Le
door Leo van Deelen Feb 17, 2017 om 13:52
Computers & telefonie

Verborgen gebreken bij een telefoon

Ik heb een Lumia 650. Contract van 2 jaar bij Tele2 met als opmerking recht van terugsturen na 2 weken. Na drie maanden echter blijkt dat Microsoft/Nokia de gegevens uit mijn Window10-kalender wist. Dit blijkt bij Tele2 bekend te zijn en zij zeggen dat het probleem bij Microsoft/Nokia ligt, dus dat IK maar even kontakt op moet nemen met Nokia. Vind ik een vreemde gang van zaken. Ik "huur" toch mijn telefoon bij Tele2 en dan moeten zij toch zorgen dat problemen met het gehuurde opgelost worden? En daarbij, heb ik het recht om mijn telefoon retour te sturen en mijn kontrakt te beëindigen vanwege "verborgen gebreken"?

746 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2017 om 13:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je huurt je mobiel niet, je hebt hem op afbetaling gekocht. Als MS iets aan de software wijzigt, heeft dit niets met een verborgen gebrek te maken. Tele2 hoeft dit probleem dus niet voor je op te lossen (als zij het al zouden kunnen).

Overigens zie ik regelmatig topics voorbij komen van p.c. gebruikers die ook ineens hun Windows agenda 'kwijt' zijn. Of dat werkelijk zo is, betwijfel ik echter.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 17, 2017 om 14:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zal zelf wel iets verkeerd hebben ingesteld. Ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt in de Outlook Agenda.

fa
door familyman - Feb 17, 2017 om 14:43
888 Antwoorden / 1 Vragen

Sinds enige tijd staat er bij de mobile telefoons + abo's vermeld: "Geld lenen kost geld". Dat laatste staat er omdat je (volgens de wet) geld leent. Je betaalt dus met geleend geld de telefoon, je bent dus direct eigenaar via de provider bij wie je dus het geleende geld aflost op basis van 12 of 24 maanden. Er is dus geen sprake van "huren". U heeft dus ook geen recht via uw zinsnede verborgen gebreken om het ding terug te sturen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 18, 2017 om 00:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Genoeg andere kalender / agenda varianten te vinden. Dus er is geen verborgen gebrek en geen probleem.
Even logisch nadenken lost een hoop op.