saske
door saske Aug 23, 2005 om 09:25
Computers & telefonie

Vermogen van computer en internet

hallo iedereen die de moeite doet mijn vraag te lezen en misschien zelfs te beantwoorden (JIPPIE)....

ik heb nog een oude computer staan (echt oud dus) en die wil ik voor
mijn kinderen aansluiten op ons draadloze internetverbinding is er
iemand die weet of dat het uitmaakt hoe groot je harde schijf moet zijn
en je werkgeheugen??  bij voorbaat hartelijk dank .

383 3 Rapporteer

tetter
door tetter - Aug 23, 2005 om 09:47
174 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Saske,

De grootte van de harde schijf heeft niets te maken met de internet verbinding, het geheugen wel (iets). Maar wat belangrijker is, is het besturingssysteem (windows) !
Als je op een echt oude computer windows 95 wilt installeren (dit is wel het minimum wat je nodig hebt), heb je te maken met drivers. Dit zijn kleine programma's die de verbinding tussen modem en de computer regelen. Wellicht staat er op de cd van de modem beschreven hoe de installatie onder windows 95 moet gebeuren. Is dit niet het geval, wordt het heel moeilijk om zo'n verbinding te maken.

In Windows XP daarintegen, zit een driver al ingebouwd en geeft dit in 9 van de 10 gevallen geen problemen.
Nu is alleen het probleem dat windows XP nogal veel vergt van de processor en het geheugen (min. 128 megabyte geheugen om prettig te kunnen werken).

Succes met het aansluiten !

saske
door saske - Aug 23, 2005 om 09:52
3 Antwoorden / 2 Vragen

beste tetter hartelijk bedankt voor je snelle reactie.

op de pc zit windows 95 op dus dat probleem is getackeld.

. nogmaals te gek dat je reageerde, hoop jou op deze manier ook nog een te hulp te kunnen schieten .

dirck
door dirck - Aug 23, 2005 om 10:12
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Saske,

Als je eerst eens verteld om wat voor computer het gaat.

Ik versta onder een oude computer namelijk een 486er, of in ieder geval een computer tot 200 Mhz.

Hoe wil je de draadloze modem aansluiten, wil je het via een USB poort
aansluiten dan zal er op de oude computer ook USB poorten aanwezig
moeten zijn, ik had vroeger op mijn 233 Mhz computer geen USB poorten,
dus heb ik er een USB 2.0 card ingezet.

En voor USB heb je toch wel minimaal Windows 98 nodig.

En volgens mij kun je ook geen internet explorer 6.0 op Windows 95 zetten.

Kortom: Wat voor processor, harde schijf, geheugen en moederbord zit er
in, kun je er nog PCI kaarten bij in zetten in geval van een draadloze
netwerkkaart.