appeltje0
door appeltje0 Nov 18, 2009 om 11:24
Computers & telefonie

Verwijderen van web- geschiedenis

Als ik naar Google ga en ik tik bv nieuws in dan zie ik ook staan ""resultaten opgeslagen op uw computer"", als ik hier op klik zie ik allemaal mails - bestanden en web geschiedenis staan. als ik dit wil verwijderen dan ben ik een hele tijd bezig ,soms kom ik ineens bestanden tegen van 3 jaar geleden ,kan dit niet in een keer verwijderd worden of kan het ook zo zijn dat de computer het niet opslaat.Weet ook niet of het geheugen in beslag neemt. Wie kan mij vertellen of dit is op te lossen.

2711 18 Rapporteer

is
door isdanielle - Nov 18, 2009 om 11:40
3 Antwoorden / 2 Vragen

Iedere keer wanneer je op internet gaat slaat de computer tijdelijke internetbestanden en cookies op, daarnaast een lijst met bezochtte sites en eventueel opgeslagen wachtwoorden.

Om de gehele webgeschiedenis te verwijderen doe je het volgende:
- ga naar 'extra' op de balk van je internetexplorer
- klik op 'ínternetopties'
- tabblad algemeen, en dan onder het kopje 'browsegeschiedenis' drukken op de knop 'verwijderen'
- dan krijg je een schermpje met afzonderlijke kopjes die je kunt verwijderen, klik onderaan op 'alles verwijderen'.
- uw gehele geschiedenis en overige opgeslagen spam die niet nodig is en alleen uw computer vervuild is verwijderd.

Ik doe dit zelf zeker 1x per week.

Succes ermee

appeltje0
door appeltje0 - Nov 18, 2009 om 14:43
26 Antwoorden / 9 Vragen

ik heb het uitgevoerd ,maar kan het nu ook zo, dat je het kan instellen zodat het niet bewaard blijft.

mg
door mgroot_1 - Nov 18, 2009 om 17:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan je niet zo instellen dat je zonder webgeschiedenis suft op internet je pc slaat sommige informatie gewoon op soms met reden om dezelfde website sneller te kunnen zien als je hem weer bekijkt.

Er zijn goede tools om je gescheidenis helemaal op te schonen een hiervan die ik zelf met tevredenheid gebruikt is wise disc cleaner. ik weet niet of links toegestaan zijn hier dus even via google zoeken. het is een gratis programma natuurlijk wijzen ze je ook op een betaalde versie maar de gratis versie voldoet al goed dus niet nodig er voor te betalen. Ik weet niet welke windows je gebruikt maar ik heb hem op een xp en vista pc goed werken.

om op je vraag te komen of een opgeslagen bestand geheugen in beslag neemt zeg ik dat zou kunnen en het zou ook internetsnelheid in beslag kunnen nemen indien je te maken hebt met spyware.een goede tool zoals superantispyware , ook gratis kan dit voor je oplossen

erik008
door erik008 - Nov 18, 2009 om 18:17
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Op de nieuwste versies van de IE en Firefox zit wel de prive navigatie knop. de gegevens worden dan niet bewaard.
In de volksmond heet dit de porno-knop.

appeltje0
door appeltje0 - Nov 18, 2009 om 18:51
26 Antwoorden / 9 Vragen

Hartelijk dank allemaal voor de goede en duidelijke reaktie's ,weer wat geleerd

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2009 om 20:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik zou (ook) Cleaner regelmatig gebruiken. Ruimt alle overbodige 'troep' op.
Ccleaner download
Met vr.gr.

appeltje0
door appeltje0 - Nov 19, 2009 om 11:26
26 Antwoorden / 9 Vragen

Ik had hier nog niet eerder van gehoord ,maar bedankt voor de tip ga hem uitproberen

appeltje0
door appeltje0 - Nov 19, 2009 om 11:27
26 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor de reaktie, zal eens kijken hoe het werkt

ed
door edube - Nov 20, 2009 om 17:45
9 Antwoorden / 2 Vragen

@rdejong
Je kunt de browsegeschiedenis van Internet Explorer automatisch laten verwijderen bij het afsluiten.
Ga hiervoor in IE naar "Extra" en "Internetopties" en zet een vinkje in het vakje vóór de tekst "Browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten" en klik op "OK" en "Toepassen".

Je kunt het opslaan van de browsegeschiedenis tevens beperken door in het hiervoor genoemde venster in het veld "Browsegeschiedenis" voor "Instellingen" te kiezen. Vervolgens kies je in het dan geopende venster voor bijv. 50MB achter "Te gebruiken schijfruimte".

Tevens kun je in het vak "Geschiedenis" onderaan het aantal dagen instellen dat de internetpagina's moeten worden bewaard. Bijv. 2...
Sluit ten slotte steeds af door op "OK" en/of "Toepassen" te klikken!

Ga je gebruik maken van "CCleaner", zoals edrick3 voorstelde, dan kun je desgewenst de computer ook nog eens door dit programma ook automatisch laten schoonmaken bij het opstarten.
Kies na het openen van het programma "CCleaner" achtereenvolgens "Opties" en "Instellingen" en zet een vinkje bij "Computer automatisch schoonmaken tijdens het opstarten".
Doe zonder kennis van zaken vooral verder niets aan alle andere instellingen van dit programma ! Anders wordt er mogelijk meer verwijderd dan je lief is.............

appeltje0
door appeltje0 - Nov 20, 2009 om 19:01
26 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Edube, bedankt voor je uitvoerige en duidelijke uitleg, zal ook dit gaan uitproberen , alleen zoals Edrick3 voorstelde om ccleaner te gebruiken dat wilde ik vandaag uitproberen maar het is een programma waar je voor moet betalen . Maar weet dan nog niet of het werkt.

orchideetje
door orchideetje - Nov 20, 2009 om 20:35
10 Antwoorden / 17 Vragen

hallo r
ccleaner is gratis te downloaden hoor op

http://www.ccleaner.com/download/builds
klik dan op de eerstedownload
CCleaner v2.25.1025 - Standard Build
is ook in het nerlands.
geweldig programma

ccleaner built

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2009 om 21:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=rdejong schreef op vrijdag 20 nov 2009, 19:01]Hallo Edube, bedankt voor je uitvoerige en duidelijke uitleg, zal ook dit gaan uitproberen , alleen zoals Edrick3 voorstelde om ccleaner te gebruiken dat wilde ik vandaag uitproberen maar het is een programma waar je voor moet betalen . Maar weet dan nog niet of het werkt.

Weet niet hoe je bij dat betalen komt. Als je op mijn gegeven link klikt en dan rechtsbovenin op downloaden klikt haal je het GRATIS binnen!

Suc6

appeltje0
door appeltje0 - Nov 21, 2009 om 09:37
26 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Edrick3 , ik wou hem binnenhalen en toen kwam er een melding van Betalen via een smsje 3 x € 1,50 vandaar, maar ik gebruik die van jouw , dank voor de reaktie

ed
door edube - Nov 21, 2009 om 10:04
9 Antwoorden / 2 Vragen

@rdejong
Open onderstaande link:
Klik linksboven op "Download last version"...
Waarschijnlijk krijg je een melding van IE dat het downloaden om veiligheidsredenen wordt geblokkeerd, etc...
klik op die regel en klik op "bestand downloaden" in het scrollmenu...
Dat is alles! De rest volgt vanzelf...

ed
door edube - Nov 21, 2009 om 10:19
9 Antwoorden / 2 Vragen

@rdejong
Ahum,......in de genoemde link moet Klik linksboven natuurlijk Klik rechtsboven" zijn..! Sorry..
Hier nog wat meer info betreffende het installeren van "CCleaner".
hulp installeren CCleaner

appeltje0
door appeltje0 - Nov 23, 2009 om 14:03
26 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Edube, als ik de Ccleaner er op los laat komt hij met een enorme hoeveelheid om op te ruimen ,kan ik dit zomaar direct laten doen, ook als je om herstel vraagt komt er een hele was lijst , ook waar oude programma's tussen staan.

ed
door edube - Nov 23, 2009 om 14:56
9 Antwoorden / 2 Vragen

rdejong schreef:
als ik de Ccleaner er op los laat komt hij met een enorme hoeveelheid om op te ruimen ,kan ik dit zomaar direct laten doen, ook als je om herstel vraagt komt er een hele was lijst , ook waar oude programma's tussen staan.

en je schreef zelf al eerder:

als ik hier op klik zie ik allemaal mails - bestanden en web geschiedenis staan. als ik dit wil verwijderen dan ben ik een hele tijd bezig ,soms kom ik ineens bestanden tegen van 3 jaar geleden ,

Kan best zo zijn, ja! Eigenlijk geef je hiermee zelf al het antwoord op je vraag ;-)

Als je uitsluitend in CCleaner gebruik maakt van de optie "Cleaner" (linksboven)
kan er in principe weinig fout gaan.
In de lijst ernaast met de tabs "Windows" en "Applicaties" kan je zien wát er zoal opgeruimd wordt. Je kan dat instellen zoals je zelf wilt.
Je kunt CCleaner in het vervolg ook zo instellen dat er opgeruimd wordt bij het opstarten van de pc. Hoef je dat niet steeds zelf te doen.

Ruim, als je hiermee klaar bent, ook alle oude bestanden "systeemherstel" op behalve de laatste.
Voer vervolgens "defragmentatie" uit. Zal ie ook wel ff mee bezig zijn, denk ik zo.
Je zal zien dat je pc dan wel weer wat soepeler loopt! ;-)

appeltje0
door appeltje0 - Nov 26, 2009 om 11:42
26 Antwoorden / 9 Vragen

ja dat weet ik ,maar kreeg ineens zoveel info en programma's te zien dat ik ging twijfelen of dit allemaal wel weg kon zonder dat er problemen zouden optreden.stukje onzekerheid.