door wijkjes Mar 9, 2018 om 10:14
Computers & telefonie
Update/computer probleem.

Heb laatste tijd probleem met update. Kan niets downloaden /installeren. Op verschillend sites al gezocht, ook microsoft, maar helaas nog geen resultaat. Cleaner laten lopen en krijg melding van flashplayer, maar ook zo lukt het niet om te updaten. Krijg ook melding over network service, staat handmatig. Heb register scan gedaan en zie veel fouten, maar weet niet wat het allemaal betekent en of ik dit zomaar kan laten herstellen. Weet n.l niet hoe ik zo'n opgeslagen bestand kan terug zetten, is tijd terug ook niet gelukt. Doe er een screenshot bij in de hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet Tetje

2088 11 Rapporteer

Ge
door Genee - Mar 9, 2018 om 11:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou Ccleaner de registerfouten gewoon laten herstellen.
Welke windowsversie saat op uw computer?
Wat bedoelt u met 'kan niets downloaden/installeren' de windows updates of ook andere programma's?

wi
door wijkjes - Mar 9, 2018 om 12:27
91 Antwoorden / 75 Vragen

Downloaden en installeren lukt alleen niet van alle updates. Heb windows 8.1.

edrick3
door edrick3 - Mar 9, 2018 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt rustig op 'herstel geselecteerde fouten' klikken.
Maar denk niet dat dat iets te maken heeft met het niet kunnen updaten.
Ter info: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=21449
Of gaat het om een andere update?

edrick3
door edrick3 - Mar 9, 2018 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen
wi
door wijkjes Mar 9, 2018 om 13:07
91 Antwoorden / 75 Vragen

Edricks 3 Ga dit uitproberen maar dat word het weekende pas. Laat in ieder geval horen hoe dat is gegaan. Alvast hartelijk dank voor jouw ( meestal ) goede info/antwoorden.    G
r. Tetje

edrick3
door edrick3 Mar 9, 2018 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Suc6

tdmduc
door tdmduc - Mar 9, 2018 om 17:59
704 Antwoorden / 2 Vragen

Hele volksstammen uit de problemen getrokken met deze handige tool. (inmiddels zijn deze jongens overgenomen door de firma Malwarebytes)

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

gsm
door gsm - Mar 9, 2018 om 18:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor registerfouten moet je CCleaner meerdere keren het register laten scannen en opruimen. Eén keer is meestal niet voldoende.

br
door brui0929 - Mar 11, 2018 om 12:35
635 Antwoorden / 10 Vragen

Via systeem herstel kunt u altijd terug naar de laatst werkende versie. schakel de virusscanner tijdelijk uit.
Microsoft biedt geen ondersteuning meer voor Windows 8.1 sinds 9 januari 2018.
Stap eventueel over naar Windows 10.

marita5
door marita5 Mar 11, 2018 om 13:07
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@brui0929 , Microsoft is gestopt met de basisondersteuning , de security -  updates vallen onder uitgebreide ondersteuning . Dit loopt af op 10 jan 2023 , om nu al over te stappen op Windows 10 , is nergens voor nodig .

marita5
door marita5 Mar 11, 2018 om 13:57
11521 Antwoorden / 15 Vragen
wi
door wijkjes - Mar 11, 2018 om 14:23
91 Antwoorden / 75 Vragen

Heb het allemaal geprobeerd maar niet gelukt. Zie eerste keer bij Windows update staan dat ik nooit gezocht/nooit geinstalleerd heb maar dat updates wel automatisch geinstalleerd worden.   Bij volgende poging staat er,laatst gezocht vanmorgen/ geinstalleerd nooit, en geen updates beschikbaar. Wel staan er 5 optionele updates beschikbaar, maar heb dat maar even niet geprobeerd, even genoeg van. De update kb3138615 is dus ook mislukt.  Weet het niet meer!

Gr. Tetje

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2018 om 14:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je nou eens precies neer zet welke updates van Win 8.1 (KB .......) je niet kunt downloaden/installeren? Daar komen we verder mee.

DOOR WIJKJES - 9 MRT. 2018 OM 12:27
85 ANTWOORDEN / 74 VRAGEN

Downloaden en installeren lukt alleen niet van alle updates. Heb windows 8.1.

anglo
door anglo - Mar 11, 2018 om 14:49
95 Antwoorden / 22 Vragen

beste WIJKJES,
ik ben al vele malen gratis geholpen door     www.pc-helpforum.be
meld je gratis aan en die mensen helpen jou verder....
succes en groet

marita5
door marita5 - Mar 11, 2018 om 15:56
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wijkjes ,

Open configuratiescherm , zorg dat rechts bovenaan weergaven : op grote pictogrammen staat .
U ziet nu een lijst , in de eerste lijst staat probleemoplossing , klik daarop , onder systeem en beveiliging staat : problemen met Windows Update oplossen , klik daarop en volg dan het scherm , u ziet dan of er een probleem is opgelost.

Als u dit gedaan heeft , klik dan op updates zoeken , kan een tijdje duren .
Worden er updates gevonden , schakel de antivirus uit , voordat u de updates gaat installeren .

U schrijft ook :  De update KB 3138615 is dus ook mislukt , dit is de update voor de taal , het kan zijn dat deze update al op uw laptop staat .