be
door beer1941 Nov 10, 2012 om 02:16
Computers & telefonie

Virusalarm terecht of kwatch

Is de ophef die er toe leidt dat kennissen mij een exacte copie mailen over een nieuw virus dat de harde schijf aantast nu waar of niet? Of is het een te vroege een-aprilgrap?

631 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 10, 2012 om 10:40
7356 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo beer 1941,
regelmatig krijg ik ook waarschuwingspost van e-mailvrienden, tot nu toe altijd nep.
Op www.virusalert.nl komt u meer te weten over echt en onecht.
Betreft het een ouder virus dan even opzoeken in het zoekvak.
Vr. gr. sjoppie

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2012 om 11:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo beer 1941,

Betreft meestal een hoax!
NOOIT zomaar wat doorsturen!
Dit soort zaken meteen deleten.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 10, 2012 om 11:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er bestaan nu eenmaal mensen die het leuk vinden om paniek te zaaien, als het werkelijk zo zou czijn zou u er al veel eerder via openbare berichten hier van al gehoort hebben.

poltol
door poltol - Nov 10, 2012 om 14:08
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

HOAX nazoeken

Op de link kunt u alle info vinden.
En daar staan dus ook alle nep meldingen.

Vr.gr. poltol

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 10, 2012 om 14:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Spreek je kennissen er ook op aan (lees; met klem verzoeken) om dit soort mails niet door te sturen

Leer ze dan ook gelijk hoe je tekst (die tientallen mailadressen) weg kunt knippen uit mails