gjames
door gjames Dec 14, 2004 om 16:35
Computers & telefonie

Video opnemen op PC

IK heb een probleem met mijn nieuwste Studio 9 Plus van Pinnacle en wel het volgende. Als ik in plus zit wil ik een film opnemen dus klik ik in opnemen, het gevolg is dat mijn PC op een blauw scherm springt met de melding probleem gevonden winduws is aFGESLOTEN OM SCHADE TE VOORKOMEN EN EEN HEEL VERHAAL WAAR IK GEEN BAL VAN BEGRIJP. en dat gebeurt alleen met opnemen. Ik heb ook studio 8 op mijn PC waar ik geen probleem mee heb. Ik heb al een aantal keren een vraag per email aan pinnacle gestuurd maar van hun hoor ik niets. Ik heb dit plus gekocht om dat het volgens hun een verbetering is, nou ik ben er niet blij mee.

is er iemand die dat zelfde probleem heeft en de oplossing weet dan hou ik mij aanbevolen voor een uitleg hoe ik het moet herstellen.

Graag reactie van U.   HELP????

Gert-Jan Ames.

751 8 Rapporteer

freya
door freya - Dec 16, 2004 om 16:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Gert-Jan,

Zorg er in ieder geval voor dat je alle residente programma's die je op dat moment niet nodig hebt (controleer de system-tray rechts onderin) uitschakeld, dat voorkomt een hoop problemen. Zet ze met behulp van de configuratie of instellingen optie van de bewuste programma's uit of doe dit via Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> Ok -> tabblad Opstarten en haal daar (tijdelijk) de vinkjes van de betreffende programma's weg. (Haal alleen de vinkjes weg van de programma's waar je zeker van bent)

suc6, Freya

gjames
door gjames - Dec 16, 2004 om 16:46
6 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Freya,

Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik heb gedaan zo goed en zo kwaad als ik er verstand van heb maar het werkt niet. Zou je mij in detail kunnen opgeven hoe ik het moet doen, ik ben tenslotte een 65e plusser en ben niet zo goed in al dat technische hieromtrend.

Graag jou reactie bij voorbaat dank.

Gert-Jan Ames.

btalman
door btalman - Dec 16, 2004 om 17:03
280 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal vragen:

1. Welke windows gebruikt U, pinnacle studio heeft, evenals veel andere
programma's, grote problemen met het instabiele windows millenium.

2. Maakt U gebruik van de laatste drivers voor de pinnacle tv kaart en
heeft u het programma zelf geupdate? (op de pinnacle website is alles
vrij te downloaden)

gjames
door gjames - Dec 16, 2004 om 17:22
6 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb Windows XP Home en ik gebruik de MovieBOX USB van Pinnacle, heb met Studio 8 nooit problemen gehad ook niet met studio 9 maar toen ik de upgrade Plus van 9 op mijn  PC zetten begon het gedonder. Volgens mij zit de ellende op de software schijf van plus maar tot nu toe heeft niemand mij kunnen helpen.

HELPPP????? Ik wil nou eens zonder problemen werken met studio

Van de helpdesk van pinnacle krijg ik GEEN REACTIE

Gert-Jan.Ames

freya
door freya - Dec 16, 2004 om 17:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Gert-Jan,

Veel problemen ontstaan omdat tijdens het opnemen andere programma's op de achtergrond draaien. Deze programma's zijn te vinden rechts onderin de taakbalk naast de klok. Voorbeeld van zo'n 'probleemprogramma' is een virusscanner. Door met de rechter muisknop op zo'n icoontje te klikken is het meestal mogelijk om dat programma af te sluiten. Zoals btalman al aangeeft is het belangrijk de laatste update van het programma 'Studio 9 plus' te downloaden en te installeren. Via onderstaande link is deze te downloaden:

http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=6&product_id=2446&product_name=Studio%20Plus%20version%209&page_id=991

Kies de goede versie! (light of full version)

(Selekteer de link met de muis, knippen en plakken in de adresbalk)

Ook is het belangrijk om de laatste update van de videokaart te installeren. Voor een Geforce kaart via www.nvidia.com en voor een ATI Radeon kaart via www.ati.com. Als het iets anders is dan horen we dat wel.

suc6, Freya

a2i
door a2i - Dec 18, 2004 om 16:14
407 Antwoorden / 14 Vragen

Zit er een functie in PLus 9 die u wel gebruikt?

Zo niet blijf het gewoon proberen met Studio9.

Zoals u zegt die werkt wel.

De opties van freja werken ook mits u de hele installs in de juiste volgorde eerst uninstalled dan installed en compleet upgrade met eerst dus ook nog alle video drivers, dx9.0c erbij ook moet uw zorgen dat alle chipset drivers (van uw mainboard) update zijn en goed functioneerde.

Dus de keus is aan u.

gjames
door gjames - Dec 20, 2004 om 17:26
6 Antwoorden / 10 Vragen

Beste freya, btalman en a2i,

Hartelijk dank voor jullie adviezen. Ik heb alleen geen succes, met al de hulp, mijn kennis wat betreft al jullie technische adviezen schiet tekort ik denk dat als ik iemand bij mijn PC zou hebben van jullie kaliber dat het probleem zo was opgelost.

Ik wil wel even zeggen dat het probleem alleen licht bij het video opnemen met studio Plus 9. de reeds werkt wel zoals bewerken en film maken.

Ik heb nu als oplossing genomen, ik neem de video op op studio 8 en als die er op staat en  hem een naam heb gegeven vind ik hem terug op studio 9 en kan hem dan bewerken. Jammer dat het  mij niet gelukt is ondanks jullie welwillende hulp via deze kassasite van de VARA nogmaals dank en wie weet kan ik in de toekomst nog wel eens jullie hulp inroepen ik hoop van niet maar je weet maar nooit.

Ik wens iedereen een prettige Kerst en een voorspoedig 2005.

Gert-Jan Ames.

a2i
door a2i - Dec 20, 2004 om 20:50
407 Antwoorden / 14 Vragen

Dag gert-jan misschien is het probleem opgelost als je 1 versie draait.

Je mag dit toch een software probleem noemen.

Maar ik heb zelf de ervaring met die Pinnacle spullen dat een versie conflict vaak het hele euvel oplost.

Ik kan me niet herrinneren dat dus twee versies goed zouden runnen tegelijkertijd.

Als je het dus met 1 volledige versie probeert kun je met minder problemen vaak beter uit de weg.

Zie het maar als een auto die je met meerdere keren inparkeren uiteindelijk toch goed weg weet te zetten, daar bedoel ik mee te zeggen.

uninstall alle pakketten, install 1 pakket kompleet..

ik snap dat u aangeeft weinig verstand van pc te hebben.

En het liever werkend wilt zien.

maar alle setups kunnen vooruit en achteruit geinstalleert worden.

Het is dus een kwestie van juist 'inparkeren'

Ook u dus prettige feestdagen aswel.