themole
door themole Sep 28, 2004 om 03:51
Computers & telefonie

Video kaart probleem

Ik heb een paar dagen geleden al een vraag gesteld over een probleem met mijn video kaart (bericht onderaan).ik heb al wat meer informatie ik heb directX 9c geinstaleert en nu geeft dxdiag aan dat ik 2075.0 mb !?! aan video ram heb (ik weet dat veel geheugen goed is maar dit is een beetje overdreven :-)  ). ik heb op he forum van kassa een handig programma gevonden dat aida32 heet en die geeft aan dat in de video kaart 64 mb ram zit. dus het probleem zit ergens in direckt x ik heb de video drivers opnieuw geinstaleert en direckt x 9c maar ik blijf 2075 mb ram houden direct draw toepassingen werken zonder problemen maar direct 3d werkt niet meer. ik krijg fout meldingen.

Dus wat kan het probleem zijn ik heb het zelfde drie maanden geleden ook gehad en toen heb ik alles van de schijf moeten halen en ik zit er niet op te wachten dat ik dit weer moet doen

>ik heb een vraag ik heb een nvidia geforce2 mx 400 ik heb door een >probleem windows me opnieuw moeten instaleren maar nu geeft dxdiag >aan dat ik maar 2 mb aan video ram heb (kaart heeft 64 mb) ik heb het >zelde probleem drie maanden geleden ook gehad en toen heb ik alles van >de schijf moetten halen dus ik zit er niet op te wachten dat dit weer >gebeurt.

>op verzoek kan ik de dxdiag log sturen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet niet meer hoe ik dit probleem moet oplossen.

met vriendelijke groet The mole

960 8 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Sep 28, 2004 om 12:13
113 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet de antwoorden op de vorige vraag niet, maar ik ga ervan uit dat het een probleem is in de besturing van de videokaart. Probeer een nieuwe driver te vinden bij de videokaart. Deze zijn wel via internet te vinden (http://www.nvidia.co.uk/page/drivers.html)

Succes

themole
door themole - Sep 28, 2004 om 17:04
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb al de laatste drivers voor de video kaart geinstaleert. dus ik weet vrij zeker dat het probleem niet is. want de video driver geeft ook aan dat er 64 mb in zit. aleen direct x geeft aan 2075.0 mb op de kaart zit dus daar zit het probleem. hoe moet ik direct x wijs maken dat er maar 64 mb in zit inplaats van 2075.0 mb.

dingen die ik zelf al geprobeert heb

  1. nieuwste nvidia drivers downloaden en instaleren

  2. direct x 9c downloaden en instaleren

  3. in configuratiescherm>systeem de nvidia geforce mx 400 verwijderd herstart en opnieuw geinstaleert

Als iemand een logbestand wil hebben van aida32 of dxdiag of een ander logbestand dan hoor ik dat graag.

Ik hoop dat deze nieuwe informatie jullie kan helpen met mijn probleem

Met vriendijke groet The mole

hawkeye_1
door hawkeye_1 - Sep 30, 2004 om 10:40
25 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn videokaarten die gebruik maken van het geheugen van je computer, of omdat ze zelfs te weinig hebben of omdat ze meer nodig hebben. Dus het kan zijn dat jou videokaart het gewone geheugen van de computer kan gebruiken voor zich zelf en dat daarom dxdiag zoveel geheugen aangeeft.

gepriso
door gepriso - Oct 1, 2004 om 14:42
113 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, het kan nogal wat zijn... Daarom wat vragen:
- wat voor kaarten zitten ernog meer in
- geeft ook een apparaat hardware conflict aan
- toen je de computer 3 maanden geleden installeerde was het toen goed? En als dat zo is wat is er gebeurt dat het nu niet meer klopt (één of andere game geinstalleerd?)
- wat is het probleem dat dirext x niet klopt?
- hoe oud is de hardware?
- welk besturingssysteem?

Als je die beantwoord dan kan ik erover nadenken. Als het al oudere hardware is, probeer een oudere versie van direct x...

themole
door themole - Oct 1, 2004 om 19:16
8 Antwoorden / 2 Vragen

ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de geboden hulp maar ik heb op internet zitten zoeken en ik heb het probleem gevonden de agp driver was beschadigt en ik heb de driver opnieuw geinstaleert en bingo 63.5 mb video ram.

Ik heb begrepen dat dit probleem vaker voor komt met een via/aopen moederbord en een geforce2 video kaart (aleen losse video kaart).

met vriendelijke groet the mole

a2i
door a2i - Oct 10, 2004 om 00:49
407 Antwoorden / 14 Vragen

Precies verkeerde Mb ram weergave komt door het fout installen van uw chipset drivers.

Installeer dus niet ur videokaart drivers voordat uw chipset volledig is geinstalleerd.

dit voorkomt trage pc's.

En mocht alles gewoon goed werken ga niet klakkeloos uw video drivers zitten updaten.

Als het werkt kun u meestal vooruit totdat er duidelijk een update wordt gegeven voor games of andere applicaties.

themole
door themole - Oct 10, 2004 om 03:24
8 Antwoorden / 2 Vragen

De agp drivers waren goed geinstaleert want niets gaf aan dat het niet zo was. Dus als een systeem controle programma (Lees windows Systeem/Aida32/Dxdiag) niks kan vinden. ja zoek dan het probleem maar eens. de nvidia drivers waren het probleem niet ik vermoed dat de computer eens is vastgelopen en dat toen de agp driver is beschadigt

a2i
door a2i - Oct 11, 2004 om 02:27
407 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat erom dat je je chipset drivers update, dat je ziet of je agp goed geinstalleerd staat dat weet je dus zo niet zeker.

Wel als je kijkt met welke chipset je mainboard communiceert.

Soms staat dat ook niet aangegeven dat wil zeggen dat ze ook in 9 van de 10 gevallen niet eens geinstalleerd staan.

Dat wil dus zeggen dat niets optimaal communiceert met elkaar.

als je nvidia chipset op je videokaart heb mag je gerust naar.

www.nvidia.com gaan en de laatste driver downloaden.