Ik wou iemand helpen die een virus op zijn Windows XP pc heeft genaamd: W32.Grum.A Alles wat ik ook probeerde hielp niks, zelfs systeemherstel lukte niet. Wat kan ik nog meer doen om hem uit de brand te helpen? Helaas heeft hij geen installatie cd's van Windows XP. Weet iemand raad?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik heb toch kans gezien om er heen te gaan. Resultaat was dat het progje niets heeft gevonden. Dus werkt dat progje helaas niet goed. Ben bang dat Windows XP toch op een of andere manier opnieuw geinstalleert moet worden. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Wanneer windows XP niet op cd beschikbaar is, staat deze dan niet op een extra partitie (HD) als "recover" oid? Lees in dat geval de handleiding van die pc voor schone her-installatie (NB vooraf indien mogelijk de persoonlijke data veilig stellen, bv branden op cd/dvd).
Nederlandstalige uitleg over deze besmetting staat oa op
Welke scanner(s) heeft u inmiddels al losgelaten op deze besmetting?
Met gebruik van een programma als bv Crossloop (www.crossloop.com) - op beide pc’s geïnstalleerd- kunt u desgewenst ook "op afstand" aan die andere pc sleutelen. Wel handig wanneer er dan ook telefonisch overleg mogelijk is (tel.kosten). (werkwijze: start beide crossloop: u kiest tabblad "join", de ander tabblad "host". De host ziet een "acces code": u zet die code in uw invoerveld. Beide klikken op "connect", de host daarna nogmaals op "allow" en op uw pc wordt het bureau-blad van de andere pc geopend: u heeft de besturing van die andere pc overgenomen. Na herstart van die andere pc moet opnieuw een verbinding gemaakt worden)
Die link is dezelfde als voorgaande antwoord, hij scant, en verder kan je met de resultaten totaal niks. Die recover staat er niet op. En Crossloop durf ik niet aan, dat wordt te moeilijk voor mij. Denk dat ik mijn originele xp er maar op zet, alleen kan hij dan niet updaten met mijn registratie.
Ehhh, behalve dat hij 'm niet kan updaten kan hij hem ook niet activeren. Althans, als het écht een originele licensie is. Dus na 30 dagen kapt 'ie ermee en kan je hem weer opnieuw installeren...
1. Heb je AVG-AntiRootkit (http://www.grisoft.com/doc/download-free-anti-rootkit/us/crp/0) laten scannen vanuit veilige modus (F8)? Zo nee, toch proberen.
Dit zelfde geldt trouwens ook voor het draaien van zijn eigen antivirus!
2. Inmiddels wel alle systeemherstelpunten verwijderd?
Tja, wat kan je nog doen. Je eigen Windows-licensie erop zetten heeft zoals gezegd geen enkele zin, dat werkt niet...
Zoals birdies al terecht aangeeft, dit virus heeft een laag risico en schijnt makkelijk te verwijderen te zijn. Is het trouwens niet zo dat het virus al onschadelijk is gemaakt door Norton AV en dat je het virus na een nieuwe scan in 'quarantaine' ziet staan...? Zo ja, dan is het probleem al opgelost.
Wat die recovery-mogelijkheid betreft, deze staat inderdaad op een verborgen partitie en is dus vanuit Windows zelf niet te zien. Normaliter staat er dan een recovery-opstartsnelkoppeling in het startmenu. Kijk daar eens even naar.
Ga ik dat nog eens proberen. Als het niet lukt, kan ik dan met mijn eigen XP cd's Windows er op zetten maar dan met zijn registratie nummers? Want die kan ik wel achterhalen met het programma Tune up utilities?.
Enterprice, Norton kan het niet verwijderen en ook niet in Quarantaine zetten geeft hij aan, en het bericht blijft zich telkens maar weer herhalen na herhaaldelijke keren weg klikken er van. Naar het verborgen bestand recovery zal ik ook naar kijken.
Als er een OEM-sticker op zijn p.c. zit, heeft hij dus een legale versie en dan zal er echt een recovery op staan. Welk merk p.c. is het? Kan ik even opzoeken met welke functietoetsen je in de recovery komt.
Die zit er helaas niet op, had ik al naar gekeken. het merk is een HP. Maar welk type weet ik zo niet. Het rare is, ik heb wel een sticker er op zitten en een echte licentie maar ik kan de recovery niet vinden. Het is een AMD Atlon xp 2000.
Weet niet welke p.c. je hebt. Heb zelf een Dell en daar is het Ctrl F11.
Hieronder een link naar HP support; moet je dus wel even naar het model zoeken. http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=s-001&h_lang=nl&h_cc=nl&h_product=12455&h_client=S-A-R3868-1&h_page=hpcom&lang=nl&cc=nl
Succes! Mocht het allemaal lukken, geef ik je wel het advies in outlook express de nodige vinkjes te zetten. Extra - opties - tabblad beveiliging. Anders kan je over een week weer opnieuw beginnen.
Je kan inderdaad je eigen XP-cd's gebruiken voor de installatie zolang hij (je kennis) maar beschikt over het registratienummer van de licensie die bij zijn PC hoort. Dit in verband met de hardware-ID die bij deze PC hoort. Tijdens het opnieuw activeren wordt namelijk gecontroleerd of deze hardware-ID is gekoppeld aan het juiste registratienummer (de licensie dus). Ik ga er in dit geval wel van uit dat er OEM Software op de bewuste PC staat, maar gezien het feit dat hij geen 'eigen' installatie CD's heeft zal hij niet in het bezit zijn van een volledige licensie die niet gekoppeld is aan een harware-ID.
Geweldig die HP recovery zeg. Ik had helemaal geen registratie nrs en dergelijke nodig. Zijn pc ging terug naar het moment zoals het toen werd afgeleverd. Alle andere programma's opnieuw instaleren, en alles werkt weer perfect. Uiteraard nadat ik kopie's had gemaakt van Mijn documenten en zijn faforieten etc. Het activeren van Windows hoefde ook niet meer omdat ik dat bestandje van tevoren al had gekopieert en na de installatie weer had terug gezet. Ben wel 3 uur bezig geweest, maar het resultaat was er naar. Ik wou dat ik dat op mijn pc had zeg, zo'n herstel optie, geweldig gewoon. Hartstikke bedankt zeg, ook namens mijn kennis. :-)
Fijn voor je kennis dat het gelukt is! Zowel activeren als registreren is trouwens niet nodig als je de recovery gebruikt. Dit voor een evt. volgende keer.
Als je er weer eens bent: kijk dan nog even of defragmenteren nodig is. Vaak het geval namelijk na een recovery.
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.
de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende
...
Lees meer
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer