mo
door mootjuhhh Jun 1, 2006 om 15:43
Computers & telefonie

Video mode not supported!!!!

Hallo, ik zoek slimme mensen die mij op een eenvoudige manier uit kunnen leggen wat ik moet doen om van: "" video mode not supported"" af te komen. Het verschijnt constant in beeld en we hebben ontettend grote of piepkleine letters. Beeldresolutie? werkt dus niet. Help Help a.u.b.

4537 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

blijkbaar wilt uw programma overschakelen naar een resolutie die niet wordt ondersteund door de videokaart.

Dit kan een driverprobleem zijn, maar het kan ook zijn dat de videokaart niet geschikt is om in hogere resolutie te werken.
Dus eerst wat meer info over de hardware en de toepassing?

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging: als het scherm voor de rest zwart blijft, dan betekent dat waarschijnlijk dat de refresh-rate (aantal Hz) verkeerd staat (meestal te hoog). Dit kun je aanpassen door op te starten in safe mode (veilige modus). Bij het opstarten druk je dus een paar keer op F8 en dan krijg je een keuze menu te zien waar je dit kunt selecteren.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Moontje,

dit is meestal de melding die je krijgt als je je beeld resolutie hoger insteld dan het scherm aan kan. hierbij is wel belangrijk dat je je scherm-type goed hebt ingesteld.

ga naar het configuratie scherm. volgens naar systeem eigenschappen. tabblad hardware, daar voor apparaten beheer kiezen (eerste keuze). hierna krijg je alleen onderdelen van je pc te zien die er allemaal inzitten. hierin staat ook kopje monitors/beeldschermen, klik op het plusje wat ervoor staat. hier moet dan het type monitor staan die je gebruikt. wanneer dit niet het geval is, moet idt worden aangepast naar het juiste type. klik op de verkeerde monitor en kies tabblad driver. enneem de tweeede optie update driver. wanneer je een cd hebt van de monitor is dit het moment om die in de cd/dvd-speler te stoppen en volg de aanwijzingen op het scherm.

wanneer nu wel de goede scherm wordt weergegeven kun je daarna de goed resolutie kiezen, waarmee je het prettigs kunt werken. klik hier voor op beeldschermen in het configuratie scherm.

succes

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw PC is voor wat betreft de hardware en/of software (videokaart en/of programmatuur of nog anders niet geschikt voor de toepassing die u wenst.

Wat u zelf kunt doen is na te gaan welke minimum vereisten er vermeld zijn op de toepassing waarvoor u de video mode klaarblijkelijk inscakeld en de specificaties van uw PC.

Het kan ook zijn dat ongewenst een toepssing wordt gestart door een foutieve instelling. Om daar een betere reactie te krijgen zult u, als al gevraagd veel meer gegevens dienen te verstrekken.

Soort PC, processor, besturingsprogramma, leeftijd, type videaokaart etc.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik word er zelf ook nog summier van. Als je eenmaal in safe mode hebt opgestart, kun je daarna de eigenschappen van de monitor wijzigen (rechts klikken op een blanco stukje desktop/bureablad).

De veilige stand is 60Hz, die kun je verder opschroeven naar boven toe als het eenmaal weer werkt.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mootjuhhh,

Kennelijk stel je de resolutie van je beeldscherm (of TFT?) te hoog in. Bij een 15" scherm meestal op 1024x768, een 19" scherm meestal op 1280x1024 en bij een 17" scherm kun je beide gebruiken. (afhankelijk van je voorkeur)

Hoe hoger de resolutie, des te meer beeldpunten op een rij en dus des te kleiner worden de letters. Je krijgt er alleen wel meer werkruimte voor terug.

De tweede faktor die een rol speelt is de verversingsfrekwentie (wat een woord) of refreshrate (dat klinkt beter). Deze moet voor een beeldbuis minimaal op 75Hz staan. Voor een TFT scherm op een waarde tussen de 60Hz en de 75Hz.

Je vind deze instellingen via Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Beeldscherm -> tabblad: Instellingen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik zal het proberen uit te leggen wat er gebeurt is.

We hebben msn 8.0 geinstalleerd. Daar is het fout gegaan. We hebben altijd goed beeld gehad en nooit geen problemen. Onze resolutie zetten we dan weer goed en dan wordt er gelijk het kopje Video mode not supported te voorschijn gehaald. Dan is het beeld helemaal weg. Dan moeten we esc gebruiken om weer beeld te krijgen. En dan zijn de letters weer groot of klein.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat bij ons niks over monitors en beeldschermen bij. Wat nu?

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

mensenger 8.0 ,was dat niet laatst een nep mesenger met een virus aan boord ? ik meen dat ergens gelezen te hebben.

zou het een virus kunnen zijn????

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

zou goed kunnen.

Tweakers.net - Software updates [ Windows Live Messenger 8.0.0689 ...

Microsoft heeft gisteren bètaversie 8.0.0689 van Windows Live Messenger ... moet downloaden want dat schijnt een virus te zijn... dus probeer het niet uit ...
tweakers.net/meuktracker/12554/ Windows-Live-Messenger-8.0.0689-beta.html - 74k -

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien lees ik het anders, maar MSN 8 werd geïnstalleerd en er wordt gewaarschuwd voor MsgPlusLive 4.0 i.v.m. een virus.

Ik heb ook wel eens tijdens/na Pinnacle PC-TV met een andere resolutie gezeten, beetje vreemd, maar vond het niet erg. Ik denk in de richting van een DirectX instelling misschien.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

En by the way, MSN 8 is momenteel een BETA versie, dus als er iets niet goed gaat, dan zet je je TEST-systeem weer terug naar vóór de installatie. Beta-versies zijn er niet om te gebruiken in een normale omgeving (op je pc die je dagelijks gebruikt).

ve
door verwijderd - Jun 2, 2006 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moontje,

rechtermuistoets op je buroblad, dan  eigenschappen kiezen, tabblad instellingen en danbutton geavanceerd kiezen. dan kun je daar ook een tabbald monitor vinden.

wat je eventueel ook kunt proberen is een herstelpunt terug zetten tot voor de tijd dat je msn8 hebt geinstalleerd. voordat je dat trouwens doet, is het verstandig om toch even te scannen op virussen

ve
door verwijderd - Jun 2, 2006 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke Windows versie gebruik je?
Windows Live Messenger 8.0 werkt alleen maar op Windows XP.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2006 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

we hebben ook xp. Maar we hebben hem alweer verwijderd. nu 7.5 plus.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verstandige keuze. Is het probleem dus ook opgelost?

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De probleembeschrijving is veel te summier om hier iets over te kunnen zeggen, maar ik zou om te beginnen eerst maar de juiste video-driver installeren.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, we zitten nog steeds met het probleem. Dus zullen we hem maar weg moeten brengen. In ieder geval bedankt voor de poging om het op te lossen.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is er dus nog. Is er al geprobeerd (evt. in Veilige Modus) de resolutie terug te zetten naar 800x600 pixels en 60Hz?