sh
door shiwa Jan 12, 2009 om 15:06
Computers & telefonie

Van dia naar computer

Hallo,

Ik wil mijn dia's naar de computer overzetten. Hoe moet ik dat doen ? Wie helpt mij ?

2334 4 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Jan 12, 2009 om 15:11
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk bij de vraag overzetten van 14:43 uur

varabas
door varabas - Jan 12, 2009 om 15:24
450 Antwoorden / 35 Vragen

Onderstaand antwoord heb ik eerder aan iemand gegeven, misschien kun je hier iets mee:

Als je nog een diaprojector bezit en ook in het bezit bent van een digitaal fototoestel dan is je probleem opgelost.

Dia's projecteren op een vel mat papier, dus niet op een projectiescherm, dan je digitale fototoestel zo dicht mogelijk plaatsen naast de lens van je diaprojector (dus de hoek zo klein mogelijk) en gewoon een foto maken van je geprojecteerde dia. Wel even eerst uitproberen wat de beste afstand is en uiteraard in een verduisterde ruimte.

Bassie heeft op deze wijze als zijn dia's, zo'n 1200, digitaal gemaakt

Succes,

Bassie (altijd al fotogeniek geweest)

li
door lindarb - Jan 12, 2009 om 15:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zelf hebben wij een HP photosmart 3210 all in one printer die kan scannen van papier, maar ook van dia's en negatieven. er zit dan een speciaal raampje in het deksel wat je eronder legt en hij scant zo( met een lampje in de deksel) je dia of negatief en herkent de afgrenzingen ook van de afbeelding. Ideaal dus!! Er zijn meerdere printers die dit kunnen in ieder geval. Mijn vader heeft zo zijn hele diaverzameling van jaren ingescant, ging prima en goede kwaliteit.

Groetjes

Linda

ve
door verloop_1 - Mar 9, 2009 om 14:35
9 Antwoorden / 0 Vragen

Het is helemaal afhankelijk van het aantal dia's dat je wilt scannen.

[Edit redactie]