jh
door jhkremer Feb 26, 2013 om 12:57
Computers & telefonie

Usb stick

ik kan niets meer op mijn usb stick van 16gb zetten, hij geeft aan dat de beschikbare ruimte niet groot genoeg is ,terwijl ik hem al meerdere keren leeggemaakt n
heb en hem ook al geformateerd heb

4308 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 26, 2013 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jhkremer,

Ook een USB-stick is een stukje elektronica dat defect kan raken, maar om te beginnen zou ik die USB-stick toch eerst eens op een andere computer proberen. Dus ook formatteren op die andere computer en daarna proberen er iets op te zetten.

Op die manier weet je in ieder geval of het probleem bij de USB-stick of bij je computer ligt.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 26, 2013 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel Freya
ik ga dat proberen
groet Jaap

ve
door verwijderd - Feb 26, 2013 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe heb je de stick geformatteerd als NTFS werkt vaak niet, standaard FAT of Fat 32 is het meest gangbare.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2013 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het bestand groter dan 4GB is, dan zul je de stick in NTFS moeten formatteren.

Bestanden die groter zijn dan 4GB kun je niet wegschrijven naar een FAT32 geformatteerde stick of schijf.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Feb 27, 2013 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij deze iedereen bedankt die op mijn vraag gereageerd heeft,
ik heb niet zo veel verstand van de pc maar ik zal het proberen
groet Jaap

ve
door verwijderd - Feb 27, 2013 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jaap,

Als het inderdaad om een bestand gaat van meer dan 4GB die je op de USB-stick wilt zetten, dan moet je de stick, voordat je hem gaat Formatteren naar NTFS, eerst nog "Optimaliseren voor betere prestaties".

Hoe dat moet kun je hier lezen:

Het overzetten van een 4-GB of groter bestand op een USB flash drive

Hoe formateer ik een USB stick (>4Gb) naar NTFS bestandsysteem?

En deze is in het Engels, maar wel met plaatjes:

How do I format a USB Flash Drive to NTFS file system?

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt Dirck
ga meteen aan de slag
groet Jaap

ve
door verwijderd - Mar 1, 2013 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik had ook het zelfde probleem.
Omdat de USB aansluitingen ook achter in de pc zitten, heb ik een kabeltje met USB naar mijn bureaublad. Als ik een 8 GB USB stick via deze kabel aansluit wil het prima.
Maar ik heb nu ook een 16 GB USB stick en als ik die op de kabel aansluit., geeft hij ook deze problemen en bovendien zijn dan de bestanden die ik er wel op kan zetten niet goed als ik ze overzet naar een andere pc..
Waarschijnlijk geeft de kabel die ik er tussen bheb bij de 16 GB stick verlies. Als ik de USB rechtstreeks in de pc USB doe, werkt de stick ineen wel goed....

ve
door verwijderd - Mar 1, 2013 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad kunnen de bestanden te groot zijn. De meeste USB sticks zijn FAT32 geformatteerd maar deze kan je dan vaak niet NTFS formateren langs de normale weg.
Dan moet het volgende commando ingetikt worden in het commando vakje van het start menu: convert (drive_letter_usb _stick) /fs:ntfs

ve
door verwijderd - Mar 2, 2013 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Terzijde. Ik ben verbaasd over de 4 Gb grens. n.l. Gebruik ik een 16 Gb USBstick op mijn sat-ontvanger die met XP in FAT32 tot 15.9Gb is geformatteerd en probleemloos tot aan het einde TV progs opneemt. De daar vóór gebruikte 8 Gb USBstick gaf ook geen problemen.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2013 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@viejo:

De grootte van de USB-stick is ook niet zozeer het probleem, maar de maximale grootte van de bestanden die je er op kunt zetten.
Als bij jou de volledige USB-stick gebruikt kan worden, dan wordt de opname(s) blijkbaar in meerdere bestanden gesplitst.

Voor info over FAT32, zie: *[u]klik[/u]*

Freya

ve
door verwijderd - Mar 3, 2013 om 01:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb grotere bestanden dan 4GB op mijn stick gezet en het werkt prima, je kunt hem ook formateren met exFAT.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2013 om 02:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook zijn dat uw USB-stick abusievelijk op 'beveiligd' is gesteld dan wel geraakt.

Probeer de USB-stick met het ook opnieuw te formatteren.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2013 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo
ik heb eindelijk mijn usb stick kunnen formaterenin FAT32 via het engelstalige progamma wat Dirck
aangaf ik kan er nu weer wat grotere bestanden opzetten.
bij deze iedereen bedankt voor jullie antwoorden,
groet Jaap

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Freya
4 Gb grens.
Klopt, ik heb daar nooit op gelet omdat dit bij het opnemen of afspelen geen storing of onderbreking geeft.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

viejo schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 12:47: @Freya
4 Gb grens.
Klopt, ik heb daar nooit op gelet omdat dit bij het opnemen of afspelen geen storing of onderbreking geeft.

En dat is maar goed ook, want het zou vrij irritant zijn wanneer je zo'n overgang wel zou zien. Dat principe van meerdere bestanden, naadloos op elkaar aan laten sluiten is natuurlijk al oud. Kijk maar eens op een DVD-video schijfje. De film is daar altijd geknipt in stukken van ongeveer 1GB groot en die sluiten ook naadloos op elkaar aan.

Freya