ma
door majoha Feb 1, 2012 om 16:54
Computers & telefonie

Vast lopen Windows Explorer

Goeie middag,
Ik heb ong. 1 maand een nieuwe Acer laptop met Win 7.
Bijna elke dag loopt mijn Win Expl browser vast. Zou het misschien te maken kunnen hebben met zowel de MS Defender aan en Avast Internet Security firewall aan?
Is dat te dubbelop?
Ik heb wel gisteren gelezen dat mijn provider UPC problemen heeft en dat daardoor het internet en e-mail trager zijn, maar ik weet niet hoe lang dat al aan de gang is.
Groetjes,
Majoha

664 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2012 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo majoha,

Zoals jorisw al aangeeft: schakel MS Defender uit (of Avast).
Dubbelop is niet nodig.

Probeer FF (klik hier om te downloaden) eens om te kijken of dat een/de oplossing biedt. Kun je naast IE gebruiken.

Of: probeer eens of het helpt als je IE reset:

1.Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer en Windows Verkenner.
2.Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.
3.Klik op de knop Extra (tandwieltje) en klik vervolgens op Internetopties.
4.Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen. Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook de browsergeschiedenis, zoekmachines, accelerators, startpagina's, Traceerbeveiliging en ActiveX-filtergegevens wilt verwijderen.
5.Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.
6.Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, klikt u op Sluiten en vervolgens op OK.
7.Sluit Internet Explorer.

De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.

Waarschuwing

Het terugzetten van Internet Explorer-instellingen kan niet ongedaan worden gemaakt. Tijdens het terugzetten gaan alle eerdere instellingen verloren. Deze kunnen niet worden hersteld. In plaats van alles terug te zetten, kunt u ook specifieke instellingen in het dialoogvenster Internetopties terugzetten of de geschiedenis van uw webpagina's verwijderen.
(Bron: Microsoft)

Met vr.gr.

dr
door drcomputer - Feb 1, 2012 om 18:09
35 Antwoorden / 4 Vragen

Als de browser crasht, is er of komt er dan een foutmelding naar voren? Zijn deze foutmeldingen makkelijk na te maken of zijn deze onwillekeurig?

ma
door majoha - Feb 3, 2012 om 08:13
33 Antwoorden / 31 Vragen

Beste Jorisw,
Ja dat ga ik doen want het is ook de meeste eenvoudige oplossing.
Bedankt.
Groetjes,majoha

jo
door jorisw - Feb 3, 2012 om 08:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zet de security software eens uit en kijk of het dan is opgelost.

Je kunt ook eens een andere browser proberen (Firefox of Chrome) om te kijken of het aan de internetverbinding ligt). De kans is overigens groot dat als je Firefox of Chrome hebt geinstalleerd IE niet meer gaat gebruiken....

wi
door wijkjes - May 2, 2012 om 20:39
91 Antwoorden / 75 Vragen

Heb hier een vraag over, ben niet zo tevreden met IE8 en heb nu Firefox.
Kan ik nu gewoon IE8 verwijderen of doe ik dan iets fout? En dat kan ik dan via software gewoon doen toch. Is dan alles weg?
Alvast bedankt voor iedere reactie.

Tetje

edrick3
door edrick3 - May 2, 2012 om 20:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wijkjes,

Het is beter om zélf een vraag te stellen ipv in andermans topic 'in te breken'.

Wat betreft je probleem:
Als je Firefox gebruikt - wél als standaardbrowser instellen - kun je IE (en andere browsers) gewoon op je computer laten staan. Die bijten elkaar niet en het geeft geen probleem.
Verwijderen van IE8: lees hier.

Met vr.gr.

wi
door wijkjes - May 2, 2012 om 20:57
91 Antwoorden / 75 Vragen

Je hebt gelijk edrick, maar had wat problemen met bepaalde sites en heb te vlug op iemands topic ingebroken, wilde niet verder zoeken. Sorry zal er volgende keer aan denken. Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Tetje