bonjuk
door bonjuk Jan 22, 2012 om 15:11
Computers & telefonie

Verwijderen

Hallo
ik heb een vraag ,op mijn D schijf heb ik vele spellen staan ,die ik gedownload heb, nu wil ik er wat verwijderen ,maar dat gooit mijn computer helemaal vast,en moet hij een restart doen ,wat vrij lang duurt .hoe komt dat en hoe kan ik toch wat verwijderen???
Ik heb vista.Gr Bonjuk

3091 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2012 om 15:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bonjuk,

1. Je kunt Programma's en onderdelen als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Programma's en klik vervolgens op Programma's en onderdelen.
2. Selecteer een programma en klik op Verwijderen. Sommige programma's hebben een optie voor wijzigen of herstellen, maar de meeste programma's bieden alleen de optie om het programma te verwijderen. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Suc6

poltol
door poltol - Jan 22, 2012 om 15:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Is de D schijf soms extra beveiligd????

Gr. poltol

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2012 om 15:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

2bonjuk,

Andere manier:

Ga naar je D-schijf, klik het te verwijderen programma aan met rechtermuisklik en kies voor Verwijderen

Als je klaar bent met opruimen laat je [i]CCleaner zijn werk doen. Klik op de knop rechtsbovenaan om te downloaden.
Klik na opstarten Register aan om de restjes op te ruimen.

freya
door freya - Jan 22, 2012 om 15:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bonjuk,

Eerst zou ik toch wat méér informatie willen. De bestanden die op de D: schijf staan, zijn dat de gedownloade bestanden of heb je die spellen daadwerkelijk op de D: schijf geïnstalleerd? En is die D: schijf soms erg vol?

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jan 22, 2012 om 15:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@bonjuk:

En begin ook eens met het uitvoeren van een schijfcontrole op de D: schijf. Dus, ga naar Deze computer, klik met de rechter muisknop op de D: schijf, kies Eigenschappen, ga naar het tabblad Extra en klik onder Foutcontrole op de knop (Nu controleren).

Freya

bonjuk
door bonjuk - Jan 22, 2012 om 16:22
55 Antwoorden / 21 Vragen

Freya
Het zijn gedownloaden spellen waarvan vele nog niet geinstaleerd,ik heb bij mijn configuretie gekeken ,en als ze daar niet staan kan,kan ik ze ook niet verwijderen!!!mijn schijf heeft nog een geheugen van 272 GB dus genoeg,
Gr Bonjuk

bonjuk
door bonjuk - Jan 22, 2012 om 16:29
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb het geprobeerd bij schijf D maar hij geeft aan dat het niet kan als de schijf ik gebruik is en dat is hij niet ,ik moet dan inplannen ,als ik mijn pc weer opstart .Bonjuk

freya
door freya - Jan 22, 2012 om 16:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bonjuk schreef op zondag 22 jan 2012, 16:22]Freya
Het zijn gedownloaden spellen waarvan vele nog niet geinstaleerd,ik heb bij mijn configuretie gekeken ,en als ze daar niet staan kan,kan ik ze ook niet verwijderen!!!mijn schijf heeft nog een geheugen van 272 GB dus genoeg,
Gr Bonjuk
Als het gewoon om een map met bestanden gaat die je in het verleden eens gedownload hebt, dan moet je die met de Windows Verkenner zonder problemen kunnen verwijderen.

Voer om te beginnen die schijfcontrole uit, zoals ik dat in een eerder antwoord beschreef. Als dat verder geen problemen aan het licht brengt, klik dan met de rechter muisknop op Start en kies Verkennen. Selecteer in het linker vensterdeel de D: schijf en zoek de map waar die bestanden in staan die je zou willen verwijderen. Rechts zie je dan een overzicht van alle bestanden in die map. Begin eens met het verwijderen van 1 bestand en kijk of dat goed gaat. Gewoon een bestand aanklikken met de rechter muisknop en (Verwijderen) kiezen. Als het goed is wordt het bestand naar de prullenbak verplaatst en verdwijnt het uit de lijst. Als je zeker weet dat je een bepaald bestand definitief wil verwijderen, hou dan de (Shift)-toets ingedrukt als je (Verwijderen) kiest. Het bestand wordt dan niet naar de prullenbak verplaatst, maar meteen direct definitief verwijderd.
Als dat zonder problemen lukt kun je meerdere bestanden (of mappen) tegelijk selecteren en verwijderen.

Freya

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 22, 2012 om 16:54
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vermoed dat de D schijf te weinig ruimte heeft.
Verwijder daarom eerst een klein programma, zodat je meer ruimte over houd.
Een volle schijf geeft wel vaker problemen, ook met defragmenteren en zo.

Dus nu eerst 1 voor 1 en later de rest van de bulk.
Dit is een bekend Windows probleem, daarom draai ik Linux.

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2012 om 17:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=bonjuk schreef op zondag 22 jan 2012, 16:29]Ik heb het geprobeerd bij schijf D maar hij geeft aan dat het niet kan als de schijf ik gebruik is en dat is hij niet ,ik moet dan inplannen ,als ik mijn pc weer opstart .Bonjuk

Klopt; dus na het aanklikken van nu controleren de compu even opnieuw opstarten.

bonjuk
door bonjuk - Jan 22, 2012 om 17:23
55 Antwoorden / 21 Vragen

ik heb op de D schijf nog 272 gb open dus dat is zat ,er zat 293 op dus heb maar 21 gb gebruikt van de D schijf.
Bonjuk

gsm
door gsm - Jan 23, 2012 om 00:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=bonjuk schreef op zondag 22 jan 2012, 16:29]Ik heb het geprobeerd bij schijf D maar hij geeft aan dat het niet kan als de schijf ik gebruik is en dat is hij niet ,ik moet dan inplannen ,als ik mijn pc weer opstart .Bonjuk

De bestanden op de D: schijf zijn blijkbaar toch wel in gebruik, zeker als Windows dat aangeeft.
Het probleem zit dus bij een toepassing (back-up, virusscanner, media player) die de zaak bezet houdt, door bestanden geopend te houden.
Heb je soms een speciaal programma, waarmee je die spellen hebt gedownload?
Zo ja, dan moet je misschien eerst dat programma stoppen, voor je de bestanden weer kan verwijderen, of je moet eerst de bestanden verwijderen uit een lijst in dat programma.

Probeer eens in de veilige mode om de bestanden te verwijderen.
Bij het opstarten steeds op F8 blijven tikken om in de veilige mode te starten.

qp
door qpc - Jan 23, 2012 om 12:55
203 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals Freya al terecht aangaf, EERST een schijfcontrole uitvoeren, maar dan wel bij de schijfcontrole BEIDE vinkjes aanzetten.....
Het vast slaan tijdens het verwijderen van bestanden kan naar mijn mening maar 1 ding betekenen en dat is dat de harde schijf fysiek beschadigd is.
Op het moment dat er gegevens 'gelezen' worden om te verwijderen, blijft de harde schijf hangen, waardoor de pc dus vastslaat.
Bij een schijfcontrole waarbij beide vinkjes aangezet zijn, wordt de schijf namelijk ook op schijffouten gechecked en niet alleen op softwarefouten.

pino123
door pino123 - Jan 23, 2012 om 13:15
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Veilige modus? Dan eventueel verwijderem? Of kan TS niets verwijderen onder velige modus?

ja
door jank - Jan 23, 2012 om 15:21
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik zou maar eerst eens MBAM installeren, of Norman en dan de computer scannen.
Veel spellen gedownload, dus mogelijk ook veel rotzooi. Die kunnen verwijderprocessen aardig in de weg zitten.
Of anders, heel rigoreus de D schijf formateren.

jo
door josien_1 - Jan 23, 2012 om 16:48
11 Antwoorden / 5 Vragen

kijk ook eens in je software daar kun je ook spellen verwijderen!!