ri
door rinavzl Jul 8, 2013 om 11:44
Computers & telefonie

Verwisselbare stations

Tijdens het opschonen van mijn pc (windows XP) is er denk iets te veel weggehaald. mijn externe harde schijf wordt niet meer herkend, wel een usb stick. De schijf is wel in orde .Als ik op Systeem herstel klik krijg ik de melding van: gemaakte wijzigingen van: stations E:\ K:\ E:\ na dit punt kunnen niet ongedaan worden gemaakt, omdat het station uitgesloten is van controle door systeem herstel of uitgeschakeld of verwijderd is.Wie weet hoe ik dat weer kan herstellen of installeren?
Dank alvast voor reactie.
vr.gr.
Rina.

2204 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2013 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rinavzl,

Als je de externe schijf op de computer hebt aangesloten staat die dan wel vermeld?
Start - Klik met de rechtermuisknop op Deze Computer, klik op beheren en klik vervolgens op Apparaatbeheer. Klik op + voor schijfstations.
Zo ja, klik hier met je rechtermuisknop op en kies voor initialiseren.

Suc6

ri
door rinavzl - Jul 8, 2013 om 19:36
8 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo edrick3

Mijn externe schijf staat inderdaad daar aan gegeven. Als ik hem ontkoppel dan staat hij inderdaad niet meer daar genoteerd. Het lijkt wel of dat er een verwisselbare schijf station verdwenen is. Bij mijn computer wordt hij niet vermeld bij de verwisselbare schijven..
Bij mijn outlook express(ik gebruik Microsoft outlook) komt ook steeds een melding van: in msimn. Exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Hoe sluiting ik die af? En heeft dat soms met elkaar te maken?

Alvast dan voor de snelle reactie.
Rina.

ri
door rinavzl - Jul 8, 2013 om 20:24
8 Antwoorden / 8 Vragen

O, ja, ik vergeet te zeggen dat ik er toen rechts op geklikt heb maar. Ik zie geen woord initialiseren.
Groet.
Rina

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2013 om 20:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rinavzl,

Klik eens op Start - Deze Computer rechter muisklik - Beheren - Schijfbeheer.
Staat de schijf daar vermeld? En als je daar op de schijf klikt met rechtermuisklik, kun je dan initialiseren kiezen?

.....Bij mijn outlook express(ik gebruik Microsoft outlook) .....
Wat is het nou? OE is wat anders dan Outlook!!
Denk dat je OE6 bedoelt.
Foutmelding kan meerdere oorzaken hebben.
Mogelijke oplossing: (als je de installatieschijf nog hebt)

Je kunt een reparatie van Internet Explorer + Outlook Express
uitvoeren, als volgt:
- plaats de Windows XP Home cd in de drive
- wacht op Windows XP installatie scherm
- sluit het Windows XP installatie scherm
- ga naar: Start>Uitvoeren...
- type daar: run sfc /scannow
- klik: OK
- de reparatie begint, en sluit zich na enige tijd af
- start de PC opnieuw op

Suc6

ri
door rinavzl - Jul 10, 2013 om 10:04
8 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb helaas geen schijf. Bij het kopen van mijn pc, ook geen een er bij gekregen.
Rina

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2013 om 14:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien helpt het als je eens foutcontrole met repair laat lopen. Dat duurt meestal wel even en moet je niet onderbreken.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2013 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rinavzl,

Nu lopen er 2 problemen door elkaar:
1. herkennen externe schijf
2. probleem met OE

1. Klik eens op Start - Deze Computer rechter muisklik - Beheren - Schijfbeheer.
Staat de schijf daar vermeld? En als je daar op de schijf klikt met rechtermuisklik, kun je dan initialiseren kiezen?

2. In aansluiting op aurora1: als je geen XP installatieschijf hebt is dat inderdaad ook een mogelijkheid:

Het gebruik van chkdsk

Klik op de Start knop
Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Verkennen"
Klik met de rechter muisknop op de schijf die u wil controleren en selecteer "Eigenschappen"
Klik op het tabje "Extra"
Klik op de knop "Nu Controleren"
In de dialoog die verschijnt vinkt u beide opties aan en vervolgens klikt u op start
Waarschijnlijk ziet u een bericht dat exclusieve toegang tot de schijf nodig is en dat de schijfcontrole zal starten bij de volgende keer dat Windows gestart wordt. Klik op ok om akkoord te gaan.
Herstart uw computer

Bij het herstarten van uw pc zal u chkdsk door verschillende stappen van de controle zien gaan.

Wanneer er geen fouten zijn zal uw computer verder gewoon opstarten. Als er toch fouten waren toont Windows een rapportje met de herstelwerken die uitgevoerd zijn en wacht dan op uw bevestiging.

Suc6

ri
door rinavzl - Jul 10, 2013 om 19:31
8 Antwoorden / 8 Vragen

De problemen met de externe harde schijf heb ik zelf inmiddels opgelost met support van WD Passport.

Nu nog mijn outlook express.
Ik heb gekeken of ik outlook opnieuw kon installeren. er wordt dan vermeld dat deze naam is overgegaan in live of hotmail. Zal dat het probleem kunnen zijn dat daardoor een foutmelding komt?

Dank al vast voor de moeite die u voor mij doet.

Vr. gr.
Rina.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2013 om 20:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rinavzl,

.....Ik heb gekeken of ik outlook opnieuw kon installeren. er wordt dan vermeld dat deze naam is overgegaan in live of hotmail. Zal dat het probleem kunnen zijn dat daardoor een foutmelding komt?.....

haalt nog steeds Outlook Express en Outlook door elkaar.
Aangezien je XP hebt neem ik aan dat je Outlook Express hebt????

Outlook (?) kan niet overgegaan zijn in hotmail, want hotmail is omgezet naar Outlook.com
Tja, allemaal naamsverwarring.

Heb je bovenstaande (chkdsk) al geprobeerd?

Die foutmelding kan meerdere oorzaken hebben.

Fijn dat je externe schijf weer herkend wordt.

Suc6