sc
door scontra Nov 4, 2014 om 13:07
Computers & telefonie

Upgrade naar Windows 8.1

Mijn computer met Windows 8 geeft aan dat er een update moet worden uitgevoerd naar Windows 8.1
Kan ik deze update zonder problemen uitvoeren of kan deze update problemen o.i.d. geven.
Graag een goede raad hierover.

7298 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2014 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo scontra,

Er 'moet' natuurlijk niets.
Maar je kunt die update rustig uitvoeren.
Weet je wel zeker dat het de update van 8 naar 8.1 is? Die is vorig jaar al uitgekomen.
Of bedoel je deze?

Lees de info hier.

Met vr.gr.

sc
door scontra - Nov 4, 2014 om 15:58
66 Antwoorden / 28 Vragen

@edrick3,

Het bericht is van Microsoft en komt in een brede blauwe balk op het scherm.
En het gaat over de upgrade van Windows 8 naar Windows 8.1.
Ik kan mij ook niet herinneren dat ik die update ooit heb gedaan.
Maar als u aangeeft dat ik die rustig kan uitvoeren, zonder problemen te krijgen, dan ga ik dat morgen (dan komt er een herinnering) uitvoeren.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Vriendelijke groet, scontra

pi
door pieterwolters - Nov 4, 2014 om 18:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, gewoon doen. Wel een goede backup maken vantevoren (maar die heb je waarschijnlijk al).

ka
door kaakje - Nov 5, 2014 om 12:34
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=scontra schreef op dinsdag 4 nov 2014, 15:58]@edrick3,

Het bericht is van Microsoft en komt in een brede blauwe balk op het scherm.
En het gaat over de upgrade van Windows 8 naar Windows 8.1.
Ik kan mij ook niet herinneren dat ik die update ooit heb gedaan.
Maar als u aangeeft dat ik die rustig kan uitvoeren, zonder problemen te krijgen, dan ga ik dat morgen (dan komt er een herinnering) uitvoeren.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Vriendelijke groet, scontra

Kreeg toevallig gisteren ook de brede blauwe balk na een aantal herinneringen in het verleden. Kreeg nu de indruk dat ik er niet meer omheen kon en heb de update uitgevoerd. Duurde ongeveer een half uur en kon nu weer probleemloos werken. Dus gewoon doen.

sc
door scontra - Nov 5, 2014 om 13:15
66 Antwoorden / 28 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen.
Ik ga het vanmiddag gewoon uitvoeren.

Vr.gr. scontra

mt
door mtjes - Nov 5, 2014 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik slechte ervaringen met de omzetting van Windows 8 naar 8.1. Eén van mijn Canon printers is wat ouder. Maar het is verder een uitstekende printer. Er bleek geen driver te bestaan voor deze printer met Windows 8.1
Tip: controleer eerst of van andere apparaten die met je computer verbonden zijn een driver beschikbaar is.
Daarbij: waarom zou je 8.1 willen? Persoonlijk vind ik het geen verbetering, maar eerder onhandig, maar misschien is dat ook een kwestie van wennen.

ltmvz
door ltmvz - Nov 5, 2014 om 14:24
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=mtjes schreef op woensdag 5 nov 2014, 14:15]...Daarbij: waarom zou je 8.1 willen?...
Omdat je anders geen veiligheidsupdates van Microsoft meer ontvangt. Dat werd althans gezegd bij de introductie van 8.1.

jk
door jkoops - Nov 5, 2014 om 14:32
51 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mtjes schreef op woensdag 5 nov 2014, 14:15]Zelf heb ik slechte ervaringen met de omzetting van Windows 8 naar 8.1. Eén van mijn Canon printers is wat ouder. Maar het is verder een uitstekende printer. Er bleek geen driver te bestaan voor deze printer met Windows 8.1
Tip: controleer eerst of van andere apparaten die met je computer verbonden zijn een driver beschikbaar is.
Daarbij: waarom zou je 8.1 willen? Persoonlijk vind ik het geen verbetering, maar eerder onhandig, maar misschien is dat ook een kwestie van wennen.

jk
door jkoops - Nov 5, 2014 om 14:35
51 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mtjes schreef op woensdag 5 nov 2014, 14:15]Zelf heb ik slechte ervaringen met de omzetting van Windows 8 naar 8.1. Eén van mijn Canon printers is wat ouder. Maar het is verder een uitstekende printer. Er bleek geen driver te bestaan voor deze printer met Windows 8.1
Tip: controleer eerst of van andere apparaten die met je computer verbonden zijn een driver beschikbaar is.
Daarbij: waarom zou je 8.1 willen? Persoonlijk vind ik het geen verbetering, maar eerder onhandig, maar misschien is dat ook een kwestie van wennen.

Voor een groot aantal app's is W 8.1 vereist. Je kunt ze anders niet installeren.
Ik zelf kan 8.1 niet installeren, omdat er iets aan mijn 8.0 mankeert. Vier specialisten, zelfs Microsoft zelf, is het niet gelukt.

cees60
door cees60 - Nov 5, 2014 om 15:09
362 Antwoorden / 216 Vragen

Ik heb dit enige tijd geleden op een van mijn 2 pc's zonder problemen gedaan. Heb ook nog een derde pc (laptop) waar W8 op draait. Kan zonder enig probleem daar alle updates op binnenhalen en installeren. Alleen ligt Windows defender wel eens dwars maar na een herstart lukt het dan wel.

ka
door kaakje - Nov 5, 2014 om 15:12
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jkoops schreef op woensdag 5 nov 2014, 14:35][quote=mtjes schreef op woensdag 5 nov 2014, 14:15]Zelf heb ik slechte ervaringen met de omzetting van Windows 8 naar 8.1. Eén van mijn Canon printers is wat ouder. Maar het is verder een uitstekende printer. Er bleek geen driver te bestaan voor deze printer met Windows 8.1
Tip: controleer eerst of van andere apparaten die met je computer verbonden zijn een driver beschikbaar is.
Daarbij: waarom zou je 8.1 willen? Persoonlijk vind ik het geen verbetering, maar eerder onhandig, maar misschien is dat ook een kwestie van wennen.

Voor een groot aantal app's is W 8.1 vereist. Je kunt ze anders niet installeren.
Ik zelf kan 8.1 niet installeren, omdat er iets aan mijn 8.0 mankeert. Vier specialisten, zelfs Microsoft zelf, is het niet gelukt.

Vwb de 'specialisten' kan ik hier geen oordeel geven maar dat met Microsoft niet lukt verbaast mij niks. Ik heb ooit ook eens een akkefietje gehad waarbij ik dacht MS nodig te hebben. Tijdens het gesprek bleek dat ik er meer verstand van had dan de 'expert'.

OT. Ben overigens benieuwd wat er aan uw 8.0 mankeert wat niet te herstellen is. Opnieuw installeren wellicht?

alk
door alk - Nov 5, 2014 om 20:29
86 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb mijn pc opgewaardeerd naar Windows 8.1. Gevolg was dat mijn oudere HP scanner en mijn nog niet zo oude Xerox printer niet meer werkten. Daarna via opnieuw installeren de pc teruggezet naar nieuwstaat. Kostte mij weer een dag om alle programma's te installeren.
Sindsdien krijg ik regelmatig een balk in het scherm of ik wil opwaarderen naar 8.1. Heb geen optie om de mededeling uit te zetten en moet hem dus om de paar weken weg klikken.

jj
door jji.smits - Nov 6, 2014 om 00:15
5 Antwoorden / 0 Vragen

Besten mevrouw,
Ik heb vorige week win 8.1 erop gezet.
Ik moest eerst software update van win 8
Daarna ging hij win 8.1 installeren.
En wekt uit stekend geen problemen met mijn printers.
HP 6 jaar,Epson 6 jaar labelwriter dymo.
Printers heeft win 8.1 zelf geïnstalleerd.
Geen enkel probleem gehad.

door 1953 - Nov 6, 2014 om 04:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Update duurt enkele uren!

Cookies
door Cookies - Nov 6, 2014 om 08:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=alk schreef op woensdag 5 nov 2014, 20:29]
Sindsdien krijg ik regelmatig een balk in het scherm of ik wil opwaarderen naar 8.1. Heb geen optie om de mededeling uit te zetten en moet hem dus om de paar weken weg klikken.

I.p.v. wegklikken, is het wel zo verstandig om 8.1 te installeren. Je ontvangt nu namelijk al sinds mei geen beveiligingsupdates meer!

sc
door scontra - Nov 6, 2014 om 10:56
66 Antwoorden / 28 Vragen

Gistermiddag de upgrade naar Windows 8.1 uitgevoerd.
Kreeg na de upgrade geen verbinding met het internet, volgens de computerwinkel moest de driver voor de adapter opnieuw worden geïnstalleerd.
Ook de driver voor de printer moest opnieuw worden geïnstalleerd.
Maar zo als het zich nu laat aanzien werkt alles weer en is het een beetje zoeken i.v.m. de veranderingen.

Nu doet zich ook het volgende voor:
Bij het opstarten krijg ik nu een beeldvullend veelkleurig scherm met daarin de klok te zien.
Klik ik met de muis dan komt er een blauw scherm die vraagt om het wachtwoord alvorens ik verder kan.
Ik ben de enige gebruiker van de computer en zou graag van dat wachtwoordgedoe af willen, kan dat en zo ja, hoe moet ik dat doen.

Vr.gr. scontra

ge
door gewicht - Nov 6, 2014 om 11:06
170 Antwoorden / 1 Vragen

Mt netjes'
De printer van Canon, heb je al contact gezocht met Canon ?
Toen ik overging van XP naar Windows 7 werkte mijn Canon printer ook niet ideaal meer .( hij was oud.)
Het downloaden van de drijver ging ook niet, was niet beschikbaar. Ik heb toen per telefoon contact gezocht met Canon service. Gaf geen enkel probleem,ik zou een paar minuten later een mail met link krijgen om te downloaden .
Mijn printer werkt nu uitstekend.

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2014 om 15:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@scontra,

.....Ik ben de enige gebruiker van de computer en zou graag van dat wachtwoordgedoe af willen, kan dat en zo ja, hoe moet ik dat doen.......
Dit wordt door PC-tips aangegeven voor W8.
Zal ook wel voor W8.1 gelden denk ik:

Windows 8 vraagt bij het starten van Windows 8 om een wachtwoord, zeer vervelend als u de enige gebruiker bent op de computer. Het steeds invullen van het wachtwoord is dan ook iets dat u wilt uitschakelen.

Dit is mogelijk, weliswaar is het niet allemaal even handig opgezet in Windows 8, je dient namelijk gebruik te maken van netplwiz via uitvoeren om bij de optie te komen om het automatisch inloggen uit te schakelen. Na het uitschakelen van automatisch inloggen zal Windows 8 uiteraard niet meer om een wachtwoord vragen tijdens het inloggen of aanmelden van Windows 8.

Suc6

lu
door luxenburg - Nov 6, 2014 om 17:50
45 Antwoorden / 0 Vragen

sinds dit weekend heb ik ook 8.1 op mijn computer staan .eerder had ik het er ook op maar toen kon ik geen uitzending gemist kijken want het scherm was driekwart groen toen heb ik naar 8 terug gegaan en alles was goed .maar na steeds opstarten die blauwe balk weer naar 8.1 gegaan en ik kan gewoon uitzending gemist kijken.

wi
door willem3333 - Nov 11, 2014 om 00:14
30 Antwoorden / 7 Vragen

diverse storingen gekregen na de update op mijn pachard bell. opnieuw moeten starten.

en eh ...; " windows 8.1 nu downloaden / later herinneren " is verdomme geen NEE.

door 1953 - Nov 11, 2014 om 00:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=scontra schreef op donderdag 6 nov 2014, 10:56]Gistermiddag de upgrade naar Windows 8.1 uitgevoerd.
Kreeg na de upgrade geen verbinding met het internet, volgens de computerwinkel moest de driver voor de adapter opnieuw worden geïnstalleerd.
Ook de driver voor de printer moest opnieuw worden geïnstalleerd.
Maar zo als het zich nu laat aanzien werkt alles weer en is het een beetje zoeken i.v.m. de veranderingen.

Nu doet zich ook het volgende voor:
Bij het opstarten krijg ik nu een beeldvullend veelkleurig scherm met daarin de klok te zien.
Klik ik met de muis dan komt er een blauw scherm die vraagt om het wachtwoord alvorens ik verder kan.
Ik ben de enige gebruiker van de computer en zou graag van dat wachtwoordgedoe af willen, kan dat en zo ja, hoe moet ik dat doen.

Vr.gr. scontra

Wachtwoord is uitschakelbaar!

Wachtwoord kan op twee wijzen gebruikt worden: pin of een wachtwoord!

Bij mij werkte destijds PC-veilig niet meer!

door 1953 - Nov 11, 2014 om 00:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=willem3333 schreef op dinsdag 11 nov 2014, 00:14]diverse storingen gekregen na de update op mijn pachard bell. opnieuw moeten starten.

en eh ...; " windows 8.1 nu downloaden / later herinneren " is verdomme geen NEE.

Op uw 'Packard Hell'!