komsja
door komsja Mar 16, 2015 om 18:41
Computers & telefonie

Verwijderen van gegevens op google

Had de kassa-forum redactie gevraagd,hoe het kan dat als er iemand zijn of haar echte naam of e-mail adres in een vraag of discussie prijsgeeft(niet wetende dat dat niet zo handig is om te doen)en hij of zij of een ander aan de redactie vraagt om die gegevens te verwijderen,dat ook gebeurd,en dat die gegevens ook niet meer op google te vinden zijn,behalve als men de betreffende gegevens even heeft genoteerd,dan is het kwaad al geschied.
Heb toen aan de redactie gevraagd of ze ook zo vriendelijk wilde zijn om al de gegevens die onder mijn naam (komsja) ook weg te halen en niet meer op google te vinden zijn.Werd toen verwezen naar: https://support.google.com/legalcontact//r_eudpa?product=websearch
Om op die manier google te vragen of ze al je gegevens willen verwijderen,maar daar is geen wijs uit te worden.
Wie weet een wat simpelere manier om bepaalde gegevens van google verwijderd te krijgen.

2090 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2015 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....Wie weet een wat simpelere manier om bepaalde gegevens van google verwijderd te krijgen.......
Die is er m.i. niet. ;-)

komsja
door komsja - Mar 16, 2015 om 18:46
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Kom niet aan met een antwoord:zoals daar zijnde,dan moet je niet op internet gaan enz enz enz
Want daar heb ik niks aan.Het is mogelijk om dingen van jezelf op google weg te laten halen,maar er moet toch ook een wat begrijpelijkere manier zijn om dat te doen.

komsja
door komsja - Mar 16, 2015 om 18:48
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
Dus bent u bekend met de site die ik door de kassa redactie heb doorgegkregen.

komsja
door komsja - Mar 16, 2015 om 18:57
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
Maar hoe kan het dan,dat als kassa een bepaald antwoord,wat niet getolereerd word)en verwijderd word dat dat dan ook niet meer op google te vinden is onder de naam van de reagerende?

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 16, 2015 om 19:11
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Komsja,
hebt u hier iets aan? KLIK
Vr. gr.

komsja
door komsja - Mar 16, 2015 om 19:30
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@sjoppie
wat u zegt heb ik al,maar het gaat erom dat alles wat iemand zegt/vraagt/of antwoord op dit forum,met de naam van de persoon allemaal terug te vinden is op google.
Als u een willekeurige naam van een bepaald forum lid op google gaat zoeken dan zijn alle vragen/antwoorden/dicussies etc etc etc op google te lezen.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 16, 2015 om 19:44
7214 Antwoorden / 3 Vragen

@Komsja,
ik denk dat men de zoekgesciedenis alleen voor zichzelf kan verwijderen omdat er met je eigen account ingelogd moet worden.

ho
door hopetobehelping - Mar 16, 2015 om 19:56
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste komsja,

ik geef u weinig kans. Met de link die u gekregen heeft gaat u geen gegevens van 'google search' verwijderen.
Het bestaansrecht en de kracht van Google is (naar mijn idee dan toch) dat alles snel en gemakkelijk te vinden is.
Wellicht heeft u iets aan de volgende artikelen: klik hier en hier.

Iedereen dient zich bewust te zijn dat wat men op 'het internet' schrijft voor iedereen te zien is en niet zomaar te verwijderen is. Ik verwacht het niet, maar wie weet wordt 'ont-googlen' nog een keer het woord van het jaar.

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2015 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die gegevens zijn feitelijk niet meer te verwijderen. Ook al worden ze hier van het forum gehaald, Google vergeet het niet. Vandaar dat weinig mensen hun echte naam gebruiken.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 17, 2015 om 09:53
7214 Antwoorden / 3 Vragen

@Komsja,
KLIK

Klik daarna even op: aanvraag voor het verwijderen van een webpagina. Dan komt u iets meer te weten.(Ik heb dit uit de link van de redactie gehaald).

hansje klein
door hansje klein - Mar 17, 2015 om 10:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@komsja

Twee opmerkingen: Het is mij ooit gelukt om mijn gegevens van Google af te krijgen, door de aanbieder/de veroorzaker, een gastenboek dringend te benaderen. Uiteindelijk bleek, dat de aanbieder van gastenboeken waar de software vandaan kwam de gastenboekklanten in de conctracten NIET hierover had geïnformeerd, hetgeen wel geeist wordt en de verantwoordelijk moest nemen. Misschien een eensgelijke mogelijkheid voor een escape gebruiken.

Ik geef je nog de TIP contact op te nemen met: Arnoud Engelfriet. Suc6

http://www.arnoud.engelfriet.net/

crewmember
door crewmember - Mar 17, 2015 om 10:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Waar maak je je in hemelsnaam druk over?

Je kan je eigen gevens die google over je heeft (zoekvoorkeuren, geschat geslacht/leeftijd/interesses) enzo laten verwijderen.

Maar niet dat als je bijvoorbeeld Komsja zoekt, je geen kassa berichten meer tegenkomt. Deze gegevens staan ook niet "op google" er staat niks "op google". Google heeft echter het woord komsja gevonden op de kassa site en geeft dit dus aan je weer.

Dat dit dan bovenaan jouw zoekresultaten staan komt doordat google rekening houdt met jouw zoekgeschiedenis in het verleden, je locatie gegevens, interesses etc en een algemeen algoritme. Dit laatse kan je verwijderen, maar dan krijg je dus minder relevante zoekresultaten en advertenties.

crewmember
door crewmember - Mar 17, 2015 om 10:51
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is net als boos worden op de postboden dat hij je huis heeft gevonden. De enige manier om dat te voorkomen ligt bij jezelf, door je naambordje, huisnummer te verwijderen en je deur dicht te timmeren.

Het zelfde geld voor Google. Als je niet wil dat ze je facebook vinden als ze je naam zoeken. Zal je je facebook moeten verwijderen. Het is niet google zijn schuld dat zij het vinden.

Moet je voorstellen dat je Jan Smit heet ofzo. En je wil dat laten verwijderen door google. Dan kan heel de wereld niet meer op Jan Smit zoeken. Of wat als je gebruikersnaam Telefoon was. Dan kan niemand meer telefoon zoeken?

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 17, 2015 om 16:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer de redactie iets verwijderd, is het na een tijdje niet meer zichtbaar in Google, daar kunnen inderdaad wel een aantal weken overheen gaan.

Echter kunnen ze dit versnellen door zich aan te melden bij de webmasterhulpprogramma, daar kun je links voor verwijdering opgeven, dit schijnt vrij vlot te gaan.

Al vind ik dit persoonlijk niet helemaal de taak van de redactie, al zou het wel netjes zijn.

reflecs
door reflecs - Mar 17, 2015 om 19:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=komsja schreef op maandag 16 mrt 2015, 18:57]@edrick3
Maar hoe kan het dan,dat als kassa een bepaald antwoord,wat niet getolereerd word)en verwijderd word dat dat dan ook niet meer op google te vinden is onder de naam van de reagerende?
Door iets als dit waarschijnlijk:Verwijderen van gevoelige tekst op een pagina.

...Heb toen aan de redactie gevraagd of ze ook zo vriendelijk wilde zijn om al de gegevens die onder mijn naam (komsja) ook weg te halen en niet meer op google te vinden zijn...

Van dezelfde pagina:
...Proactief voorkomen van snippets
Snippets, de tekst die Google laat zien bij haar zoekresultaten, kunt u proactief uitzetten om te voorkomen dat er gevoelige informatie wordt getoond. Dit doet u door de “nosnippet” robots meta tag in het head van het document te plaatsen...

Er is geen mogelijkheid voor de toevoeging: wel laten zien, maar deze nickname niet.

Als u per ongeluk toch persoonlijke gegevens, zoals uw echte naam of e-mailadres op deze site heeft gezet kunt u toch aan de redactie vragen om die te verwijderen?
Maar als dat niet het geval is, wat is er dan op tegen?

f.weele
door f.weele - Mar 17, 2015 om 21:10
1085 Antwoorden / 27 Vragen

misschien heb je iets aan de volgende link: klik hier
Alles wat blauw is eventueel aanklikken en/of inloggen met google account.

m.vr.gr.

komsja
door komsja - Mar 18, 2015 om 17:05
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Iedereen dank voor de reacties,de link die @f.weele aangaf is vele malen overzichtelijker dan wat de redactie me had aangeraden.

pi
door pieterwolters - Mar 18, 2015 om 17:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De reden moet wel in 1 van de categorieën passen voordat Google zaken uit de zoekresultaten haalt. En dan wordt het alleen nog maar uit de EU zoekresultaten gehaald. Als je een Google zoekopdracht buiten de EU gebruikt is alles nog te vinden.