ca
door cannibalix Aug 17, 2005 om 12:11
Computers & telefonie

Verbindin router valt elke keer weg

Afgelopen week heb ik een draadloos netwerk gekocht. Het gaat om het merk/model: Netgear WGR614v5 met als Adapter: Hawking HWP54G, het is een draadloos netwerk van 54 Mbps. Het probleem wat ik ondervind is dat de verbinding van Zeer goed (5 uit 5 streepjes) naar Geen gaat elke 5 a 10 minuten. Dit zorgt ervoor dat de verbinding wegvalt in spelletjes op internet en online. Dit is zwaar irritant. Ik heb de laatste firmware, en op de zoekbank op "Netgear" zelf heb ik gezocht maar heb geen antwoord gezien voor mijn probleem. Wel heb ik gezien dat meer mensen last van dit hadden. Heeft iemand een antwoord voor dit probleem???

Mvg

CannibaliX

757 4 Rapporteer

gt
door gtd - Aug 18, 2005 om 00:20
23 Antwoorden / 8 Vragen

Als dit gebeurt als je in de zelfde kamer zit als het modem is er iets niet in orde
probeer dan een netwerk kaartje te lenen om te kijken of het probleem aan het kaartje of aan het modem licht
tijdens het testen wel ff alle security op 0 zetten en langszaam alles weer na de staat brengen zoals je wil zo vind je langzaam het probleem.

ru
door rule - Sep 10, 2005 om 00:23
20 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een flinke afstand zit tussen client en access point dan kun je
kijken of er mogelijk een betere antenne te krijgen is voor de
apparatuur.

Verder zou ik beginnen met eens wat standaard zaken uit te voeren:

- update de firmware van het access point naar de nieuwste versie

- update de drivers van de wlan kaart naar de nieuwste versie

- Kies een ander channel voor de wlan om evt interferrentie tegen te gaan.

kw
door kwiebje - Oct 1, 2005 om 18:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier soms ook last van, maar dan ligt het niet aan mijn draadloos internet maar aan mijn provider. Gewoon even de internetkabel uit de router trekken en er weer in doen en meestal is het probleem opgelost. Maar hij zou toch wel heel erg constant moeten werrken!

ko
door koedijkjvd - Oct 19, 2005 om 21:39
8 Antwoorden / 0 Vragen

Problemen met draadloos netwerk hebben vaak te maken met storing van muren en staal (betonijzer in plafonds). Ook draadloze telefoons (ook Dect) kunnen enorm storen op je verbinding. Wat ook regelmatig voorkomt is dat iemand in jouw buurt hetzelfde kanaal gebruikt. Ikzelf heb dit probleem gehad vanwege een te grote afstand, ik heb dit opgelost door een externe antenne aan te schaffen. Deze heeft een betere ontvangst- en zend bereik. kost mij ca €20,=