barnhoorn
door barnhoorn Jul 1, 2013 om 09:20
Computers & telefonie

Verschillen in tablets

Mijn zoon wil graag een tablet kopen. Nu zie ik een aantal verschillen tussen verschillende versies:

- Processor 1,0 of 1,2
- 512 MB DDR III Ram of 1 GB DDR III Ram
- Android 4.0 of 4.1
- 4 GB geheugen of 8 GB geheugen

Nu is het lastige dat het ene model bijvoorbeeld de processor hoger heeft en het RAM lager of andersom. Het gaat dus niet gelijk op. Wat zijn het belangrijkste om op te letten? Processor? Ram? Androidversie? Geheugen? Is er een van genoemde onderdelen dat we zeker niet moeten nemen?

6689 12 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jul 1, 2013 om 09:56
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je het mij vraagt: RAM geheugen.Dit bepaalt hoeveel programma's gelijktijdig en hoe soepel kunnen draaien. En op de tweede plaats Opslag geheugen. Dat laatste is misschien wel uitbreidmaar met een (micro) SD kaart.
De overige: Processor lijkt mij minder belangrijk. 1.0 en 1.2 ontloopt elkaar niet veel en is m.i. snel genoeg. Android versies zijn beide actueel.

jpm
door jpm - Jul 1, 2013 om 12:56
820 Antwoorden / 28 Vragen

Bij het kopen van mijn tablet (een Surface met Windows RT van Microsoft) kwam ik erachter dat ik er, behoudens bij Wi-Fi spots en thuis) niet mobiel mee kon internetten. De aanschaf was al gedaan en terug kon ik na een week niet meer. Ik heb me laten vertellen dat je dan een tablet van Apple (Ipad) of van Samsung moet hebben die deze mogelijkheid wel hebben. Kijk uit als je dit persé ook wil kunnen, bijvoorbeeld op je werk, tijdens bezigheden buiten enz. Misschien dat anderen nog meer tablets weten die dit kunnen.
Het geheugen van mijn tablet is 64 GB, terwijl er ook een 32 GB-versie is. Dit was een aanbieding (Saturn in Amersfoort) en de prijs van mijn tablet was maar 4 euro duurder dan de normale verkoopprijs van de 32-GB versie (€ 490 tegenover € 486). Ik kreeg er een (magnetisch aanklikbaar) toetsenbordje bij en dat werkt geweldig.

wi
door wicket - Jul 1, 2013 om 13:09
49 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onkunde zit je hier te verkondigen.

Voor alles geldt, hoe meer hoe beter.

- Processor 1,0 of 1,2 (dualcore nemen)
- 512 MB DDR III Ram of 1 GB DDR III Ram (1GB of liever nog hoger)
- Android 4.0 of 4.1 (Android 4.1)
- 4 GB geheugen of 8 GB geheugen (8GB intern geheugen)

Vooral de processor en het interne geheugen is erg belangrijk.
Een dualcore loopt veel soepeler dan een singlecore.

Het interne geheugen is ook erg belangrijk, omdat sommige apps niet te verplaatsen zijn naar het SD kaartje.

Alle (modernere) tablets hebben een capacitief multi-touchscreen.
Oudere tablets hebben een resistief aanraakscherm (niet aan te raden)

Kijk eens bij de kijkshop. Daar heb je voor rond de 100 euro een leuke tablet met bovengenoemde specs

=zwaardvis schreef op maandag 1 jul 2013, 09:56: Als je het mij vraagt: RAM geheugen.Dit bepaalt hoeveel programma's gelijktijdig en hoe soepel kunnen draaien. En op de tweede plaats Opslag geheugen. Dat laatste is misschien wel uitbreidmaar met een (micro) SD kaart.
De overige: Processor lijkt mij minder belangrijk. 1.0 en 1.2 ontloopt elkaar niet veel en is m.i. snel genoeg. Android versies zijn beide actueel.

zw
door zwaardvis - Jul 1, 2013 om 13:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ja natuurlijk is hoe meer hoe beter, dat weet TS ook. Hij vraagt: Wat zijn het belangrijkste om op te letten? Processor? Ram? Androidversie? Geheugen? En het belangrijkste van deze 4 is m.i. het interne geheugen. En dat is geen onzin.

wi
door wicket - Jul 1, 2013 om 13:33
49 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt dan in je telefoon de tethering mode activeren. Je telefoon fungeert dan als hotspot. Je kunt dan elk willekeurig apparaat verbinding ermee laten maken.

Ik heb zo'n goedkoop cresta gevalletje waar alleen wifi op zit. Als ik persee met mijn tablet het internet op wil, dan koppel ik mijn tablet op de wifi van mijn telefoon.

Tablets met ingebouwde 3G zijn doorgaans peperduur, en in mijn ogen is het ook geld weggooien.

=jpm schreef op maandag 1 jul 2013, 12:56: Bij het kopen van mijn tablet (een Surface met Windows RT van Microsoft) kwam ik erachter dat ik er, behoudens bij Wi-Fi spots en thuis) niet mobiel mee kon internetten. De aanschaf was al gedaan en terug kon ik na een week niet meer. Ik heb me laten vertellen dat je dan een tablet van Apple (Ipad) of van Samsung moet hebben die deze mogelijkheid wel hebben. Kijk uit als je dit persé ook wil kunnen, bijvoorbeeld op je werk, tijdens bezigheden buiten enz. Misschien dat anderen nog meer tablets weten die dit kunnen.
Het geheugen van mijn tablet is 64 GB, terwijl er ook een 32 GB-versie is. Dit was een aanbieding (Saturn in Amersfoort) en de prijs van mijn tablet was maar 4 euro duurder dan de normale verkoopprijs van de 32-GB versie (€ 490 tegenover € 486). Ik kreeg er een (magnetisch aanklikbaar) toetsenbordje bij en dat werkt geweldig.

blackjes
door blackjes - Jul 1, 2013 om 13:56
141 Antwoorden / 34 Vragen

Beste Barnhoorn,

Ik ben in het gelukkige bezit van een Samsung Galaxy 2. Deze heeft een scherm van 10.1 inch en Android 4.0.3. Een uitmuntend apparaat. Met Fifi-Spots van Ziggo kan ik op elke hoek van de straat internetten en e-mailen. Geen enkel probleem met opslag van 4GB. Dat is niet zomaar vol. Dan kan je altijd nog uitbreiden met een (micro)kaartje of alles op een externe harde schijf bewaren. Je hoeft tenslotte niet alles op je tablet te bewaren.
Je koopt deze tablet momenteel voor € 319,00 - € 329,00 en een actie van Samsung met nogeens € 50,00 retour.
De Samsung tablets worden op dit moment 57% meer verkocht dan de tablets van Apple. Maar er blijven natuurlijk altijd Apple liefhebbers. Maar dat moet je wel betalen.
Veel succes met de aankoop.

blackjes
door blackjes - Jul 1, 2013 om 13:58
141 Antwoorden / 34 Vragen

P.S. Laat even weten wat het uiteindelijk geworden is en waarom.

marijke77
door marijke77 - Jul 1, 2013 om 16:45
158 Antwoorden / 3 Vragen

Ook de Asus heeft een tablet met 3G functie

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2013 om 16:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marijke77 schreef op maandag 1 jul 2013, 16:45]Ook de Asus heeft een tablet met 3G functie

Alle betere merken (dus niet die speelgoed dingen van de Kijkshop) hebben ook een uitvoering met 3G.

Wat ik mis in de vraag:
- wat mag de tablet max. kosten
- waarvoor gaat de tablet gebruikt worden

wi
door wicket - Jul 1, 2013 om 17:03
49 Antwoorden / 0 Vragen

Kijkshop verkoopt ook de (duurdere) Samsung tablets, maar ook de goedkopere tablets. Zelf heb ik een Cresta, en die bevalt me uitstekend.

En 3G heb ik op mijn tablet niet nodig. Daarvoor maak ik middels wifi een verbindingsbrug met mijn telefoon, zodat ik toch gebruik kan maken van mobiel internet.

=carola.83 schreef op maandag 1 jul 2013, 16:54:
=marijke77 schreef op maandag 1 jul 2013, 16:45: Ook de Asus heeft een tablet met 3G functie

Alle betere merken (dus niet die speelgoed dingen van de Kijkshop) hebben ook een uitvoering met 3G.

Wat ik mis in de vraag:
- wat mag de tablet max. kosten
- waarvoor gaat de tablet gebruikt worden

goldenluck
door goldenluck - Jul 1, 2013 om 19:13
28 Antwoorden / 2 Vragen

Let er vooral op dat de Google playstore erop staat geïnstalleerd, hoewel het steeds minder voor komt zijn er nog steeds tablet die niet door google zijn goedgekeurd. Bij sommige tablets staat er alleen een alternatieve appstore op waar veel minder apps te downloaden in vergelijk met de Google playstore.
Met betrekking tot de specificaties zou ik het RAM geheugen het zwaarst laten wegen, daarna de processor, dan het geheugen 4 of 8 gb en of het eventueel is uittebreiden met een sd kaart.
En als je er mobiel mee wil internetten let op of de tablet 3G heeft. Hoewel een tablet erg veel data gebruikt, is bij mij gebleken toen ik het Mobiel internet van UPC mocht testen. Mobiel internet op een laptop is goedkoper dan op een tablet.

f.weele
door f.weele - Jul 2, 2013 om 08:45
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Let op met 3G: er zijn twee manieren van 3G op de tablet, 1e middels een plaatsbare sim kaart (die peperdure), 2e mogelijkheid om dit te gebruiken via het menu instellingen> draadloos en netwerken> meer. Je hebt dan wel een usb webstick nodig met sim-kaart die je aansluit op je tablet. Niet iedere tablet heeft deze 2e genoemde voorziening. Indien een eventuele mobiele telefoon (als hotspot) geen mogelijkheid heeft voor tethering, dan kan het ook nog via Bluetooth verbinding.
m.vr.gr.