verwarrend zo.

wv
door wvdroest - Sep 16, 2009 om 15:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

KB954430 Deze opdate is Beveiligsupdate voor Microsoft XML Core Service 4.0 Service Pack 2
Van datum 13-11-2008 (Belangrijk)
Er waren die datum 6 opdate te gelijk.hieronder de nummers:
KB957097
KB890830
KB955069
KB905866
KB954459

wv
door wvdroest - Sep 16, 2009 om 15:22
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel voor Vista bedoeld.
En als je vragen heeft vermeld dan de nummers erbij.
Ik weet nu niet wat de goede nummers moeten zijn.

pino123
door pino123 - Sep 16, 2009 om 18:46
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Tja daar ben ik weer, nee ik sta niet te reageren onder een ander account is werkelijk iemand anders, heb idd wat zitten rommelen in de updates en op de een of andere manier ben ik de melding kwijt. Dank alles, denk dat topic gesloten kan worden..

Groet & dank allen

qp
door qpc - Sep 16, 2009 om 18:48
203 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij maakt het niet uit of het nu om Vista of XP gaat, het probleem schijnt te zitten in een 'beschadigde' MSXML bestand.

De omschreven werkwijze op de site van Micrososft, zou dus net zo goed op XP als ook op onder Vista kunnen werken, dus probeer het gewoon eens.

en
door enigman - Sep 16, 2009 om 19:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je ook kan doen is ga naar help en ondersteuning nou dat moet lukken tik het volgende  systeemherstel ongedaan maken  tik de eerste regel aan die je ziet systeemherstel ongedaan maken dan even geduld hebbentoestemming geven wederom geduld hebben duurt altijd wel even als de pagina verschijnt zie je wat je moet doen je hebt denk ik wel een datum in je gedachten dat de computer goed werkte en stel deze datum in dan op volgende drukken en de computer wordt teruggezet naar de opgegeven datum vanaf nu gaat alles vanzelf de computer gaat vanzelf uit zoals je zal zien en start ook vanzelf weer op dan even geduld hebben dat je de melding krijgt dat het succesvol is verlopen als dit klaar is ga je naar je updates kijken en laat je de computer updates zoeken daarna installeren en je bent weer helemaal oke veel succes Enigman

he
door heavycom - Sep 16, 2009 om 20:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

zelf heb ik een soort gelijk probleem gehad vorige jaar. kwam van Vakantie uit Amerika terug en kon geen update  instaleren ik kreeg telkens fout melding . De oorzaak denk ik dat ik op de luchthaven van Atlanta gebruik gemaakt heb van het gratis internet waardoor iemand via een omweg in de Bios is gegaan . Omdat mijn computer nog in de Garantie was heb de helpdesk van Dell gebeld en die hadden het probleem binnen 10 min opgelost.

hk
door hkiela - Sep 16, 2009 om 20:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Niet updaten is eigenlijk het beste antwoord. Iedere update is een potentieel risico voor de betrouwbaarheid van een pc. Ik heb in alle jaren maar zelden meegemaakt, dat een update een pc heeft verbetert. Wel dat het systeem vertraagt of daarna problemen geeft.

Uiteraard is er verschil tussen een update voor de firewall of virusscanner en die voor windows zelf. En daar gaat het fout. Want om dat onderscheid te kunnen maken in windows updates vraagt om expertise.

Remedie:
Gebruik geen firewall en virusscanner van Microsoft. Laat iemand met verstand van zaken deze uitschakelen en aparte (gratis) programma's hiervoor installeeren. Alle automatische windows updates uitschakelen.
Gebruik verder mozilla firefox als browser en Thunderbird voor email.

Dit zou wellicht een adviesthema kunnen zijn voor Kassa, om eens aandacht aan te besteden. Je wilt niet weten, hoeveel tijd er in deze wereld verknoeid wordt met vastgelopen computers..

qp
door qpc - Sep 16, 2009 om 20:31
203 Antwoorden / 0 Vragen

Niet updaten is eigenlijk het beste antwoord. Iedere update is een potentieel risico voor de betrouwbaarheid van een pc. Ik heb in alle jaren maar zelden meegemaakt, dat een update een pc heeft verbetert. Wel dat het systeem vertraagt of daarna problemen geeft.

Uiteraard is er verschil tussen een update voor de firewall of virusscanner en die voor windows zelf. En daar gaat het fout. Want om dat onderscheid te kunnen maken in windows updates vraagt om expertise.

Remedie:
Gebruik geen firewall en virusscanner van Microsoft. Laat iemand met verstand van zaken deze uitschakelen en aparte (gratis) programma's hiervoor installeeren. Alle automatische windows updates uitschakelen.
Gebruik verder mozilla firefox als browser en Thunderbird voor email.

Dit zou wellicht een adviesthema kunnen zijn voor Kassa, om eens aandacht aan te besteden. Je wilt niet weten, hoeveel tijd er in deze wereld verknoeid wordt met vastgelopen computers

Gefeliciteerd!!!! Dit is de meest onzinnige post die ik tot nog toe heb gelezen...... Je laat duidelijk blijken dat je totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis op het gebied van Windows en software.....

pino123
door pino123 - Sep 16, 2009 om 20:36
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Niet updaten is eigenlijk het beste antwoord. Iedere update is een potentieel risico voor de betrouwbaarheid van een pc. Ik heb in alle jaren maar zelden meegemaakt, dat een update een pc heeft verbetert. Wel dat het systeem vertraagt of daarna problemen geeft.

Uiteraard is er verschil tussen een update voor de firewall of virusscanner en die voor windows zelf. En daar gaat het fout. Want om dat onderscheid te kunnen maken in windows updates vraagt om expertise.

Remedie:
Gebruik geen firewall en virusscanner van Microsoft. Laat iemand met verstand van zaken deze uitschakelen en aparte (gratis) programma's hiervoor installeeren. Alle automatische windows updates uitschakelen.
Gebruik verder mozilla firefox als browser en Thunderbird voor email.

Dit zou wellicht een adviesthema kunnen zijn voor Kassa, om eens aandacht aan te besteden. Je wilt niet weten, hoeveel tijd er in deze wereld verknoeid wordt met vastgelopen computers..

Goh het is dat mijn bovenbuurman me voor was, maar dit is inderdaad het meest onzinnige antwoord wat ik heb gezien, NIET UPDATEN???? Nee, ik denk dat ze voor hun plezier deze updates aanbieden? Volgens mij is een update een onderdeel van een programma om het verder waterdicht te maken, aangezien er een aantal mensen op deze planeet er hun dagtaak van hebben gemaakt om gegevens van JOU computer af te halen, ga jij maar fijn niet updaten, kijken hoe snel je bank gekraakt is en je creditcard op een flink debet saldo staat.

pino123
door pino123 - Sep 16, 2009 om 20:37
2778 Antwoorden / 14 Vragen

bovenbuurman is degene helemaal onderaan.. ff reactie bij verkeerde neergezet sry..

pe
door pecco - Sep 16, 2009 om 20:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

had het zelfde probleem,in veilige modus opstarten en dan opnieuw afsluiten en het was opgelost.

vr.gr. P.