ge
door gees Nov 1, 2010 om 11:39
Computers & telefonie

Vertalen met de Google toolbar

Sinds kort werkt de automatische vertaler niet meer. Ik krijg de melding 'vertaling in behandeling' maar er komt niets.
Bij 'extra' is uitvoering van scripts ingeschakeld. Misschien komt het doordat er een automatische update van java is geinstalleerd?

6252 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2010 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gees,

Controleer de instelling even:

Als u de vertaalfunctie vaak gebruikt, kunt u ervoor kiezen om pagina's automatisch te laten vertalen. Klik bijvoorbeeld op de optie voor het automatisch vertalen van het Frans terwijl u zich op een Franse pagina bevindt. Google Toolbar vertaalt vanaf dat moment alle Franse pagina's die u bezoekt door de inhoud van de pagina's naar Google te verzenden. U kunt uw voorkeuren voor automatische vertalingen aanpassen in het venster 'Opties' van Google Toolbar door op het moersleutelpictogram te klikken.

Suc6

oldyeller
door oldyeller - Nov 1, 2010 om 19:47
54 Antwoorden / 0 Vragen

De meest voor de hand liggende oplossing is, dat je de Google toolbar even opnieuw installeert.
Dan zet ie alle functies er weer op.

elenay
door elenay - Nov 1, 2010 om 20:01
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Staat de startpagina van de translater nog wel in de Googlebar?

Anders gewoon die googlebar even opnieuw installeren, zo klaar.

elenay
door elenay - Nov 1, 2010 om 20:02
1031 Antwoorden / 142 Vragen

ha, ha kruispost oldyeller.

ge
door gees - Nov 2, 2010 om 15:24
8 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel Oldyeller en Elenay. De button 'Startpagina van translator' was inderdaad verwenen en ik heb de google toolbar weer geinstalleerd en de button toegevoegd. Hij vertaalt nu gelukkig weer, maar niet als tevoren.

Bij een website in bijv. het Engels verschijnt de balk: "Google. deze pagina is in het Engels. Vertalen met Google Toolbar?"Als ik dan klik op de button 'vertalen' in deze balk, begint hij te zoeken maar kan blijkbaar geen contact krijgen. Dus werkt nog steeds niet.

Klik ik daarentegen de button 'Startpagina van translator' aan, dan word ik verbonden met de Microsoft translator en kan de vertaling starten.

Ik vraag me nu af: zijn er dus 2 vertaalmachines, één van Microsoft en één van Google. Die van Google vind ik sneller en prettiger.

En Edrick3: nee, ik wil niet standaard vertalen; het is gewoon bij twijfel dat ik het gebruik (of luiheid)