mi
door michel54 Dec 15, 2007 om 13:29
Computers & telefonie

USB en Vista

graag zou ik de oplossing hebben voor het probleem dat Vista eeb exerne harddisk via de usb poort niet en via mijn lokale netwerk wel accepteert.

184 3 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 15, 2007 om 14:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor USB kan het nodig zijn om eerst een voor Vista geschikt stuurprogramma te installeren. Meestal zal de USB interface echter automatisch moeten gaan werken met de mededeling dat het apparaat gebruikt kan worden.

Sluit de schijf (USB) de eerste keer pas aan nadat Windows Vista geheel is opgestart.

Een harde schijf, ook als deze via USB wordt aangesloten moet in Windows geactiveerd worden.
Dat dient te gebeuren via de rechter muisknop op Computer.
Kies dan Beheren en open Schijfbeheer.
De nieuwe USB schijf daar dan eventueel nog activeren met de rechter muisknop op het symbool (pictogram) van de schijf.

Daarna moet de schijf eventueel nog gepartitioneerd en geformatteerd worden.

GSM

edwardus
door edwardus - Dec 16, 2007 om 11:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je schrijft dat de schijf het wel via USB doet maar niet via het netwerk. Wat bedoel je daarmee precies? Heeft de schijf zowel een USB- als een netwerk-aansluiting en werkt de een wel en de ander niet?

Of is het zuiver een USB schijf die vanaf een andere pc in het netwerk niet benaderd kan worden? Zo ja, doet die schijf het dan wel gewoon op de pc waarop deze is aangesloten?

gsm
door gsm - Dec 16, 2007 om 22:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Sommige schijven hebben blijkbaar naast USB ook een UTP netwerk aansluiting.

GSM