zi
door zijderveld Nov 21, 2012 om 21:16
Computers & telefonie

Upgraden van XP naar Windows 7 met basistaal Duits

Wij hebben een Duitse IBM Thinkpad laptop met daarop de volledige XP Home Edition versie. Nu hebben we via het werk een Windows 7 pakket met een compleet Office pakket (4 CD in totaal) gekregen (i.v.m. thuiswerk). Maar bij de installatie loopt die vast ivm de Duitse taal. Er werd verwezen naar de onlinesupport van Windows, maar over dit probleem staat niets vermeld. Hulp van Windows expert kost minimaal 72 piek en dat vinden we wel heel veel geld.

Vooral omdat we eigenlijk het liefst gewoon XP houden, want dat kennen we, maar dan hebben we weer niet het officepakket.

Indien iemand ons kan helpen, graag een zeer begrijpelijke taal want we zijn net nog geen computerdyslecten maar echte IT taal daar hebben we geen kaas van gegeten.

Alvast bedankt.

467 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 21, 2012 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

IBM bestaat niet meer sinds 2005. Die laptop is dus minimaal 7 jaar oud. Lijkt mij zeer sterk dat die geschikt is om Windows 7 op te installeren. Denk niet dat het de taal is waardoor hij vast loopt.

Wat zijn je systeem specificaties?
Processor, geheugen, HD enz.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2012 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

rim69 schreef op woensdag 21 nov 2012, 22:11: IBM bestaat niet meer sinds 2005. Die laptop is dus minimaal 7 jaar oud. Lijkt mij zeer sterk dat die geschikt is om Windows 7 op te installeren. Denk niet dat het de taal is waardoor hij vast loopt.

Wat zijn je systeem specificaties?
Processor, geheugen, HD enz.

Intel Pentium M1600 MHz
1,5 Gigabyte werkgeheugen
Overigens hier in Duitsland kun je nog gewoon IBM kopen
Bij het installeren kwam de opmerking dat omdat de standaardtaal Duits er geen standaardupdate kon plaatsvinden. Je kunt dan wel aanvinken dat het een aangepaste update moet zijn, maar omdat we geen computerspecialisten zijn durfden we dat nog niet aan.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2012 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

rim69 schreef op woensdag 21 nov 2012, 22:11: Denk niet dat het de taal is waardoor hij vast loopt.

Zeg dat niet te hard bij Windows. Nog niet zo lang geleden moest ik een applicatie installeren waarbij de voorwaarde was dat je een Engelstalige Windows versie had. Ik dacht dat dat onzin was, maar installatie mislukte toch op een Nederlandstalige Windows versie.

Kennelijk is Windows nog steeds niet meertalig.

(dat het van de applicatiebouwer natuurlijk behoorlijk lomp was om deze afhankelijk er in te bouwen is natuurlijk weer wat anders).

ve
door verwijderd - Nov 22, 2012 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

zijderveld schreef op donderdag 22 nov 2012, 14:29:
Bij het installeren kwam de opmerking dat omdat de standaardtaal Duits er geen standaardupdate kon plaatsvinden. Je kunt dan wel aanvinken dat het een aangepaste update moet zijn, maar omdat we geen computerspecialisten zijn durfden we dat nog niet aan.

Tja, wordt duidelijk aangegeven dat je geen standaardupdate kunt doen, ga je het toch proberen? Waarom denk je dat je die waarschuwing krijgt? Niet vreemd dat het dan niet lukt. Je zult een aangepaste install moeten (laten) doen.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2012 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet sowieso aangepast kiezen

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7