door 6443b19 Jan 28, 2009 om 17:49
Computers & telefonie

Verwijderen bestand

Hallo

Ik heb jullie hulp nodig,ik had ge up date ,en toen kreeg ik op mijn scherm: windows is niet legitiem.Ik heb deze PC overgenomen van een kennis.Voordat ik up date was dit scherm niet aanwezig.

Welke bestanden zijn dat ,en hoe kan ik dit venster verwijderen.

Vriendelike groeten PIET

635 11 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 28, 2009 om 18:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je zult eeb geldige licentie (met productcode moeten aanschaffen bij Microsoft.

Daarna invoeren op de PC:
Via een webpagina bij Microsoft kun je eenvoudig een nieuwe (geldige) productcode invoeren:
http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/PKUInstructions.aspx

birdies
door birdies - Jan 28, 2009 om 18:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, updaten met een illegale versie moet je dus niet doen.

Ach, met kunst en vliegwerk is die melding wel weg te krijgen, maar MS is druk bezig om gebruikers van alle illegale versies lekker te gaan irriteren door iedere 60 seconden het scherm op zwart te zetten.
Ongetwijfeld zal er een XP Pro op staan, die versie is het eerste aan de beurt.

Gewoon even wat geld uitgeven en de versie legaliseren.

edwardus
door edwardus - Jan 28, 2009 om 19:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien heb je wel helemaal geen MS Windows nodig, als je alleen maar wat internet, emailt en misschien af en toe een briefje wilt tikken, dan kun je uitstekend overschakelen op Ubuntu met OpenOffice erbij, de gemiddelde Windows gebruiker kan gewoon zonder probleem overstappen.

edwardus
door edwardus - Jan 28, 2009 om 19:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens kun je m.b.v. de Ubuntu LiveCD en de juiste instructies ook van die irritante meldingen af komen, maar dan blijf je illegaal bezig t.o.v. Microsoft.

Geen stijl trouwens dat degene van wie je de computer hebt overgenomen niet verteld heeft dat er een illegale Windows licentie op zit....

gsm
door gsm - Jan 28, 2009 om 20:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De nieuwste Ubuntu is zeer eenvoudig te installeren.
Een nog nieuwere versie is alweer onderweg en wordt dit voorjaar verwacht.
En inderdaad, heel geschikt voor het normale werk, plus nog een hele boel meer voor wie zich er enigszins in wil verdiepen...

holpen
door holpen - Jan 28, 2009 om 22:17
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Piet,

Je hebt inderdaad helaas een pc overgenomen met een illegale versie van Windows, zoals iedereen hierboven al beschreef.
De regels van deze rubriek staan niet toe hulp te verlenen bij illegale handelingen. Deze melding is legaal alleen te verhelpen door een licentie aan te schaffen.

Illegaal zijn er genoeg methodes om deze melding te verwijderen, maar elke methode heeft enorme nadelen, waardoor dit zeer is af te raden.
- Als je bepaalde bestanden verwijdert (ik mag natuurlijk niet zeggen welke) verdwijnt de melding, maar die komt bij automatische updates ook op enig moment weer terug.
- Als je de de melding weg weet te krijgen en je schakelt automatische updates uit, dan krijg je dus ook niet meer de reparaties van allerlei "lekken" in het besturingssysteem binnen en wordt je systeem steeds kwetsbaarder voor nieuwe aanvallen.
- Er circuleren allerlei "tools" die claimen de controle op een legitieme Windows te kunnen bedotten/omzeilen/etc. Deze "tools" zijn echter altijd van een uiterst vage bron afkomstig en zijn niet zelden een bron van virusinfecties of ander onheil - nooit gebruiken, dus!

Kort samengevat: wil je Windows, dan zul je moeten betalen!
Wil je niet betalen, dan is het wellicht een idee om over te schakelen op een van de vele Linux-versies: Ubuntu (de meest gebruikte), OpenSUSE, Fedora, Mandriva, Mint, Pardus, etc. etc.

door 6443b19 - Jan 28, 2009 om 22:26
9 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo vriend.

Kun je mij niet voor een keer helpen.Ik zal dan niet meer up date,maar ik wordt gek van dat zwarte beeld en dat venster.

Als je wilt helpen mijn E-Mail is boogschutter34@hetnet.nl

Groetjes PIET

edwardus
door edwardus - Jan 29, 2009 om 00:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het zijn de bestandjes genaamd wga* in de Windows\system32 folder die zorgen voor die berichtjes. Als die een andere naam krijgen werkt het weer als vanouds. Zo nu heb ik wel genoeg gezegd dacht ik.

birdies
door birdies - Jan 29, 2009 om 01:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Als je de melding weg weet te krijgen en je schakelt automatische
updates uit, dan krijg je dus ook niet meer de reparaties van allerlei
"lekken" in het besturingssysteem binnen en wordt je systeem steeds
kwetsbaarder voor nieuwe aanvallen........

En straks wordt je dus niet meer gek v.h. zwarte scherm, maar van de trojans enz. enz. als je de lekken in Windows niet laat dichten.

En dat allemaal om 100 eurootjes uit te sparen.

badclusters
door badclusters - Apr 18, 2009 om 11:41
69 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan bij zeg maar Ares {even downloaden} dan haal je daar gewoon even een tool op die windows WGA proof eraf haalt dat zijn kleine proggies en die voer je uit dan is Windows gewoon legitiem wel de updates uitzetten gaat meestal nergens over Gates wil graag checken of zijn besturing is betaald dus mag niet maar Bil is rijk genoeg dus Why not???

holpen
door holpen - Apr 18, 2009 om 12:23
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Hou toch eens op met mensen allerlei illegale dingen te adviseren!
Why not? Nou, omdat het niet mag!
Bovendien wordt de WGA-functionaliteit gaandeweg ook steeds weer aangepast, zodat je op enig moment toch weer dezelfde meldingen zult krijgen of - niet ondenkbaar - nog erger.
Bovendien is het installeren van cracks e.d. een bron van malware; altijd afkomstig uit onduidelijke bronnen en dan maar hopen dat men er niet nog wat "leukigheid" bij in heeft geprogrammeerd.

Wil je Windows, dan gewoon aanschaffen! Zo niet, gebruik bijvoorbeeld Ubuntu of één van de andere uitstekende Linux-distributies. Ben je ook meteen af van de Microsoft-dominantie op je computer.