ri
door riavaningen Feb 25, 2007 om 20:53
Computers & telefonie

Vervangende telefoon

Hallo,

Ik heb een abonnement bij T-mobile en mijn telefoon is aan het kapot gaan. Het abonnement loopt tot eind oktober. Ik wil dus een andere telefoon kopen, maar dan moet ik wel een simlock-vrije telefoon hebben. Zou ik ook een Prepaid pakket van T-mobile kunnen kopen? Dezelfde provider, dus maakt het simlock op de prepaid-telefoon niet uit? Of werkt dat niet zo.

Andere opties hoor ik graag. Een nieuwe telefoon zonder simlock vind ik nl. erg duur in de winkel.

Alvast bedankt!

Ria

911 6 Rapporteer

us
door user999 - Feb 25, 2007 om 20:59
143 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste prepaid telefoons zijn dubbel gesimlockt, dat wil zeggen dat ze alleen prepaid simkaarten van de provider in kwestie accepteren - geen abonnementskaarten. T-Mobile is hier echter wat inconsequent in; soms zijn ze wel voorzien van een prepaidlock, soms niet. Oftwewel: uitproberen, dan merk je het vanzelf. (let wel op: hij kan wellicht je simkaart accepteren, en dan vervolgens een eventuele nieuwe simkaart niet!)

ma
door mandyw - Feb 25, 2007 om 21:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Een t-mobile prepaid toestel, dus een t-mobile gelockt toestel werkt ook met een t-mobile abo simkaart. Dat geldt ook voor kpn en orange gelockte prepaid toestellen en abo's

Bij vodafone, telfort en debitel werkt het weer niet!!!!

groet,

duif2
door duif2 - Feb 25, 2007 om 21:42
371 Antwoorden / 116 Vragen

Het mag natuurlijk niet, maar....... Je kan toch overal dat simlock laten verwijderen voor een tientje?

peer007
door peer007 - Feb 26, 2007 om 00:54
52 Antwoorden / 10 Vragen

Beste,

Wie zeg dat dit niet mag,

groet

ma
door martin1 - Feb 26, 2007 om 01:03
346 Antwoorden / 4 Vragen

t-mobile prepaid pakketten zijn allemaal ge-grid-lockt op t-mobile. Sommige zijn daarnaast gelockt op simkaarten beginnend met een bepaald nummer, anderen niet. Het beste kun je dit uitproberen bij een (daartoe bereid zijnde) verkoper.

t-mobile gelockte toestellen (bijv. nokia/samsung telefoon in een omdoos van t-mobile) zijn vaak goedkoper dan losse toestellen. Deze zijn niet gelockt op een bepaalde simkaart! Wel staat er dan vaak een t-mobiel tekentje op de telefoon gedrukt. Deze zijn uiteraard wel ge-grid-lockt. Voordeel verder is dat t-mobiel standaard 2 jaar garantie geeft op zijn eigen toestellen (bijv. nokia met t-mobile opdruk)

Simlock vrij maken zonder toestemming provider: Aangezien je de gebruikersovereenkomst dan niet nakomt, heb je geen recht meer op garantie op het toestel. Dit staat duidelijk in de algemene voorwaarden, bijgesloten in het pre-paid pakket. Aangezien deze voorwaarden redelijk zijn (en zeker niet onredelijk bezwaarlijk) mag aangenomen worden dat deze rechtsgeldig zijn, en je hiermee je recht op garantie verspeelt.

ma
door marijeb - Feb 26, 2007 om 19:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ria,

Ook ik had vorig jaar hetzelfde probleem. Ik heb toen bij de t-mobile winkel een prepaid pakket gekocht. De verkoper het verhaal uitgelegd en van hem mocht ik in de winkel proberen of mijn sim ook in die telefoon werkte. Hij deed het gewoon en tot nu toe nooit problemen gehad.

Gezien het feit dat je telefoon kapot is ga ik ervan uit dat je contract al langer loopt (anders geeft 'ie het al snel op). Soms is het dan ook mogelijk om het tussentijds open te breken en dan op die manier een nieuwe telefoon te krijgen.

Succes!

Marije