co
door courier Dec 26, 2010 om 11:24
Computers & telefonie

Verwijderen Outlook Express

Mijn pc werkt op Windows XP en daarop is inmiddels Windows live mail geïnstalleerd en het adresboek is overgezet.
Het lukt me echter niet om Outlook Express te verwijderen, kan iemand mij aan een duidelijke instructie helpen?

1115 4 Rapporteer

freya
door freya - Dec 26, 2010 om 12:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo courier,

Als het je gaat om de ruimte die Outlook Express op je schijf in bestalg neemt, dan kun je je de moeite wel besparen. Méér dan een paar megabyte is het echt niet. Verder neemt het ook geen geheugenruimte in beslag (zolang je het niet start).
Persoonlijk zou ik het dus gewoon laten staan.

Mocht je het desondanks toch willen verwijderen, ga dan naar Configuratiescherm > Software en klik links op Windows onderdelen toevoegen of verwijderen en haal dan in de lijst het vinkje weg dat staat vóór Outlook Express. Klik op (volgende), volg de aanwijzingen en weg is Outlook Express.

m.vr.gr. Freya

sepke2008
door sepke2008 - Dec 26, 2010 om 19:05
191 Antwoorden / 47 Vragen

Dag courier,

Ik kan me helemaal aansluiten bij de mening van freya, echter je moet dan niet vergeten om Windows live mail als standaard mailprogramma in te stellen.

M.v.g. Sepke

co
door courier - Jan 17, 2011 om 15:57
226 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank Freya en Sepke, ik heb die aanwijzingen nauwkeurig opgevolgd en uitgevoerd, maar nu krijg ik als ik Windows Live mail open eerst een schermpje met de mededeling "Kan het adresboek niet openen. Outlook Express is onjuist geconfigureerd. Voer de installatie opnieuw uit".
En vandaag (voor het eerste sinds 26/12) ook nog de mededeling "Berichten kunnen door Outlook Express worden gecomprimeerd. Hiermee wordt meer schijfruimte beschikbaar gemaakt. Dit kan enkele minuten duren".
Goed dat duurt dan een paar seconden, maar de vraag blijft: Ik ben O.A. nog steeds niet helemaal kwijt en het blijft toch vreemd dat 2 Windowsprogramma's elkaar zo "in de haren zitten".
Wie draagt de oplossing aan?

freya
door freya - Jan 17, 2011 om 16:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@courier:

Tja, dat is typisch iets voor Microsoft. Ze bieden de mogelijkheid om OE te verwijderen, maar blijkbaar worden onderdelen van OE door andere programma's van Microsoft gebruikt en krijg je met dit soort foutmeldingen te maken.
Mijn advie, installeer OE gewoon weer en gebruik het verder niet, dan ben je in ieder geval van die meldingen af. En zoals ik al eerder schreef, om de 'schijfruimte' hoef je het niet te doen, want OE is eigenlijk maar een zeer klein onderdeel.

Freya