ja
door jangmcoolen Nov 30, 2012 om 14:43
Computers & telefonie

VIRUSSCANNER

Op mijn verjaardag hoorde ik dat zowat iedereen een virrusscaner heeft en nog wel gratis. Ben allerlei opmerkingen vergeten . Wie weet een goede virrusscaner en hoe krijg ik die op mijn PC??. Alvast mijn zeer hartelijke dank.

1736 46 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 30, 2012 om 15:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen
valerius-2
door valerius-2 - Nov 30, 2012 om 15:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=poltol schreef op vrijdag 30 nov 2012, 15:01]Hallo,

ff klikken en free kiezen

Succes, poltol
Down loaden en installeren.

poltol
door poltol - Nov 30, 2012 om 15:19
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 15:06][quote=poltol schreef op vrijdag 30 nov 2012, 15:01]Hallo,

ff klikken en free kiezen

Succes, poltol
Down loaden en installeren.

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.

ro
door ron16041964 - Nov 30, 2012 om 15:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een van de betere virsus scanners is AVAST, en GRATIS, download deze hier

eenmalig via mail registreren, en klaar. Deze is beter dan AVG.

ikbenik
door ikbenik - Nov 30, 2012 om 15:53
2845 Antwoorden / 27 Vragen

AVG laat veel te veel trojaanse paarden door en detecteert ze niet.

Niet gewenst.

Je kunt beter dan Antivir erop zetten.

gsm
door gsm - Nov 30, 2012 om 16:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor wie wat minder handig is met de PC is MSE absoluut de beste oplossing, omdat deze het gemakkelijkst te installeren is en niet verleidt tot het alsnog aanschaffen van een onnodige betaalde versie. In Windows 8 is MSE al ingebouwd onder de naam Windows Defender.

Helaas was MSE de laatste keer tijdens een test van AV -Comparatives niet zo best, maar gemiddeld genomen voldoet deze scanner prima. Het aantal valse meldingen is bovendien 0, in de test ;-)

ikbenik
door ikbenik - Nov 30, 2012 om 16:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 30 nov 2012, 16:13]Helaas was MSE de laatste keer tijdens een test van AV -Comparatives niet zo best, maar gemiddeld genomen voldoet deze scanner prima. Het aantal valse meldingen is bovendien 0, in de test ;-)

Met alle respect, maar hier staan toch tegenstrijdigheden aan.

Als uit de testen blijkt dat een beveiliging niet zo best is, hoe kun je dan zeggen dat die beveiliging gemiddeld genomen prima voldoet?

ja
door jangmcoolen - Nov 30, 2012 om 16:42
77 Antwoorden / 12 Vragen

Geweldig die reacties. Bedankt bedankt maar ff klikken en free kiezen is voor mij echt adacadabra. Mijn kleinzoon die me helpt met de PC moet bij die kreet ook afhaken.

gompy2
door gompy2 - Nov 30, 2012 om 16:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 30 nov 2012, 15:53]
Je kunt beter dan Antivir erop zetten.
De gratis Antivir van Avira is inderdaad goed maar beschermd beperkte onderdelen van je PC en internet verkeer.
Het gratis antivirus pakket van Avast die "ron16041964" aangeeft is net zo goed, maar completer, het beschermd meer onderdelen van je PC (Mail-client) en je internetverkeer.
Daarom is die meer aan te bevelen.
Ben je geïnteresseerd in vergelijkingen van anti-virus (av) programma's dan kun je dat hier vinden.
Klik op -> AV-comparatives
Suc6

ikbenik
door ikbenik - Nov 30, 2012 om 17:08
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 16:43]
De gratis Antivir van Avira is inderdaad goed maar beschermd beperkte onderdelen van je PC en internet verkeer.
Het gratis antivirus pakket van Avast die "ron16041964" aangeeft is net zo goed, maar completer, het beschermd meer onderdelen van je PC (Mail-client) en je internetverkeer.
Daarom is die meer aan te bevelen.

Weer wat geleerd.

hakeni2
door hakeni2 - Nov 30, 2012 om 17:38
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=ron16041964 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 15:21]Een van de betere virsus scanners is AVAST, en GRATIS, download deze hier

eenmalig via mail registreren, en klaar. Deze is beter dan AVG.

hakeni2
door hakeni2 - Nov 30, 2012 om 17:39
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op vrijdag 30 nov 2012, 14:43]Op mijn verjaardag hoorde ik dat zowat iedereen een virrusscaner heeft en nog wel gratis. Ben allerlei opmerkingen vergeten . Wie weet een goede virrusscaner en hoe krijg ik die op mijn PC??. Alvast mijn zeer hartelijke dank.

hakeni2
door hakeni2 - Nov 30, 2012 om 17:42
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=ron16041964 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 15:21]Een van de betere virsus scanners is AVAST, en GRATIS, download deze hier

eenmalig via mail registreren, en klaar. Deze is beter dan AVG.

Avast is idd een hele goeie virusscanner en gratis en hij is makkelijk in te stellen

hakeni2
door hakeni2 - Nov 30, 2012 om 17:44
143 Antwoorden / 43 Vragen

Gin ff iets mis met mijn vorige antwoord

ltmvz
door ltmvz - Nov 30, 2012 om 17:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

Geachte jangmcoolen,

Als er in paarse letters staat: "ff klikken en free kiezen", dan betekent dit: eventjes klikken op deze paarse tekst en dan komt u op een nieuwe webpagina.

Dan zoekt u waar "Free" staat en daarop klikt u dan ook weer om het downloadproces te starten.

hakeni2
door hakeni2 - Nov 30, 2012 om 17:45
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 30 nov 2012, 16:13]Voor wie wat minder handig is met de PC is MSE absoluut de beste oplossing, omdat deze het gemakkelijkst te installeren is en niet verleidt tot het alsnog aanschaffen van een onnodige betaalde versie. In Windows 8 is MSE al ingebouwd onder de naam Windows Defender.

Helaas was MSE de laatste keer tijdens een test van AV -Comparatives niet zo best, maar gemiddeld genomen voldoet deze scanner prima. Het aantal valse meldingen is bovendien 0, in de test ;-)

windows defender in 8 is idd heel goed!

gompy2
door gompy2 - Nov 30, 2012 om 17:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@jangmcoolen,

Mocht je voor Avast kiezen, hetgeen ik je echt aanbeveel, dan is er op onderstaande site een omschrijving hoe je het beste kunt installeren, let vooral hierop:

Quote:
"Setup avast!
In het eerste scherm wordt de webbrowser Google Chrome en de Google Toolbar aangeboden. Deze is voor de werking van de virusscanner niet relevant en hoeft dus niet te worden geïnstalleerd (deactiveer de opties Yes, install Google Chrome as my default browser en Yes, install Google Toolbar for Internet Explorer). De standaard setup is eenvoudig maar doeltreffend."

Omdat deze Avast versie gratis is wil het programma er iets bij installeren wat de maker geld oplevert.
Niets mis mee, het wordt netjes aangeven.
Lees hier maar over het installeren.

Klik -> Hier

gsm
door gsm - Nov 30, 2012 om 19:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 30 nov 2012, 16:23][quote=gsm schreef op vrijdag 30 nov 2012, 16:13]Helaas was MSE de laatste keer tijdens een test van AV -Comparatives niet zo best, maar gemiddeld genomen voldoet deze scanner prima. Het aantal valse meldingen is bovendien 0, in de test ;-)

Met alle respect, maar hier staan toch tegenstrijdigheden aan.

Als uit de testen blijkt dat een beveiliging niet zo best is, hoe kun je dan zeggen dat die beveiliging gemiddeld genomen prima voldoet?
Een test is maar een moment opname. De meeste virusscanners vertonen wel wat variatie in kwaliteit. Zelf heb ik enkele slechte ervaringen achter de rug met Avast.
Gemiddeld genomen over langere tijd presteert MSE volgens mij voldoende goed.
Er zijn ook andere aspecten, zoals prestatie vermindering van de computer, valse meldingen enzovoort, waar MSE gemiddeld heel goed scoort. Zelfs Antivir werd deze keer wat minder goed beoordeeld.

Een e-mailscanner installeer ik zelden of nooit en in het geval van Avast zet ik de email scanner altijd uit.
De e-mail wordt al gescand door de provider, als het goed is. De e-mail scanner kan ook aanleiding zijn tot fouten in het e-mailprogramma, vooral in de accountinstellingen na het (verkeerd) verwijderen van Avast.

Wat bijna steeds vergeten wordt is de mogelijkheid om als een normale gebruiker, zonder extra bevoegdheden in te loggen in Windows. Dat is veel veiliger, omdat je zelf minder fouten kunt maken en een virus ook beperkter toegang heeft.

gsm
door gsm - Nov 30, 2012 om 19:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op vrijdag 30 nov 2012, 14:43]Op mijn verjaardag hoorde ik dat zowat iedereen een virrusscaner heeft en nog wel gratis. Ben allerlei opmerkingen vergeten . Wie weet een goede virrusscaner en hoe krijg ik die op mijn PC??. Alvast mijn zeer hartelijke dank.

Als je het moeilijk vindt om zelf een programma te downloaden en te installeren op je PC, dan kun je het eens proberen via ninite.com (klik).

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2012 om 20:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En mocht het je nog niet genoeg duizelen.... KLIK HIER voor een overzicht van o.a. de hierboven genoemde virusscanners, met per virusscanner nog een toelichting en hoe te installeren...

dearagain
door dearagain - Nov 30, 2012 om 20:21
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*zelf gebruik ik AVG-Free (is makkelijk van het net te plukken)

ikbenik
door ikbenik - Nov 30, 2012 om 20:45
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=dearagain schreef op vrijdag 30 nov 2012, 20:21]*zelf gebruik ik AVG-Free (is makkelijk van het net te plukken)
Je kent mijn antwoord.

mr.ed
door mr.ed - Nov 30, 2012 om 21:27
22 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan net zo goed vertellen dat je een auto wil kopen en dan vragen welk merk en model men adviseert. Een eenduidig antwoord zal je nooit krijgen. Als je dan ook nog eens een kleinkind nodig hebt voor julp, dan raad ik Microsoft Security Essentials aan. Daar kan je de minste fouten mee maken.

ikbenik
door ikbenik - Nov 30, 2012 om 21:49
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 21:27]Als je dan ook nog eens een kleinkind nodig hebt voor julp, dan raad ik Microsoft Security Essentials aan. Daar kan je de minste fouten mee maken.
Als een beveiliging zeer gemakkelijk in gebruik is, wilt nog niet zeggen dat die ook goed werkt.

ikbenik
door ikbenik - Nov 30, 2012 om 21:55
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote]

Microsoft Security Essentials scoort slecht in malwaredetectietest
Door Dimitri Reijerman, dinsdag 17 april 2012 18:02, views: 49.640

Microsoft Security Essentials presteert in een testveld van twintig virusscanners het slechtst als gekeken wordt naar de hoeveelheid doorgelaten malware. Desondanks meldt Security Essentials geen false positives in een test van AV Comparatives.

Uit de gepubliceerde testresultaten blijkt dat Microsoft Security Essentials, een gratis antiviruspakket en met een marktaandeel van circa 10 procent relatief populair, bijna zeven procent van de voorgeschotelde malware niet herkende en dus geen alarm sloeg. Het testmateriaal van AV Comparatives bestond uit meer dan 290.000 malware-bestanden. Ook Ahnlab Internet Security en Trend Micro Titanium AntiVirus Pro lieten relatief veel malware door, evenals de bekende pakketten van AVG en Trend Micro. Winnaar van de detectietest was G Data AntiVirus, terwijl ook Kaspersky en Avira het goed deden.

Hoewel Security Essentials het slechtst scoorde in de detectietest, kwalificeert AV Comparatives een detectiepercentages van meer dan 90 procent over het algemeen als voldoende. Bovendien kwam Security Essentials met geen enkele false positive aanzetten, terwijl de scanners van Trend Micro en Webroot met scores van 166 en 428 valse meldingen slecht presteerden.

In de eindbeoordeling krijgt Microsoft Security Essentials een beoordeling van één ster, samen met onder andere Trend Micro en AVG. In de categorie met drie sterren, 'advanced+' geheten, zijn elf antiviruspakketten te vinden. Deze zouden volgens AC Comparatives de meeste malware detecteren.

bron: tweakers

Veel mensen kiezen voor AVG of Microsoft Security Essentials, omdat het gratis is.
Ook geven veel mensen aan dat zij nooit problemen hebben met bijvoorbeeld AVG.
Echter voelen die mensen zich beschermd, maar dat is echter schijnveiligheid.
Als ik de harde schijf uit een computer met AVG haal en die via USB koppel aan een computer met Kaspersky of Avast (dus als een externe harde schijf) en ik laat dan die harde schijf scannen, mag de beveiliging niets vinden.
Helaas is dan in 99,99% van de gevallen stront aan de knikker.
Ook bij McAfee is dat het geval.

mr.ed
door mr.ed - Nov 30, 2012 om 22:19
22 Antwoorden / 0 Vragen

Het is maar waar je je prioriteiten stelt. De door ikbenik aangevoerde test, die niet meer dan een momentopname is, toont juist aan dat MSE voor vraagsteller gewoon de beste keus is.

MSE biedt ruim voldoende bescherming en voldoet ruim aan de gestelde eisen. Wat in het geval van vraagsteller vooral belangrijk is, is dat MSE geen vals positieve meldingen geeft. Als digibeet zal hij dan niet zo snel waardevolle bestanden wissen omdat een anti-virus er naast zit en hij niet in staat is om zelf te bepalen of een bestand een risico vormt of niet.

Dat mensen voor AVG of Microsoft Security Essentials kiezen , omdat het gratis is, is complete onzin. De andere genoemde programma's zijn ook gratis.
AVG en Avast zijn gewoon veel moeilijker in te stellen en bij Avast wordt je ook nog eens heimelijk verleid om over te gaan op de betaalversie.

Voor een digibeet is MSE gewoon de beste keus.

ikbenik
door ikbenik - Nov 30, 2012 om 22:29
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 22:19]Het is maar waar je je prioriteiten stelt. De door ikbenik aangevoerde test, die niet meer dan een momentopname is, toont juist aan dat MSE voor vraagsteller gewoon de beste keus is.

MSE biedt ruim voldoende bescherming en voldoet ruim aan de gestelde eisen. Wat in het geval van vraagsteller vooral belangrijk is, is dat MSE geen vals positieve meldingen geeft.

Ach, wat maakt die malware ook uit!
Wat maakt trojan horses ook uit.

Ik vind het zeer ernstig dat een pakket dat veel malware en trojan horses doorlaat en niet detecteert toch dan wordt aangeraden, omdat het gemakkelijk in gebruik is en ook geen false positive geeft.

Kijk dan naar een pakket die juist zeer weinig malware niet detecteert en geen trojan horses doorlaat.

Blijkbaar interesseert het veel mensen geen moer wat malware en trojan horses zijn en vinden dat ook niet belangrijk.
Dat is toch zeer ernstig te noemen.

Mensen willen wel auto rijden, maar een rijbewijs halen is teveel moeite en vinden ook dat zij geen gordel hoeven te dragen. Want een gordel is maar onzin en men is van mening dat ook mensen die bijna niet kunnen autorijden en geen rijbewijs hebben, toch in de gelegenheid moeten worden gesteld om dan toch auto te gaan rijden en de gordel niet om hoeven. En als het donker is, hoeft de verlichting ook niet aan.

mr.ed
door mr.ed - Nov 30, 2012 om 22:36
22 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, laten we het pakket vooral zo uitvoeren dat het niets doorlaat en nog wat extra's verwijdert als het moet.

http://tweakers.net/nieuws/66912/mcafee-verwijdert-essentieel-windows-bestand-na-fout-in-virusupdate.html

Alsof ieder pakket altijd 100% van alle trojans en malware tegenhoudt. Als dat zo is, waarom zijn er dan updates nodig?

ikbenik
door ikbenik - Nov 30, 2012 om 23:14
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 22:36]Nee, laten we het pakket vooral zo uitvoeren dat het niets doorlaat en nog wat extra's verwijdert als het moet.
Een goed pakket houd troep tegen en laat het goede door.

Een pakket dat trojan horses doorlaat en veel malware niet detecteert is geen betrouwbare beveiliging.

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 22:36]
http://tweakers.net/nieuws/66912/mcafee-verwijdert-essentieel-windows-bestand-na-fout-in-virusupdate.html
McAfee dondert iets eraf zonder de gebruiker te vragen of het juist is of niet.
Bij dergelijke pakketten is dat beveiligingspakket de baas en niet de gebruiker, terwijl de gebruiker de baas dient te zijn.

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 22:36]Alsof ieder pakket altijd 100% van alle trojans en malware tegenhoudt.
Is wel de bedoeling en goede pakketten kunnen troep detecteren zonder te weten wat het exact is. Dus bij verdachte informatie of programma's wordt de gebruiker netjes gevraagd wat te doen.

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 22:36]
Als dat zo is, waarom zijn er dan updates nodig?
Omdat er steeds nieuwe malware, trojan horses, virussen en wormen bijkomen.

De doelstelling van de trojan horses is dat de kwaadwillende via een achterdeurtje (trojan horse) toegang kan verschaffen tot de computer.
Doordat beveiligingspakketten bekende trojan horses herkent en tegenhoudt, zullen de kwaadwillenden de trojan horses aanpassen, zodat er nieuwe trojan horses ontstaan die niet bij de beveiligingspakketten bekend is, en op die manier weer toegang tot de computer proberen te krijgen.

Een trojan horses doet exact zoals in de legende van de paard van Troje spreekt.

holstein
door holstein - Dec 1, 2012 om 09:22
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het grote toverwoord is GRATIS daar vallen velen voor......

zoekster
door zoekster - Dec 1, 2012 om 09:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=holstein schreef op zaterdag 1 dec 2012, 09:22]Het grote toverwoord is GRATIS daar vallen velen voor......
Niets mis met een gratis virusscanner.

mr.ed
door mr.ed - Dec 1, 2012 om 10:25
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 30 nov 2012, 23:14]

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 22:36]Alsof ieder pakket altijd 100% van alle trojans en malware tegenhoudt.
Is wel de bedoeling en goede pakketten kunnen troep detecteren zonder te weten wat het exact is. Dus bij verdachte informatie of programma's wordt de gebruiker netjes gevraagd wat te doen.

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 22:36]
Als dat zo is, waarom zijn er dan updates nodig?
Omdat er steeds nieuwe malware, trojan horses, virussen en wormen bijkomen.

Maar je schreef net dat goede pakketten troep detecteren zonder te weten wat het exact is. Dan zijn er toch geen updates nodig? Ze houden toch alles al tegen?
Of zijn die updates dan voor malware die ze nog niet tegen kunnen houden?
Dan houden ze toch niet alles tegen?

Fijne dag verder.

ikbenik
door ikbenik - Dec 1, 2012 om 10:31
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mr.ed schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:25]
Maar je schreef net dat goede pakketten troep detecteren zonder te weten wat het exact is. Dan zijn er toch geen updates nodig? Ze houden toch alles al tegen?
Of zijn die updates dan voor malware die ze nog niet tegen kunnen houden?
Dan houden ze toch niet alles tegen?

Fijne dag verder.

Ik ga hier niet mee verder.
Verdiep eerst maar eens hoe de pakketten werken, dan als een kip zonder kop kakelen.

Het gaat over troep herkennen, dus het pakket weet dan dat het troep is, maar weet op dat moment niet wat het exact is.
Op die manier kunnen toch de nieuwste troep worden herkent alszijnde troep en later kan gekeken worden wat het exact is en hoe er tegenop getreden kan worden.

freya
door freya - Dec 1, 2012 om 10:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Komt nog bij dat een virus zich vaak aanpast en verandert van gedaante en zodoende toch weer tot een besmetting kan leiden.

Een virus is net een winterman. Je verwijdert het en komt onder een andere naam weer terug. Vervolgend verwijder je het weer en toch komt het telkens in een andere gedaante weer terug. Je moet de virusscanner dus steeds blijven aanpassen.....

Freya

mr.ed
door mr.ed - Dec 1, 2012 om 10:58
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:45]
Komt nog bij dat een virus zich vaak aanpast en verandert van gedaante en zodoende toch weer tot een besmetting kan leiden.

Dan doe je gewoon toch even systeemherstel.

Wat jij nu zegt is dat je dus eigenlijk nooit van een virus afkomt en je met die dure pakketten dus alleen maar je geld weg gooit. Als duur je al niet kan beschermen, dan zal gratis dat ook niet kunnen en doet het er dus niet zoveel toe wat je als virusscanner gebruikt. Dan zit ikbenik er dus helemaal naast.

Bedankt voor de info.

ikbenik
door ikbenik - Dec 1, 2012 om 11:01
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:45]
Komt nog bij dat een virus zich vaak aanpast en verandert van gedaante en zodoende toch weer tot een besmetting kan leiden.

Een virus is net een winterman. Je verwijdert het en komt onder een andere naam weer terug. Vervolgend verwijder je het weer en toch komt het telkens in een andere gedaante weer terug. Je moet de virusscanner dus steeds blijven aanpassen.....

Freya

Klopt.
Diverse pakketten werken volgens het principe: wat niet in de zwarte lijst (de viruslijst) voorkomt wordt doorgelaten.

Andere pakketten (zoals Kaspersky) gaan actief de boel verkennen.
Door gebruik te maken van bepaalde methoden kan een verdacht bestand of programma als zodanig worden herkent, terwijl AVG dat niet doet en ook niet herkent. Als gevolg daarvan houdt Kaspersky wel verdachte zaken tegen, maar laat AVG net als McAfee veel te veel trojan horses door, omdat ze dat niet als verdacht herkennen.

En of een programma wel of niet gemakkelijk werkt, wel of niet de gebruiker "lastig valt" met vragen, doet er niet toe. Het gaat er om hoe het programma onder de motorkap werkt.

Het gaat niet om de verpakking, maar om de motor.
Kijk, dat bij veel mensen AVG erop staat en dat het gratis is, wilt nog niet zeggen dat het goed werkt. En een vaak gehoord argument: "Ik heb er nooit problemen mee.", is wel het slechtste excuus om een programma goed te praten.
Ik kijk wel onder de motorkap.

ikbenik
door ikbenik - Dec 1, 2012 om 11:03
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mr.ed schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:58]
Dan doe je gewoon toch even systeemherstel.
Heeft geen enkele zin.

[quote=mr.ed schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:58]
Wat jij nu zegt is dat je dus eigenlijk nooit van een virus afkomt en je met die dure pakketten dus alleen maar je geld weg gooit. Als duur je al niet kan beschermen, dan zal gratis dat ook niet kunnen en doet het er dus niet zoveel toe wat je als virusscanner gebruikt.
Hiermee geef je zelf aan dat je zelf totaal geen verstand van computers hebt.
Dat weten we dus ook weer.

[quote=mr.ed schreef op zaterdag 1 dec 2012, 10:58]
Dan zit ikbenik er dus helemaal naast.

Professionals weten er dus geen moer van.

mr.ed
door mr.ed - Dec 1, 2012 om 11:43
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 1 dec 2012, 11:03]
Professionals weten er dus geen moer van.

Kan ik niet over oordelen.
Ik heb nog geen professional een oordeel zien geven.

ikbenik
door ikbenik - Dec 1, 2012 om 13:04
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mr.ed schreef op zaterdag 1 dec 2012, 11:43][quote=ikbenik schreef op zaterdag 1 dec 2012, 11:03]
Professionals weten er dus geen moer van.

Kan ik niet over oordelen.
Ik heb nog geen professional een oordeel zien geven.

Wel hoor, alleen staat je dat niet aan.

freya
door freya - Dec 1, 2012 om 13:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht dat de voedertijd van trollen voorbij was....

gompy2
door gompy2 - Dec 1, 2012 om 13:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is iets nieuws, dit zijn trollen die elkaar voeren, dat blijft maar doorgaan.
Hoe heet dat ook alweer in het Russisch? "Get a life" of zoiets? ;-)

mr.ed
door mr.ed - Dec 1, 2012 om 14:58
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 1 dec 2012, 13:04][quote=mr.ed schreef op zaterdag 1 dec 2012, 11:43][quote=ikbenik schreef op zaterdag 1 dec 2012, 11:03]
Professionals weten er dus geen moer van.

Kan ik niet over oordelen.
Ik heb nog geen professional een oordeel zien geven.

Wel hoor, alleen staat je dat niet aan.

Wie dan?????

freya
door freya - Dec 1, 2012 om 15:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Net een écht virus, het gáát maar door.....

Cookies
door Cookies - Dec 1, 2012 om 15:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 1 dec 2012, 15:10]
Net een écht virus, het gáát maar door.....

Vermoed dat deze site AVG gebruikt i.p.v. Kaspersky.;-)

freya
door freya - Dec 1, 2012 om 15:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 1 dec 2012, 15:39][quote=freya schreef op zaterdag 1 dec 2012, 15:10]
Net een écht virus, het gáát maar door.....

Vermoed dat deze site AVG gebruikt i.p.v. Kaspersky.;-)
Goed idee, zal het eens aan de redactie voorstellen, komen we misschien definitief af van dit virus.... ;-)

Freya

hutch
door hutch - Dec 2, 2012 om 10:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Trollige Winter-paarden......... Geen 'sprekende' paarden, maar schrijvende paarden......