ku
door kuip2182 Mar 4, 2007 om 12:15
Computers & telefonie

USB stick

Bij het overzetten van gegevens van mijn PC naar de USB stick krijg ik de foutmelding "kan niet schrijven,handmatige schrijfbeveiliging verwijderen". Deze term kan ik nergens terugvinden in de microsoft probleemoplosser, wie kan mij helpen?

1165 14 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 4, 2007 om 12:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Sommige sticks hebben een schuifje, (zoals ook bv sd kaart)

Staat hij niet op slot?

Groetjes,

ku
door kuip2182 - Mar 11, 2007 om 12:06
7 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je reactie, maar de stick heeft geen schuifslotje. Ik heb voorheen al meer dan 100 bestandjes weg kunnen schrijven zonder probleem. Bijna allemaal Emailberichten door mezelf geschreven. Dus het probleem zit ergens anders.

edwardus
door edwardus - Mar 11, 2007 om 12:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Haha, die Probleemoplosser toch! Die zou ik liever Bezigheidstherapeut willen noemen, ik heb 'm namelijk nog niet kunnen betrappen op het oplossen van een probleem.

Mocht deze stick geen schuifje (schrijfbeveiliging) hebben, controleer dan even hoeveel ruimte deze nog vrij heeft. 0 bytes vrij en toch staat er weinig op? Dan wellicht proberen de stick opnieuw te formatteren (na de gegevens te hebben gekopieerd naar harddisk).

ku
door kuip2182 - Mar 11, 2007 om 12:12
7 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reactie. Het is een Philips USB stick 1Gigabite, ik heb er slechts 4MB van gebruikt. Dit wordt ook keurig aangegeven.De foutmelding komt er als ik een Email vanuit Outlook wil wegschrijven. Een xls document wegschrijven lukt wel. Zou het aan het Emailbericht kunnen liggen?

edwardus
door edwardus - Mar 11, 2007 om 12:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou aan Outlook kunnen liggen.
Wat gebeurt er als je de email eerst ergens op C: opslaat en dan daarvandaan naar de stick kopieert?

ku
door kuip2182 - Mar 11, 2007 om 15:11
7 Antwoorden / 2 Vragen

Vanuit "mijn documenten" kopiëren lukt ook niet. Foutmelding is dan: kan map of bestand niet kopiëren.

edwardus
door edwardus - Mar 12, 2007 om 16:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Da's raar. Hoe groot is dat bestand?

ku
door kuip2182 - Mar 13, 2007 om 10:43
7 Antwoorden / 2 Vragen

Bestand is maar 25kb

edwardus
door edwardus - Mar 13, 2007 om 10:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

25kB is zeker niet te groot om gekopieerd te kunnen worden.

Probeer het bestand ook eens vanuit C: naar de stick te kopiëren na het opstarten en voordat je Outlook start.

Schiet me nog een mogelijkheid te binnen: zit er soms vuiligheid in die email en is deze in quarantaine geplaatst?

ku
door kuip2182 - Mar 14, 2007 om 09:50
7 Antwoorden / 2 Vragen

Dit heeft geen effect. Ik heb reeds tientallen soortgelijke Emails, n.l. sollicitatiebrieven, wel kunnen opslaan zonder problemen.

ke
door kevin1989 - Mar 14, 2007 om 11:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Sluit outlook eerst helemaal af en kopieer dan die outlook files, als het goed is iets met *.pst. Anders lukt het niet.

ke
door kevin1989 - Mar 14, 2007 om 11:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat je hem niet kan overkopieren ligt meestal eraan dat die in gebruik is.

ku
door kuip2182 - Mar 18, 2007 om 11:12
7 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je reactie. Het probleem heb ik opgelost door een copie op het kladbloc te maken en daarna op de USBstick.

ku
door kuip2182 - Mar 18, 2007 om 11:13
7 Antwoorden / 2 Vragen

Probleem is opgelost. Copie naar kladbloc en daarna naar USBstick.