varabas
door varabas Oct 15, 2009 om 09:53
Computers & telefonie

Update WindowsDefender

Computerexperts,

Voor de tweede keer mijn vraag omdat op de eerste vraag geen enkel antwoord kwam.

Rechts onderin mijn taakbalk staat een pictogram van Windows Defender met een uitroepteken, waarschijnlijk staat dit uitroepteken er omdat de laatste versie van de definitie meer dan 14 dagen oud is. Versie van definitie: 1.67.10.0 gemaakt op 24-9-2009 om 5.23 uur.

Als ik handmatig de update uitvoer krijg ik de melding dat er geen nieuwe definities of updates beschikbaar zijn. Ik neem aan dat er inmiddels wel nieuwe definities beschikbaar zijn.

Mijn vraag: Zijn er meer mensen die ook deze melding hebben of is er bij iemend van jullie een reden bekend van het niet kunnen updaten. Of zijn er gewoon nog geen nieuwe definities beschikbaar?

Vandaag wel de laatste Windows XP updates binnengekregen en dit gaat allemaal wel goed.

Bassie (is benieuwd)

394 7 Rapporteer

laaglander
door laaglander - Oct 15, 2009 om 11:06
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Bassie,

Mijn versie is: Versie van definitie: 1.67.698.0.

Defender krijgt zijn updates mee via windows update, probeer via de windows update site de updates op te halen.

Laaglander

varabas
door varabas - Oct 15, 2009 om 11:10
450 Antwoorden / 35 Vragen

Laaglander,Zoals ik al aangaf in mijn vraag heb ik de laatste WindowsUpdate normaal binnengekregen.

Als ik de WindowsUpdate maar ook Defender handmatig ga updaten dan krijg ik de mededeling dat ik up to date ben, maar wat betreft WindowsDefender is er, zoals je zelf al aangeeft een nieuwere defintie.

Ik ben in afwachting.

Bassie

laaglander
door laaglander - Oct 15, 2009 om 11:12
473 Antwoorden / 1 Vragen

Met XP kun je nog steeds naar de update site gaan en daar te laten controleren of er nog updates zijn en die dan handmatig selecteren. Staan er op die site geen updates meer voor je klaar?

varabas
door varabas - Oct 15, 2009 om 11:39
450 Antwoorden / 35 Vragen

Laaglander,

Zoals ik al aangaf, staan er geen nieuwere updates voor mij klaar, ik krijg de mededeling: "Er zijn geen essentiële updates voor uw computer beschikbaar"

Bassie

laaglander
door laaglander - Oct 15, 2009 om 12:00
473 Antwoorden / 1 Vragen

hier kun je hem ook handmatig downloaden en installeren:

http://www.microsoft.com/security/portal/Definitions/HowToWD.aspx

varabas
door varabas - Oct 15, 2009 om 12:30
450 Antwoorden / 35 Vragen

Laaglander,

bedankt voor de link, ik heb het bestand binnengehaald en "geïnstalleerd" De melding van het niet uptodate zijn is nu weg.

Ben wel benieuwd of het de volgende keer wel weer goed gaat met de automatische update.

Bedankt voor je advies.

Bassie

laaglander
door laaglander - Oct 15, 2009 om 12:34
473 Antwoorden / 1 Vragen

het kan zijn dat je zover achter liep dat die dat niet meer herkende, hou het even in de gaten denk dat die nu wel weer mee genomen gaat worden in de updates.. tenminste....

Graag gedaan!