jr
door jroerdin Nov 8, 2010 om 22:47
Computers & telefonie

Verwijderingsbijdrage

Vorige maand heb ik een luchtontvochter gekocht bij de Makro. Het viel mij op dat er geen verwijderingsbijdrage in rekening is gebracht (volgens mij zo'n 17,00 euro). Vorige week heb ik een magnetron gekocht bij Internetshop. Ook hier werd geen verwijderingsbijdrage in rekening gebracht (5,00 euro). Ik weet dat de verwijderingsbijdrage wordt afgeschaft, maar niet wanneer. Bovendien valt mij op, dat het ene bedrijf het wel in rekening brengt en het andere bedrijf niet. Wie kan mij hierover nader informeren????

1153 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 8, 2010 om 23:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hadden ze er zeker geen zin meer in, zou afhankelijk van apparaat vanaf 2011 en 2013 afgeschaft worden;

--Verwijderingsbijdrage verdwijnt
In 2011 verdwijnt de verwijderingsbijdrage voor kleine huishoudelijke apparaten.

Alleen voor groot witgoed, zoals airconditioners, wasmachines en koelkasten, blijft u tot 2013 betalen voor het recyclen van het apparaat.--Info

Tarievenlijst pdf

fa
door fa - Nov 8, 2010 om 23:45
107 Antwoorden / 53 Vragen

Vorige week nog een frituurpan gekocht bij de blokker moest 1.00 euro verwijderingsbijdrage betalen.Verwerk klein bedrag toch in de prijs!!

mayonaise
door mayonaise - Nov 9, 2010 om 01:51
33 Antwoorden / 1 Vragen

ff een grapjuh tussendoor
koop tl lampen , en breng de oude terug naar de winkel
bijv bij de gamma hahaha
ze zijn verplicht om ze aan te nemen want je betaald de bijdrage :)

maare serieus de ene keer betaal je wel de andere keer niet idd
soms kost het teveel moeite om het te bereken , of om de knop te vinden
van dat artikel , dat is de reden
ik spreek uit ervaring *bloos*
gr verbeek

nb
door nbw - Nov 9, 2010 om 02:28
521 Antwoorden / 24 Vragen

Had ik maar eerder geweten dat ondernemers helemaal niets doen en willen met de verwijderingsbijdrage. Ik wist het pas nadat ik een nieuwe tv had gekocht omdat mijn oude het eindelijk definief had begeven bij expert. En een half jaar later bleek ik had deze tv heel duur gekocht. Heb mijn oude kapotte tv zelf naar expert gebracht vanwege hun verplichte verwijderingsbijdrage. Wat schets mijn verbazing aan de leveranciersingang staan 70 te verwijderen apparaten gewoon buiten en in de regen. Een medewerker van expert weet me dan ook nog te vertellen dat deze apparaten meestal nog prima werken. Zo ook een grote tv met een beeldbuis. Had ik zo kunnen inladen ware het niet dat het regende. Net vandaag ingeruild voor een platte zei die oetlul van expert nog.