ha
door handigeman007 Dec 5, 2005 om 21:05
Computers & telefonie

USB naar PS2

Hallo,

Ik heb een vraag over ps2-ingangen (vb. bij toetsenborden en muizen). Is er een plugje o.i.d. dat je in een usb-poort steekt maar dat je dan een ps2-stekker daar in kan steken, dus aan de ene kant een usb-uitgang (moet immers in pc) en aan de andere kant een ps2-ingang, een soort verloopstekkertje..... Is er iets dergelijks op de markt en waar?

Bij voorbaat dank,

C. de Zoete

413 8 Rapporteer

freya
door freya - Dec 5, 2005 om 21:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo C. de Zoete,

Volgens mij bedoel je deze?

PS2 -> USB

m.vr.gr. Freya

acjzr1
door acjzr1 - Dec 5, 2005 om 21:35
295 Antwoorden / 3 Vragen

Een USB-stuur,joystick,toetsenbord of muis kunnen meestal probleemloos worden aangesloten op een PS2.

Jouw vraag begrijp ik niet helemaal...

wi
door wildcheese - Dec 5, 2005 om 22:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

hmm, op een of andere manier zijn de links niet 'clickable' - je kunt
je selecteren en in de adres regel van je browser copieren.

tigertje
door tigertje - Dec 6, 2005 om 13:00
402 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij wil C. de Zoete het tegenovergestelde.

En nee, die bestaan voor zover ik weer niet.

dirck
door dirck - Dec 6, 2005 om 14:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je kan ze inderdaad in allerlei soorten en maten krijgen.

Van USB naar PS2 en van PS2 naar USB, in de vorm van converters waar je
1 kabel kunt insteken tot converters waar je 2 PS2 kabels kunt insteken.

En daarnaast heb je nog verlengsnoertjes, aan de ene kant een USB en aan de andere kant twee PS2 aansluitingen.

http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&q=ps2+to+usb+converter&btnG=Zoeken

http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=lang_nl&q=ps2+naar+usb&btnG=Zoeken

http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=lang_nl&q=usb+to+ps2&btnG=Zoeken

http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=lang_nl&q=ps2+to+usb&btnG=Zoeken

ph
door phinder - Dec 6, 2005 om 14:28
433 Antwoorden / 4 Vragen

houdt er wel rekening mee wat je aansluit.

Stel: je wilt van een USB-poort naar een PS/2 muis... geen probleem.. converter ertussen en alles werkt.

Andersom bestaat de kabel wel, maar kan het afhankelijk van het type muis wel eens NIET werken. De Infrarood-gestuurde muizen krijgen namelijk ook nog eens hun voeding via het USB-kanaal. De PS/2 aansluiting levert deze niet en dus zal de muis niet werken.

Kijk dus goed naar wat je wilt aansluiten en/of dit ook daadwerkelijk kan allemaal !

wi
door wildcheese - Dec 6, 2005 om 14:45
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je deze bedoelt:

http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&ItemID=1714

hierbij converteer je dus een PS2 toetsenbord en muis naar een enkele USB plug.

Mocht bovenstaande link niet werken dan kun je ook hier terecht, een stuk duurder alleen:

http://www.muizenshop.nl/p/USB+naar+PS2+Adapter/339/

Succes

ha
door handigeman007 - Dec 6, 2005 om 14:47
12 Antwoorden / 10 Vragen

Ten eerste excuses voor de verwarrende vraagstelling. Ten tweede hartelijk bedankt voor uw reacties. Ik heb inmiddels een passend antwoord gekregen.

Met vriendelijke groet,

C. de Zoete