Met enige regelmaat krijg ik telefoon van Microsoft met de mededeling dat ik een probleem heb met mijn computer waarop natuurlijk (geen) windows draait. Om een lang verhaal kort te maken proberen ze je geld afhandig te maken. Gelukkig trap ik hier nooit in maar het is wel vervelend dat er iedere keer gebeld word. Natuurlijk heb ik al contact gezocht met mijn provider Ziggo maar die zegt gewoon dat ze niets kunnen doen. Wat is hier in een volgende stap? Wellicht dat Kassa eens aandacht kan besteden aan dit onderwerp? Ik word minimaal een keer per maand gebeld, ik heb het nu voor vier maanden bijgehouden wanneer ik gebeld word en hoe laat. Ook noteer ik het telefoonnummer.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Die telefoontjes komen niet van Microsoft. En wat moet Ziggo hier aan doen. Zeg gewoon hier gaat mijn man/ vrouw over, ogenblikje, en leg het toestel neer, na een kwartier, als ze er dan nog zijn, zegt ogenblikje nog.
Gewoon niet op reageren. Microsoft neemt geen telf, contact op met zijn gebruikers ongevraagd. Maar dit is allang bekend. ik denk al minsten een jaar geleden werd er al voor gewaarschuwd.
Dank je wel voor de reacties. Ik ben zelf Microsoft gecertificeerd dus ik trap er niet in en weet ik dat ze geen telefonisch contact opnemen (hoewel dat ook weer niet helemaal waar is want je kan via een eenmalige code in je e-mail (hotmail / live / outlook) komen. Het is wel geen persoonlijk contact maar Microsoft neemt wel degelijk contact met je op). Het zijn net TAN-codes die je ook van de bank krijgt). Maar dat neemt niet weg dat die telefoontjes vervelend zijn. Bovendien heb ik een dochtertje die er wellicht op een onbewaakt moment wel in trapt. Natuurlijk hou ik het in de gaten en probeer ik zoveel mogelijk uitleg te geven aan mijn dochtertje. Maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik hier dadelijk een vraag moet stellen hoe ik van het probleem af kom omdat er geld weg is of omdat ik mijn rekeningen niet kan betalen en daar door weer incasso's me om de oren vliegen. Bij wijze van spreken...
Voorkomen is beter dan genezen.
Overigens, bij mijn mobiele provider (hi) zijn alle internationale oproepen geblokkeerd. Sindsdien heb ik er geen last meer van. Waarom zou dit niet bij Ziggo kunnen?
In sommige gevallen kunnen wij helaas geen onderzoek starten. Namelijk als het gaat om: Oproepen vanuit het buitenland Ziggo beschikt niet over klant-/contractantgegevens van buitenlandse telefoonaansluitingen. Die maken zich er wel heel makkelijk vanaf.
Wat je kunt doen is extern een nieuw telefoonnummer nemen, deze nummerreeksen zijn niet aantrekkelijk omdat veel nog niet uitgegeven zijn. Nadeel nieuw nummer (niet het 'gemak' van alles-in-1), voordeel geen telefoontjes en 45 euro jaarlijks minder uitgeven.
[quote=drcomputer schreef op donderdag 9 jan 2014, 19:49]Scan uw computer regelmatig op virussen... Ik gebruik Linux Het gaat enkel om de schuingedrukte tekst, die ook bij de betreffende link te lezen is. Oftewel Ziggo doet niks.
Toch raad ik je nogmaals aan de rest van mijn reactie, onder de schuine tekst, nog eens te lezen. Er is dus wel degelijk een oplossing voor.
[quote=drcomputer schreef op donderdag 9 jan 2014, 20:19]Oke, maar wat begrijp ik daar uit? Ik heb een alles-in-een-pakket. Je bedoeld dat ik een telefoonnummer van een andere provider moet nemen? Juist. Naar tv + internet en telefonie extern scheelt 3 euro 75 per maand :-).
[quote=drcomputer schreef op donderdag 9 jan 2014, 19:36] Overigens, bij mijn mobiele provider (hi) zijn alle internationale oproepen geblokkeerd. Sindsdien heb ik er geen last meer van. Waarom zou dit niet bij Ziggo kunnen?
Kan je dat niet zelf instellen in je Ziggo modem? Overigens wel een botte bijl methode om gesprekken vanuit het buitenland te blokkeren. Alsof iedereen die vanuit het buitenland belt een gevaarlijke crimineel is.
Het is vervelend ja, maar er is weinig aan te doen. Je weet al dat je er niet moet reageren, dus er zit volgens mij weinig meer op dan simpel weg een keer per maand op te nemen en de hoorn er weer op te leggen. En dan verder gaan met je leven.
U zou natuurlijk uw computer kunnen beveiligen met een wachtwoord of zo, zodat uw dochtertje, als ze al die telefoon oppakt en begrijpt wat er van haar verlangd wordt, geen dwaze dingen kan doen.
Maar dat zal u zelf met uw nickname ook wel bedacht hebben.
Inderdaad, echter zoals ik al eerder zei beter voorkomen dan genezen. En wellicht kunnen anderen die dit lezen er ook wat van op steken dan wel aan het denken gezet worden. Al denk ik dat de meeste van jullie wel weten hoe dit werkt...
Zelf werk ik bij een andere provider, en worden dit soort telefoongesprekken ook (helaas) veelvuldig gemeld.
Vanuit de provider kunnen ze je enkel een ander telefoonnummer bieden, zodat deze telefoontjes op zullen houden. Een bepaald nummer blokkeren gaat niet.
Wat je zelf zou kunnen doen is een klacht indienen bij zowel de politie als de ombudsdienst van telecommunicatie.
Klacht bij de politie
De politie verzamelt via een gerechtelijk bevel van de Procureur des Konings of de onderzoeksrechter alle gegevens en onderneemt de nodige acties.
Klacht bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Je kunt terecht bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie via hun website.
De Ombudsdienst vraagt je om een document in te vullen met de dagen en uren waarop je de ongewenste oproepen kreeg.
De Ombudsdienst vraagt dan bij Ziggo een lijst op van alle oproepen naar je nummer en gaat na of die ongewenste oproepen van één beller kwamen.
De Ombudsdienst geeft je de gegevens van die beller en jij moet zelf klacht indienen bij de politie als je dat wilt.
Ook de Ombudsdienst kan geen individuele telefoonnummers blokkeren.
Dit is al langer aan de gang en ook kenbaar bij de politie, dit pakken dit soort zaken zeker op. Ik zeg niet dat het ermee opgelost word...... maar wilde wel de mogelijkheden meegeven.
[quote=lunatica schreef op vrijdag 10 jan 2014, 13:17]Vanuit de provider kunnen ze je enkel een ander telefoonnummer bieden, zodat deze telefoontjes op zullen houden. Een bepaald nummer blokkeren gaat niet.
Een ander telefoonnummer van grote aanbieders werkt niet. Ze bellen gewoon de meest bekende nummerblokken (nummers worden per blokken uitgegeven, dit kunnen er duizenden in één keer zijn). Bij kleine aanbieders gaat dit om kleinere blokken plus veel nummers nog niet uitgegeven, is veel kleinere kans dat het nummer uit hun tombola komt rollen.
Providers kunnen deze nummers gewoon blokkeren (al kan ik mij in denken waarom ze het niet doen), de klant kan dit zelf ook. Enkel de grote providers, geven de klant deze mogelijkheid niet.
[quote=lunatica schreef op vrijdag 10 jan 2014, 13:17]
Vanuit de provider kunnen ze je enkel een ander telefoonnummer bieden, zodat deze telefoontjes op zullen houden. Een bepaald nummer blokkeren gaat niet.
Het gaat hier niet om een bepaald telefoonnummer. Providers kunnen de internationale oproepen blokkeren. Dit werkt namelijk bij mijn mobiele provider wel en heb ik sindsdien geen last meer van aangezien ik ook mobiel gebeld werd door die . Bovendien werk ik zelf met computers en zou het mij verbazen dat ze deze mogelijkheid niet hebben.
Ik heb ook zo iemand aan de lijn gehad. Ik heb hem gewoon een lange tijd aan het lijntje gehouden door alle opdrachten, die ik moest intypen, op een Linux computer deed. Na ruim een kwartier viel het kwintje en verbrak de beller zelf de verbinding. Ik heb daarna nooit meer iets vernomen :-D
Ook ik werd wekelijks gebeld door dit nummer. Aan de lijn houden, opleggen, dom meedoen, niks hielp. Tot dat ik de gebruiksaanleiding van mijn telefoontoestel (Panasonic) las. Wat blijkt: Je kunt inkomende telefoontjes met mijn toestel blokkeren en aangezien deze idioten bellen met nummerherkenning is dit een mogelijkheid. Ik heb het desbetreffende nummer in mijn telefoon geblokkeerd en nooit meer last gehad!
Helaas heb ik niet zo'n telefoon. Ook krijgen ze het bij mij voor elkaar om met verschillende telefoonnummers te bellen. Zo heb ik al vier verschillende nummers genoteerd. Dus dat zou bij mij niet echt werken vrees ik. Ook heb ik ze al een anoniem aan de telefoon gehad maar dat was mobiel. Deze heb ik via de provider laten blokkeren (internationale telefoonnummers).
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer