la
door lannasilva Aug 16, 2005 om 20:04
Computers & telefonie

Video mode not supported

een oom van mij zit met het probleem dat hij tijdens het inloggen in zijn computer de tekst krijgt : video mode not supported. Een klein onderzoekje op internet geeft wel iets met beeldscherminstellingen, maar daar kan ik niet bijkomen want hij blokkeert tijdens het inloggen. wie kan ons helpen. Hij werkt met xp. Tijdens het bewerken van een foto is zijn computer vastgelopen en heeft hij hem radicaal uitgezet. Wie helpt  ??

390 2 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 16, 2005 om 22:25
646 Antwoorden / 8 Vragen

De eerste optie is: opstarten als beheerder van het systeem ('Administrator')

Anders:

Herstart de computer en ga naar 'Veilige Modus'.

Wijzig de beeldscherminstellingen naar een resolutie van 800x600 pixels en herstart opnieuw, nu normaal.

De computer zou nu op moeten starten in een voor het beeldscherm haalbare resolutie.

Waren alle computers maar van Apple, dat gebeurden dit soort zaken niet....

ru
door rule - Sep 10, 2005 om 00:29
20 Antwoorden / 0 Vragen

Indien je een, voor de pc redelijke, resolutie gebruikt waarbij deze
melding verschijnt, dan is er meestal een probleem met de driver van je
vga kaart. Zoek bij de fabrikant van de kaart even op de site naar de
nieuwste driver voor xp en installeer deze.