lapjeskat
door lapjeskat Nov 29, 2019 om 14:45
Computers & telefonie

Verwijderde Gmail blijft terug komen

Sinds enige weken komen oude verwijderde Gmail berichten met duizenden tegelijk weer terug in mijn prullenbak. Dit gebeurt alleen op mijn IPad en niet op mijn iPhone. De instellingen zijn op beide apparaten hetzelfde. Wat kan ik nu doen?

9260 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 29, 2019 om 15:03
7189 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien worden de mails op de iPad gearchiveerd.
https://www.onemorething.nl/2018/10/gmail-ios-verwijderen-archiveren/

lapjeskat
door lapjeskat Nov 29, 2019 om 17:55
90 Antwoorden / 40 Vragen

Worden niet gearchiveerd. Account staat op verwijder en niet op archiveren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 29, 2019 om 15:49
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een heel andere tip: als u de grote veelheid van e-mails niet meer nodig heeft, verwijder die dan en maakmaak in ieder geval de prullebak van g-mail leeg.

Als de niet meer nodige e-mails uit uw g-mail account weg zijn worden ze ook niet meer in uw telefoon geladen.

lapjeskat
door lapjeskat Nov 29, 2019 om 19:36
90 Antwoorden / 40 Vragen

Ik maak mijn prullenbak op de iPad iedere dag leeg maar ze komen iedere dag weer terug. (Mailberichten vanaf december 2017) De instelling staat op verwijderen en niet op archiveren. De berichten komen niet op mijn iPhone terug. Alleen op de iPad.

tdmduc
door tdmduc - Nov 29, 2019 om 17:24
704 Antwoorden / 2 Vragen

De prullenbak zelf OOK leegmaken ? Dan komen ze in elk geval nooit meer terug.

lapjeskat
door lapjeskat Nov 29, 2019 om 17:54
90 Antwoorden / 40 Vragen

De prullenbak heb ik inmiddels vele malen leeg gemaakt. Helpt niet. In mijn account staat verwijder aangevinkt en niet archiveer. Net weer ruim 2000 mails verwijderd.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2019 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Neem aan dat je het volgende gedaan hebt?:

Als je niet wilt dat een bericht nog 30 dagen in de prullenbak wordt bewaard, kun je het definitief verwijderen.

  1. Ga op je computer naar Gmail.
  2. Scroll aan de linkerkant van de pagina naar beneden en klik vervolgens op Meer en dan Prullenbak.
  3. Vink het selectievakje aan naast de berichten die je definitief wilt verwijderen. Klik vervolgens op Definitief verwijderen.
    Opmerking: De optie Definitief verwijderen is alleen beschikbaar in de prullenbak. Je kunt items nooit definitief verwijderen vanuit de zoekresultaten.
  4. Als je alle berichten in de prullenbak wilt verwijderen, klik je op Prullenbak leegmaken.

lapjeskat
door lapjeskat Nov 29, 2019 om 19:40
90 Antwoorden / 40 Vragen

Heb ik allemaal gedaan maar het blijft doorgaan. Het wordt alleen maar erger. Vandaag zelfs 2 maal alle mails vanaf december 2017 terug. Vreemd is dat het alleen op de iPad gebeurd maar niet op de iPhone,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2019 om 09:35
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb nog eens verder gekeken en ook nog naar andere verwijzingen.
Hoewel ik de al gegeven verwijzingen niet allemaal en helemaal heb gelezen vind ik een tip die mogelijk wel uitkomst biedt en dat is, indien nog niet eerder aangegeven, het verwijderen van g-mail van de i-pad en dan opnieuw installeren.

Als ook dat niet de oplossing is, of al geprobeerd, dan rest er m.i. maar één oplossing en dat is hulp vragen bij een computerspecialist in uw omgeving. (Of een apple store, student aan huis, senior web of dergelijke)

gerbera
door gerbera - Nov 30, 2019 om 10:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Blijven de mails toevallig op de server staan.

Mogelijk vindt u hier de oplossing.

lapjeskat
door lapjeskat Dec 3, 2019 om 12:27
90 Antwoorden / 40 Vragen

Apple heeft IOS en geen outlook.

gerbera
door gerbera Dec 3, 2019 om 15:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ja en? staat toch ook mogelijk

lapjeskat
door lapjeskat - Dec 3, 2019 om 12:31
90 Antwoorden / 40 Vragen

Ik wil juliie allemaal bedanken voor de adviezen. Heb ze allemaal geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen. Dus heb ik de gmail op mijn ipad verwijderd. Op de iphone werkt die nog perfect.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 3, 2019 om 13:21
7189 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de melding.

ma
door malty Dec 16, 2019 om 10:51
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt de gedetailleerde account instellingen op de iPad en iPhone eens vergelijken want als het op de iphone goed gaat zal de oorzaak wel bij de instellingen te vinden zijn.