Verzendkosten betalen aan alternate na productiefout
Ik heb bij Alternate een aantal onderdelen besteld om een PC te kunnen bouwen voor mijn schoonouders. Echter na het in elkaar zetten trok de voeding een vlam aan de achterkant. Mijn ervaring met pc's bouwen is gevorderd, ik heb er ongeveer al 53 gebouwd voor een bedrijf, dus het lijkt mij sterk dat dit mijn fout is.
Alternate gebeld en het probleem uitgelegd, ik kon deze zonder problemen terugsturen dus dit heb ik gedaan (6,95 euro armer) op 30 januari (ongeveer 2 dagen na aankoop).
Gisteren (18 februari 2014) maar eens gebeld hoe het met de status zat van de voeding, naar wat ik al verwachtte werd dit beantwoord dat deze defect was en dat ik een andere voeding opgestuurd kreeg. Ik heb vandaag een e-mail gekregen dat de nieuwe voeding is opgestuurd, dit klonk goed tot dat ik verder las en dat ik even 20 euro aan verzendkosten kan gaan betalen.
Hier een Copy – Paste van de e-mail:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij willen wij u informeren dat uw bestelling met het opdrachtnummer 410783816 onder klantnummer (geheim) vandaag bij ons is verwerkt. U zult deze binnen korte tijd ontvangen. Het totaalbedrag van de verzending is 19,99. De zending bestaat uit 1 pakket(ten).
Dit is een productie fout geweest, moet ik dan alsnog de verzendkosten betalen?
Alternate geeft toe dat het hier om een productiefout gaat.
In dat geval mag Alternate u verder geen kosten in rekening brengen, dus ook geen verzendkosten. Zelfs de door u betaalde € 6,95 dienen zij aan u te vergoeden.
Consuwijzer:
"Koop je een ondeugdelijk product, een product waar iets aan kapot is, dan moet de verkoper het probleem zonder kosten en overlast oplossen."
Zie ook (o.a.) artikel 21 (lid 1 en 2) BW7.
Niet betalen.
U wordt bedonderd door dit bedrijf.
U betaalde de gebruikelijke TNT prijs van een pakketzending.
Zelfs al zou u het opsturen van de nieuwe voeding moeten betalen dan is dat dus 6.95.
Uw verhaal is gewoon garantie, anders kreeg u geen nieuwe.
Niet betalen dus.
Er staat het totaalbedrag van de zending is € 19,99. Zijn dit wel alleen zogenaamde vervoerskosten, of wordt niet gewoon de voeding in rekening gebracht.
Ik zie nergens dat Alternate toegeeft dat het een fabricagefout is.
Dit is volgens mij willekeurig, ik heb contact gehad met Inventum over iets wat niet goed was 2 jaar garantie en ik kon het terug sturen ,keurig een adres gekregen met antwoordnummer ,dus gratis versturen
Have a nice day
Alternate is een bedrijf waar ik lang geleden mee te maken heb gehad. Mijn ervaringen zijn buitengewoon slecht. Dit verhaal verbaast me niet.
Ik wil wat kwijt:
Ik heb ooit een harde schijf een paar maanden na aankoop (bij Alternate) terug moeten sturen (40GB - aankoop Hfl 1.000,-). Ik kreeg het terug onder het mom: "niets aan de hand ~ geen problemen gevonden". Van de 40GB was ongeveer 26GB over en de rest was een niet-zichtbare partitie geworden (waar de fouten waren). Dus in feite sterke vermindering van opslagruimte.
En ik moest ook nog betalen voor het terugsturen.... Oplichters - er is geen ander woord voor.
Dit was niet het enige probleem maar ik maak geen waslijst.
Dat soort praktijken is dus nog steeds aan de orde bij Alternate.
Zoals inmiddels al vermeld dient Alternate zonder kosten u te helpen.
Hier laat ik het bij.
Als dit een productiefout is, dan hoeft u geen retourkosten te betalen en natuurlijk ook niet de opnieuw de verzendkosten van dit bedrijf.
Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org. daar kunt u een klacht indienen. klik HIER
Wordt daar niets mee gedaan, dan kunt u dit geschil eventueel bij de Geschillencommissie Thuiswinkel voorleggen. klik HIER
Kost wel klachtengeld, maar krijgt u terug als u het geschil wint. Let op de klachtentermijn. Lees goed de brochure door!
Je recht halen is iets anders dan je recht krijgen.
=hutch schreef op woensdag 19 feb 2014, 07:53: Alternate geeft toe dat het hier om een productiefout gaat.
In dat geval mag Alternate u verder geen kosten in rekening brengen, dus ook geen verzendkosten. Zelfs de door u betaalde € 6,95 dienen zij aan u te vergoeden.
Consuwijzer:
"Koop je een ondeugdelijk product, een product waar iets aan kapot is, dan moet de verkoper het probleem zonder kosten en overlast oplossen."
Zie ook (o.a.) artikel 21 (lid 1 en 2) BW7.
Dit moet gewoon weg een fout zijn.
Alternate is geen bedrijf die geen service geeft even bellen zal de beste manier zijn om dit recht te zetten.
evt vermelden dat u ook op de forum van hardware.info en tweakers.net zit :)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer