vw
door vwijnand Aug 17, 2009 om 14:27
Computers & telefonie

Virusscanner

ik zou graag willen weten hoe het komt als ik een virusscanner op mijn pc instaleer  de pc heel traag word en sommige programmas vast lopen

met hartelijke groet wijnand

1735 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2009 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wijnand,

Wellicht te weinig geheugen? Schoon ook de harde schijf eens op.

Met vr.gr.

chris74
door chris74 - Aug 17, 2009 om 18:15
567 Antwoorden / 44 Vragen

Te weinig informatie, over wat voor soort pc hebben we het hier, welke virusscanner e.d.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 17, 2009 om 18:28
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@Chris: het besturingssysteem is Windows.....

kenwel2
door kenwel2 - Aug 17, 2009 om 18:40
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@deinert: 'het besturingssysteem is Windows.....'

Dat kan beter, je hebt dan geen virusscanner (meer) nodig. ;-)

En ehh, welke versie windows:95? 98? 2000? xp? vista? virussen? Wat voor pc, componenten..? Heb er niet al te veel verstand van, maar toch wel een bietje..

Henri

birdies
door birdies - Aug 17, 2009 om 18:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........@Chris: het besturingssysteem is Windows........

Hoe weet jij dat? Kans is inderdaad wel groot dat het Windows is, maar dat schrijft topicstarter nergens.

Of ben je zelf de vragensteller?

Het OS is in dit geval trouwens niet relevant, maar meer de leeftijd van de p.c., de grootte van het geheugen enz.

birdies
door birdies - Aug 17, 2009 om 19:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kan inderdaad te weinig geheugen zijn. Maar kan ook dat andere/oudere virusscanners niet goed verwijderd zijn.
Als daar resten van achter blijven, krijg je dezelfde problemen.

En je hebt toch zeker niet meerdere virusscanners tegelijk draaien? Dat geeft ook conflicten.

vw
door vwijnand - Aug 17, 2009 om 19:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik gebruik windows xp en ik heb de de andere virus scanners er af gehaald  en genoeg vrije ruimte op de schijf  en het maakt niet uit welke virus gebruikt want het  gebeurt met verschillende  merken

birdies
door birdies - Aug 17, 2009 om 19:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Weet je ook hoeveel intern geheugen je op de p.c. hebt?

En er zijn virusscanners (bijv. Norton, McAfee) die je niet eenvoudig via software goed kunt verwijderen, waardoor er resten achterblijven en je nieuwe virusscanner niet goed zal werken c.q. dus problemen gaat geven.

chris74
door chris74 - Aug 18, 2009 om 07:19
567 Antwoorden / 44 Vragen

@Kenwel2......  Ook bij een windows XP systemen heb je een Virusscan nodig. Je hebt altijd een virusscan nodig ongeacht welk OS dan ook. Dat het gros voor Windows is gemaakt staat daar buiten.

@birdies......... Het gaat om een Windows XP systeem, dat heeft Vwijnand al verteld. Nadat ik het de persoon gevraagd heb.

vw
door vwijnand - Aug 18, 2009 om 15:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo birdies iik heb inderdaad ook mcfee  er op gehad en ook nog andere gebrobeerd  maar het maakt niet uit wat ik doe   het blijft zo

 omdit de tweede -pc is  zou ik hem wel terug willen zetten naar het begindus alles er af . zou je zo vriendelijk willen zijn  hoe of dat moet gebeuren

vriendeli8jke groet wijnand

bo
door bobolink - Aug 19, 2009 om 13:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger had ik een hoog gewaardeerde virusscanner, Trend Micro PCillin, die dezelfde probelemen gaf: veel te veel geheugengebruik, confilcten met andere programma's, en vertraging.
Ik heb die scanner verwijderd en AVG geïnstalleerd. Werkt ongemerkt, geeft geef conflicten [bij installatie geeft het al aan welke programma's je moet verwijderen] en ook geen vertraging.
De gratis versie is voldoende voor gewoon gebruik: http://www.avg.com/

zw
door zwaardvis - Aug 19, 2009 om 13:35
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Bij oude of heel zwakke PC's kun je het beste de gratis Avast 4.8 installeren. En dan niet alle 7 modules, maar bijv. alleen het standard shield. Mijn ervaring is dat van alle gratis scanners Avast de zaak het minste vertraagd. Zelfs om mijn oude Win98 PC van 11 jaar oud draait dit prima.

zw
door zwaardvis - Aug 19, 2009 om 13:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En geen skins bij Avast installeren. Die maken het alleen onoverzichtelijk.

1paul
door 1paul - Aug 19, 2009 om 14:14
3319 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft aan een schone start te willen maken, start dan de pc op vanaf de cd-rom met xp erin, formarteer de C-schijf installeer daarna xp er opnieuw op daarna gelijk avast erop en draaien maar.

Ben je alle rotzooi kwijt en zal ie veel sneller zijn.

labren
door labren - Aug 19, 2009 om 15:41
862 Antwoorden / 0 Vragen

op nieuw instaleren, als de service pack 3 erop staat dan start die niet op via de instalatie cdrom , moet je via de bios bij boot de eerste opstart veranderen in je dvd speler of brander is f2 of Ctrl plus Alt en delete als je de computer opnieuw opstart dan kom je in de bios en kan je dat veranderen , naderhand wel weer even terug zetten, als je dit doet start die automatische op via de dvd drive als je 1 toets aanklikt wat die dan aangeeft

labren
door labren - Aug 19, 2009 om 15:42
862 Antwoorden / 0 Vragen

maar wel even je drivers backupen, die zet je even naar een cdrom of dvdtje.

mr
door mrxcuci - Aug 19, 2009 om 17:19
7 Antwoorden / 2 Vragen

De snelste virusscanner en minst geheugenvretende virusscanner die ik ken is van Eset, ook wel bekend als NOD32 en dat is ook nog eens een hele goede. (zie diverse reviews) Deze scanner is ook niet eens zo duur. Ik gebruik zelf Eset 4.x.x.x

ci
door cinro43 - Aug 19, 2009 om 20:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig de nieuwe versie van AVG?

Deze gaf bij mij heel veel problemen betreft het vastlopen. Mijn computer liep alvast kort na het opstarten, het afsluiten bij ook bij verzending van E`mail of gewoon al met opslaan in word.

Tip: haal AVG eraf en installeer Avast(ook gratis), ik heb geen last meer van vastlopen.

Succes

ho
door horus - Aug 30, 2009 om 12:23
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ANTIVIR (gratiis) met Windows XP. De firewall van XP altijd aan en gebruik 1 gb geheugen. Nooit problemen gehad.

el
door elianverbetert - Apr 6, 2012 om 14:12
29 Antwoorden / 13 Vragen

en bij mij zijn er problemen met Avast !!!
die blijven moeilijk doen !!
moet bij hun KOPEN
niks meer gratis !

groet
elian