sn
door snoerp Jan 11, 2014 om 11:27
Computers & telefonie

Virus in laptop??

Waarschijnlijk heb ik een virus in mijn laptop.
Als ik m aandoe, en wachtwoord heb in getoetst, krijg ik de melding:

De service User Profile Service verhindert het aanmelden.
Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Moet ik computer winkel binnen lopen om te vragen of ze er iets aan kunnen doen, of is er meer aan de hand?

Alvast bedankt voor de reacties.

5435 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2014 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probeer onderstaande oplossing eens, dit is één van vele tips van het Windows Forum KLIK

Om het probleem te verhelpen zou je het profiel in de veilige modus moeten verwijderen en een nieuwe aanmaken. Vergeet niet je huidige documenten te kopiëren naar het nieuwe profiel.

Ga als volgt te werk:
1. Opstarten in de veilige modus.
I. Herstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken.
II. In het scherm geavanceerde opties kiest u voor "veilige Modus"
III. Zodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u in.
2. Aanmaken van een nieuwe gebruiker.
Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op andere accounts beheren. Klik op “nieuw account maken”. Klik daarna op OK sluit alle schermen af en log uit.
3. Kopiëren van huidige documenten naar het nieuwe account.
Log in op het nieuwe account.
Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op “Geavanceerde eigenschappen van gebruikersprofielen configureren”. Vervolgens selecteer je het oude profiel en klik je op “kopiëren naar” Klik dan op Bladeren. Navigeer dan naar bijvoorbeeld C schijf (Windows) / “nieuwe gebruikersnaam” / mijn documenten en klik op OK.
Klik dan op Wijzigen. Typ in het nieuw venster de nieuwe gebruikersnaam. Klik op OK.
Daarna klikt u nog 2 maal op OK. Nu is het profiel met de documenten gekopieerd.
4. Verwijderen van het corrupte profiel.
Sluit alle vensters. Klik op Start, bij “zoek opdracht” typt u: “control userpasswords2” Dan drukt u op Enter. Selecteer het corrupte gebruikersprofiel en kies verwijderen. En klik 2 maal op OK.
Herstart de computer en log in op uw nieuwe profiel.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2014 om 11:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo snoerp,

Probeer dit eens:

start op in veilige modus via
zet een ander wachtwoord op het account van de gebruiker die problemen heeft
ga naar “User Account Control” en vink deze uit. Herstart de laptop
log in met het probleem account, die zou weer moeten werken
zet eventueel het wachtwoord terug en zet “User account Control” weer aan.
(Bron)

(Nog) makkelijker (?): opstarten in veilige modus en systeemherstel met een eerdere datum.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2014 om 11:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@snoerp,

Er is wat weggevallen zie ik:

.....start op in veilige modus via ....F8

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2014 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 11:53]Hallo snoerp,

Probeer dit eens:

start op in veilige modus via
zet een ander wachtwoord op het account van de gebruiker die problemen heeft
ga naar “User Account Control” en vink deze uit. Herstart de laptop
log in met het probleem account, die zou weer moeten werken
zet eventueel het wachtwoord terug en zet “User account Control” weer aan.
(Bron)

(Nog) makkelijker (?): opstarten in veilige modus en systeemherstel met een eerdere datum.

Suc6

Dat antwoord stond er al (+ link naar meer tips) om 11.37!

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2014 om 12:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@snoerp,

Al eens gewoon opnieuw opgestart?
Dus eerst stroom er af en dan opnieuw opstarten.
Dat wil ook nog wel eens helpen.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2014 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

Best mogelijk. Heb daar echt niet alle 192 antwoorden gelezen. Beetje veel van het goede.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 11, 2014 om 13:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 12:06]@carola.83,

Best mogelijk. Heb daar echt niet alle 192 antwoorden gelezen. Beetje veel van het goede.
Valt wel op als men zelf op dit soort antwoorden steeds reageert.

eclipse
door eclipse - Jan 13, 2014 om 14:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ snoerp,
Heb daar echt niet alle 192 antwoorden gelezen. Beetje veel van het goede.
?? deze reactie snap ik dus niet, van een beetje kennis wordt je niet moe, ik mag hopen dat U de antwoorden van de experts wel leest. het ligt anders als je door alle ingewikkelde antwoorden het je gaat duizelen, en je écht het spoor bijster raakt, wat ik wel graag wil weten, heeft U de vraag via dezelfde laptop gesteld??

jo
door joycemildred - Jan 13, 2014 om 14:38
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 11:53]Hallo snoerp,

Probeer dit eens:

start op in veilige modus via
zet een ander wachtwoord op het account van de gebruiker die problemen heeft
ga naar “User Account Control” en vink deze uit. Herstart de laptop
log in met het probleem account, die zou weer moeten werken
zet eventueel het wachtwoord terug en zet “User account Control” weer aan.
(Bron)

(Nog) makkelijker (?): opstarten in veilige modus en systeemherstel met een eerdere datum.

Suc6

eclipse
door eclipse - Jan 13, 2014 om 14:47
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=joycemildred schreef op maandag 13 jan 2014, 14:38][quote=edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 11:53]Hallo snoerp,

Probeer dit eens:

start op in veilige modus via
zet een ander wachtwoord op het account van de gebruiker die problemen heeft
ga naar “User Account Control” en vink deze uit. Herstart de laptop
log in met het probleem account, die zou weer moeten werken
zet eventueel het wachtwoord terug en zet “User account Control” weer aan.
(Bron)

(Nog) makkelijker (?): opstarten in veilige modus en systeemherstel met een eerdere datum.

Suc6

@@joycemildred
uw probleem ????
of had U gewoon zin om wat te gaan zitten kopiëren en plakken ?? lees even door eer U knipt en plakt.

er
door erky - Jan 13, 2014 om 14:53
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Snoerp,

Er zijn BETROUWBARE websites waar je informatie kan inwinnen over dit randsome virus. De bovenstaande forumleden hebben je al voorgelicht over het verwijderen, maar het snelst is er informatie via de officiële sites van McAfee, en noem maar op.
www.virusalert.nl is een Nederlandstalige en via zoeken heb je als snel informatie en hulp.
Ik ben het met je eens dat je een virus kan hebben, maar geen notie hoe het heet en dus niet kan zoeken, maar zo iets als dit POLITIE virus staat vaak op
waarschuwingsdienst.nl (een overheidsdienst!).

Bezoek deze sites uit voorzorg maandelijks, het helpt!

Succes,
Erky

eclipse
door eclipse - Jan 13, 2014 om 14:58
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=erky schreef op maandag 13 jan 2014, 14:53]Hoi Snoerp,

Er zijn BETROUWBARE websites waar je informatie kan inwinnen over dit randsome virus. De bovenstaande forumleden hebben je al voorgelicht over het verwijderen, maar het snelst is er informatie via de officiële sites van McAfee, en noem maar op.
www.virusalert.nl is een Nederlandstalige en via zoeken heb je als snel informatie en hulp.
Ik ben het met je eens dat je een virus kan hebben, maar geen notie hoe het heet en dus niet kan zoeken, maar zo iets als dit POLITIE virus staat vaak op
waarschuwingsdienst.nl (een overheidsdienst!).

Bezoek deze sites uit voorzorg maandelijks, het helpt!

Succes,
Erky

@Erky, zoals vraagsteller eerder vermeldde, is ze te lui om te lezen,

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2014 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoi eclipse,

Even een 'foutje' van je rechtzetten.
De opmerking ... Heb daar echt niet alle 192 antwoorden gelezen. Beetje veel van het goede..... kwam van mij in reactie op een opmerking van carola.83
Is dus géén opmerking van TS!

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2014 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@snoerp,

En .... stand van zaken?

fr
door fredddy - Jan 14, 2014 om 08:26
8 Antwoorden / 1 Vragen

Precies hetzelfde probleem had ik enige weken terug ook. Het is geen virus. Bij het koud opstarten meteen F8 indrukken en kiezen voor systeemherstel. Als je dan het systeem terugzet naar de stand van een paar updates geleden, zal het systeem daarna gewoon weer opstarten alsof er niets gebeurd is.

eclipse
door eclipse - Jan 14, 2014 om 12:29
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 13 jan 2014, 18:02]Hoi eclipse,

Even een 'foutje' van je rechtzetten.
De opmerking ... Heb daar echt niet alle 192 antwoorden gelezen. Beetje veel van het goede..... kwam van mij in reactie op een opmerking van carola.83
Is dus géén opmerking van TS!

@ edrick, okedoki, :-) gr han , als ik het nu begrijp ligt het aan de update zoals hieronder vermeldt . dus misschien dat TS deze ken uitzetten.