door heremietkreeft Aug 24, 2021 om 17:26
Computers & telefonie

Verwijderen adresgegevens uit gmail

Mogelijk een onnozele vraag maar ik loop nu tegen iets aan waar ik niet uit kom. Ik zie dan in mijn gmail account veel adressen staan doe of helemaal niet meer actueel zijn (zoals oude en niet meer bestaande van mijzelf) en ook andere die ik toch nooit meer zal benutten (Mogelijk zelfs maar 1 x heb benut). De vraag waar ik niet uitkom: hoe verwijder ik die adressen? Ik heb bij andere accounts dat probleem niet.

4154 8 Rapporteer

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Aug 24, 2021 om 17:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kun je gewoon bij 'contacten' verwijderen.

Donuts
door Donuts - Aug 24, 2021 om 17:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Klik op de puntjes boven aan dan worden de apps geopend, w.o. contactpersonen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 24, 2021 om 19:29
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik moet dan wel eerst inloggen op mijn account zoals aangegeven in de info van Seniorweb.
Hoe dan ook, dank.

Donuts
door Donuts Aug 24, 2021 om 21:24
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Uiteraard.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 24, 2021 om 18:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2021 om 19:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het is gelukt!

marita5
door marita5 Aug 24, 2021 om 21:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , fijn om te lezen dat het is gelukt , bedankt voor het terugmelden .

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 25, 2021 om 09:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Uiteraard, zou wensen dat dat meer gebeurde en mogelijk doet goed voorbeeld volgen.(??)

john devries
door john devries - Aug 25, 2021 om 11:31
219 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage en toon]

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 25, 2021 om 15:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat was ook zo, mag het ook een keer dat ik niet bedacht om zelf even op de site van seniorweb te kijken?

(Ik benut g-mail al vanaf het prille begin maar was hier nooit 'tegenaan gelopen'.)

marita5
door marita5 Aug 25, 2021 om 17:14
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@john devries , onnozele vragen bestaan niet , onnozele antwoorden wel .

Ja
door Jaap Rotterdam - Aug 25, 2021 om 13:28
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, daar loop ik ook tegenaan, ook verjaardags meldingen, van outlook, van mensen die allang niet meer op aarde zijn. Ik heb outlook eens om raad gevraagd,  die zeiden: outlook.com op de pc heeft meer mogelijkheden, maar daar vind je ze niet terug. Drama...beter om bij een nieuw contact geen geboortedatum te vermelden. Anders wordt je weer getrakteerd op verjaardags meldingen je hele verdere leven. Ook " nieuwigheidjes" die ze je graag willen opdringen...sodemieter op met die rotzooi.

marita5
door marita5 Aug 25, 2021 om 13:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@jaap rotterdam , Contactpersonen zijn in de app van outlook zoals ook de webversie van outlook niet te verwijderen . Dit is een bug v.a. 2015 en bekend , Microsoft heeft er tot op heden niks mee gedaan . Meldingen / herinneringen van verjaardagen kunt u in de webversie van outlook uitschakelen . Ook als u contactpersonen selecteert op achternaam , worden ze toch vermeldt met voornaam , ook dit is een bug , waar niks mee gedaan wordt .

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 25, 2021 om 15:06
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@JAAPROTTERDAM: mijn vraag betrof g-mail. Bij alle outlook versies (die ik ken en benut) zijn contactpersonen zeer eenvoudig te verwijderen.

Donuts
door Donuts Aug 25, 2021 om 15:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat @Marita5 het heeft over de gratis Outlook app. De betaalversie geeft geen problemen.

marita5
door marita5 Aug 25, 2021 om 16:56
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@sprietje , dit is juist . Gratis versie .

Donuts
door Donuts Aug 25, 2021 om 18:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Daar maken dan ze geen haast mee. Misschien lossen ze het probleem op bij de lancering van Windows 11.

marita5
door marita5 Aug 25, 2021 om 20:22
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hoeveel laptops / of computers zullen geschikt zijn voor Windows 11 ? de systeemvereisten zijn hoog , iig mijn 2 laptops zijn niet geschikt .

Donuts
door Donuts Aug 25, 2021 om 20:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heb 1 laptop en daar kan 11 op. Zou zomaar kunnen dat de systeemeisen wat worden teruggeschroefd als teveel gebruikers een ongeschikte laptop hebben. Het is nog niet zover.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Aug 25, 2021 om 16:51
88 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage. Zou je op je toon willen letten?]