te
door teduur Jan 2, 2009 om 14:04
Computers & telefonie

Url automatisch verversen

Sinds enige tijd heb ik voor de sport een paar centen belegd.

Nu is op http://www.beurs.nl/ online te zien welke koers de aandelen hebben. De gegevens van de site veranderen echter constant en het zou gemakkelijk zijn als de pagina steeds automatisch ververst zou worden.

Mijn vraag: is dit mogelijk?

1848 7 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Jan 2, 2009 om 14:25
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Bij mijn weten niet.
Website programmeurs kunnen de site (of een onderdeel) ervan wel na een bepaalde interval automatisch laten verversen maar hier wordt door beurs.nl geen gebruik van gemaakt.
Terecht m.i. want dat maakt een site erg onrustig.
Als ik de broncode bekijk zie ik dat elke keer bij opstarten van de site wel automatisch de laatste gegevens worden getoond (no-cache) dus laat dat een troost zijn ...
Zelf regelmatig op F5 drukken om te verversen is mijn devies.

Vrgr. AF

poltol
door poltol - Jan 2, 2009 om 14:37
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Op de genoemde site, die zegt on line te zijn, is dit niet mogelijk. Er zijn echter wel, maar daar moet u voor betalen, echte on line sites. Daar loopt alles per direct mee. U moet dan wel weten waar u moet kijken. Als u echter geen handelaar bent, dan is de door u genoemde site ruim voldoende. Af en toe verversen en u weet [ongeveer] de koers van dit moment. RTL-Z teletekst kan ook voldoende zijn.

Vr.gr. poltol

te
door teduur - Jan 2, 2009 om 17:47
6 Antwoorden / 9 Vragen

bedankt voor je antwoord, is er ook een mogelijkheid om dit weer ongedaan te maken?

jacydo
door jacydo - Jan 2, 2009 om 17:48
10 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.jac-y-do.com/refresh/

jacydo
door jacydo - Jan 2, 2009 om 18:12
10 Antwoorden / 2 Vragen

gewoon een andere url intypen in de adresbalk
of bijvoorbeeld een bladwijzer selecteren.

bovengenoemde url laadt de pagina telkens opnieuw in in een frame.
indien je doorklikt vanuit dat frame blijft hij de pagina verversen

te
door teduur - Jan 2, 2009 om 18:15
6 Antwoorden / 9 Vragen

Oke jacydo,

probleem opgelost! Bedankt!

te
door teduur - Jan 5, 2009 om 14:53
6 Antwoorden / 9 Vragen

Oeps! Toch te vroeg gejuigd  Jacydo, ik kon het ook eigenlijk pas controleren wanneer de site actief is, en dat er ook wat op verandert natuurlijk...

Vandaag - maandag - zie ik dat wanneer ik op uw website de url invul er na de ingevulde gewenste tijd weliswaar een poging gedaan wordt om de site te verversen (er verschijnt het draaiende circeltje in het tabblad), maar er verandert niets op de site zelf. Wanneer ik echter handmatig de site ververs zie ik dat er wel eea veranderd is :(

Zou het dan toch te wijten zijn aan een bepaalde instelling van explorer?