door 6443b19 Jan 21, 2009 om 14:20
Computers & telefonie

Veilige modus

Hallo

Op mijn PC kreeg ik bij een probleem oplossen " start in veilige modus ". Wat moet ik in drukken ,of zit deze mogenlijkheid in Windows,waar vind ik die ?

Groetjes

Piet

225 4 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Jan 21, 2009 om 14:28
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Waarschijnlijk F8

poltol
door poltol - Jan 21, 2009 om 14:39
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Piet,

Computer uit zetten. Dan weer aanzetten. Tijdens het opstarten diverse keren op F8 duwen. Als het niet lukt kan het ook als volgt:

Windows XP:

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.

Succes, poltol

poltol
door poltol - Jan 21, 2009 om 17:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

En dan zie je een afwijkend scherm.

Aanvullende informatie:

1 - Als de pc is opgestart in de veilige modus zal het beeldscherm er anders uit zien dan normaal. Het beeld is minder scherp en de icoontjes op het bureaublad zijn groter dan normaal.

2 - In de veilige modus zullen een heleboel dingen niet werken, waaronder het maken van een (internet)verbinding. Hiervoor moet je de pc normaal opstarten en in het geval van het uitvoeren van een online virusscan moet je dus eerst de online virusscan uitvoeren en de namen van de geïnfecteerde bestanden opschrijven. Schrijf dan ook de plaats op waar de geïnfecteerde bestanden staan zodat je ze makkelijk terug kunt vinden. Daarna start je de pc pas op in de veilige modus en kun je de geïnfecteerde bestanden op gaan zoeken en verwijderen.

3 - Een aantal virusscanners kunnen ook in de veilige modus werken, maar ze zullen niet zoals normaal onderin de taakbalk staan. In dat geval moet je de virusscanner starten door op START te klikken en daarna op PROGRAMMA'S. Daarna kun je de virusscanner aanklikken die op je pc geïnstalleerd staat en kun je een volledige systeemscan draaien.

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Jan 21, 2009 om 18:23
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dit heeft Piet in een nieuw venster gezet. Deze dus

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&qid=450050&cat=632

Hallo

Bedankt voor jullie hulp.

Ik ga het proberen.

Groetjes

Piet

Vr.gr. poltol