eh
door ehzdhz May 3, 2012 om 23:50
Computers & telefonie

Verhuizen : contract verscheuren of betalen?

Ik wil een goedkopere provider. Nu vraag ik mij af wat de gevolgen zijn als je gaat verhuizen naar een gebied waar de nieuwe provider geen internetaansluiting kan aanbieden terwijl het contract nog loopt. Kan je er dan vanaf zonder dat je resterende maanden moet betalen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

2638 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze daar geen verbinding kunnen realiseren dan kun je contract kostenloos opzeggen, enig uitzondering hierop is als je over de grens vertrekt dan zul je het moeten afkopen ( = gehele loopttijd ineens dokken veelal).
Verwacht dat er ook iets over vermeld staat in de voorwaarden van je provider.

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt je contract (even voor de duidelijkheid ;-) overigens niet zomaar Verscheuren ............
Je moet gewoon netjes opzeggen en (naar ik verwacht) bewijs leveren van bewonen nieuw/niet leverbaar adres voor het ontbonden kan worden.

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zal toch wel in de voorwaarden van de provider staan hoe ze daar mee om gaan? Of anders even contact met ze opnemen. Voor ons blijft het alleen maar gissen; we weten niet om welke provider het gaat en waar je nu woont en eventueel heen zou verhuizen.

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een contract sluit met verhuisplannen moet je hier al rekening mee houden.

Naast Internet moet je ook je mobiel controleren want niet elke provider heeft daar goede dekking.
Vooral in nieuwe goed geïsoleerde woningen is het vaak een drama.

Maar Uw Internet aanbieder altijd vooraf controleren.
Soms is het beter een huis aan andere kant wijk te nemen wegens de haalbare snelheden, want achteraan de kabel is het soms zo traag dat het nauwelijks meer uitmaakt of je 20 of 4 Mb kreeg aangeboden.

Verder wachten we op antwoord, welke heeft U nu?

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom stel je de vraag niet aan je provider?

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 4 mei 2012, 00:06: Als ze daar geen verbinding kunnen realiseren dan kun je contract kostenloos opzeggen, enig uitzondering hierop is als je over de grens vertrekt dan zul je het moeten afkopen ( = gehele loopttijd ineens dokken veelal).
Verwacht dat er ook iets over vermeld staat in de voorwaarden van je provider.

fout ! als je emigreert kan je ook kostenloos opzeggen.
en voor de rest: voor zover ik weet hebben alle providers een regel dat als je gaat verhuizen naar een gebied waar zij geen service leveren je kostenloos op kan zeggen. Maar dan wordt je wel geacht dit aan te kunnen tonen (b.v. huurcontract beëindigen, inschrijven op nieuw adres etc)

ve
door verwijderd - May 4, 2012 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

honza23 schreef op vrijdag 4 mei 2012, 13:35:
stacey schreef op vrijdag 4 mei 2012, 00:06: Als ze daar geen verbinding kunnen realiseren dan kun je contract kostenloos opzeggen, enig uitzondering hierop is als je over de grens vertrekt dan zul je het moeten afkopen ( = gehele loopttijd ineens dokken veelal).
Verwacht dat er ook iets over vermeld staat in de voorwaarden van je provider.

fout ! als je emigreert kan je ook kostenloos opzeggen.

Fout, daar heeft een provider geen boodschap aan !

Als ze dat toestaan om je contract kostenloos te verbreken is dat aan hun, maar dat kun je niet van ze eisen en je zult hier genoeg `klachten` vinden van mensen die hun contractn in dat geval moesten afkopen.
Jij sluit in Nederland contract met Nederlandse provider onder Nederlandse voorwaarden, dat ze niet in buitenland kunnen/hoeven te leveren is daarmee duidelijk en jouw uit land/contract stappen is dus ContractBreuk van jou zijde en dat is (veelal) niet kostenloos............