ko
door koosj Aug 23, 2004 om 03:14
Computers & telefonie

Vastlopen van mijn PC

Sinds kort heb ik een nieuwe PC, welke uit de volgend onderdelen bestaat. Asus P4P800SE intel 865 MB-Maxtor 200GB U150 Sata HD-Radeon 9550 256MB videok.-Nec DVD writer 2510 dual-Intel P4 3,2 1MB 800FSB processor-2x 512MB DDR PC400 3200 Mem.-LG DVD rom 16x-Floppy drive-6 in 1 kaartlezer van Sweex-350 watt voeding-Logitech cordless desktop de luxe. Wanneer ik een DVD+RW met data in de speler of brander leg komt het geregeld voor dat de PC vast loopt, of de DVD niet leest, of de schijf er niet meer uit wil.Ook liep hij eens vast bij het inleggen van een blanco DVD+RW in de brander.Ik gebruik Platinum en Nashuwa DVD's. De winkel zegt dat het aan de gebruikte DVD's ligt, pertinent niet aan de PC.Wie helpt mij uit de brand.

298 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilde gok: de DVD-speler heeft het niet zo op de merken DVD's die u gebruikt. Twee mogelijke oplossingen:

1. probeer eens een ander merk DVD's. Bijv. Verbatim

2. doe een firmware upgrade van de DVD-speler. Die zijn te halen op de website van NEC.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die NEC 2510 is een dual-layer DVD-brander.
Kan het niet zijn dat deze inderdaad nogal krititisch is ten aanzien van single-layer DVD's...?
Heb je al eens een DVD +R9 disk geprobeerd, deze dual-layer DVD's zijn speciaal gemaakt voor een dual-layer brander en er past 8.5 Gb. op i.p.v. 4.7 Gb.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou zeggen  bel me maar even dan los ik het probleem wel voor je op 0620806419

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo dago,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we bij vragen of problemen elkaar allemaal gaan zitten bellen, want dan kan dit forum wel sluiten...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan komen door de aangeschafte schijfjes. Helaas is hier niet altijd een zorgvuldig productieproces aan vooraf gegaan. Het kan heel veel schelen door een duurder merk aan te schaffen. Goedkoop kan dus duurkoop zijn. Wat veelal aan de hand is, is het feit dat de schijf zelf niet goed gecentreerd is of de schrijflaag niet helemaal in orde is.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wat betreft de DVD, kijk eens op de site van NEC daar kan je een lijst downloaden van de DVD's die zij adviseren en goed werken met de desbetreffende speler. Ook de nieuwste firmware ophalen en instaleren kan het probleem oplossen.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze site kan je vinden welke dvdeetjes het beste afspelen en branden op je Nec

http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DVDname=NEC+2510+&Submit=Search&cdrs=&cdrws=&dvdrs=&dvdrws=&dvdprs=&dvdprws=&dvdprsdl=&dvdrams=&cdrom=&dvdrom=&buffer=Any&hdsize=Any&list=0&orderby=Name&Search=Search

ve
door verwijderd - Aug 23, 2004 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de link die bij NEC staat

http://www.de.nec.de/software/1579_Media_List_for_8x_DVD_Writer_(1.07).pdf

ve
door verwijderd - Aug 25, 2004 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koosj,

Ik heb met Platinum DVD's dezelfde problemen, de PC gaat hangen en soms krijg ik de DVD speler niet meer open. Ik gebruik nu TDK DVD's en heb daar nooit problemen mee, TDK is een merk met een lange en goede geschiedenis in "geluiddragerland" en als je naar de juiste zaken gaat vallen de kosten ook best mee. Je zou er eens een keer 1 moeten proberen, succes...

Fred

ve
door verwijderd - Aug 25, 2004 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wollie56

De NEC 2510a die ik heb schijnt een oem versie, en ik heb ergens gelezen dat hier geen firmware update voor is.

Hoe kun je trouwens zien welke firmware versie aanwezig is ?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2004 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo BergACM,

Bedankt voor de reactie.Ga ook eens TDK gebruiken, misschien komt het dan toch nog goed.

Mvrgr.Koosj

ve
door verwijderd - Aug 25, 2004 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo tigertje,

Mijn NEC speler/brander schijn een OEM versie te zijn, en ik heb gelezen dat hier geen firmwareupdate voor is

Gr koosj

ve
door verwijderd - Aug 25, 2004 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat lijkt me sterk. Mijn NEC DVD brander is ook OEM (maar wel een oudere versie) en die kan ik gewoon upgraden. Het kan zijn dat er geen firmware upgrade zijn nog maar OEM of Retail heeft daar niets mee van doen.

En dan blijft er nog altijd de mogelijkheid van overstappen naar een ander merk DVD's over. Maar die plannen had je al geloof ik.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2004 om 01:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

NEC OEM A

ND-2500A
REVISION : 1.70

Antwoord http://forum.firmware-flash.com/viewtopic.php?p=133904

Flash update succesfull.

Have a nice Day.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2004 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het eens met tigertje. Lees hier alles over je brander: http://www.de.nec.de./productdetail.php?id=1090

Ook kun je hier de laatste software downloaden

Tellpeter