bu
door buffy Jun 17, 2010 om 20:41
Computers & telefonie

Virusscanner

Hallo,
Heb altijd een Norton virusscanner op mijn pc gehad
Op advies heb ik de KASPERSKY 2010 geinstalleerd
Installeren ging prima maar het scannen duurt wel erg lang
Denk dat hij ondertussen wel een uur of 18 bezig is
Heb het gevraagd in de winkel en ik kreeg als antwoord dat dat nu eenmaal zo hoorde!!!!
Noton had dat niet.
Dus mijn vraag....is dit normaal.
Alvast bedankt

863 10 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 17, 2010 om 21:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@buffy

18 uur? Lijkt mij wel een beetje TE!
Misschien wat anders proberen, bv AVG ....
Klik de link eens aan en lees of 't wat voor je zou kunnen zijn.

Klik hier: AVG9
En misschien voor erbij de MBAM Klik hier: mbam is geen vervanging voor je huidige beveiliging, meer een soort aanvulling. Bv om: om de andere maand een [extra] scan te draaien.

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2010 om 21:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo buffy,

Heb je Norton wel volledig verwijderd?

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2010 om 21:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@buffy,

Met deze verwijderingstool moet het lukken.

jscholtes
door jscholtes - Jun 17, 2010 om 21:39
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=kiran schreef op donderdag 17 jun 2010, 21:05]@buffy

18 uur? Lijkt mij wel een beetje TE!
Misschien wat anders proberen, bv AVG ....
Klik de link eens aan en lees of 't wat voor je zou kunnen zijn.

Klik hier: AVG9
En misschien voor erbij de MBAM Klik hier: mbam is geen vervanging voor je huidige beveiliging, meer een soort aanvulling. Bv om: om de andere maand een [extra] scan te draaien.

Je moet niet vergeten dat je voordat je een van genoemde virusscanners installeert de vorige virusscannerinstallatie weer ongedaan te maken.

De duur is afhankelijk van de scaninstellingen. Als je bij de een alleen email of harddisk doet en de ander doet beiden dan verklaart dat het verschil in duur.

holstein
door holstein - Jun 17, 2010 om 21:54
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb het andersom gedaan, nu Norton, voorheen kaspersky, maar het scannen met Kaspersky 2010 duurt beslist niet zo lang.
Inderdaad de Norton helemaal verwijderen met evt verwijderingstool en om nou avg te gaan proberen lijkt me niet de oplossing, want het scannen is het probleem, niet de virusscanner zelf.

akkefiet
door akkefiet - Jun 18, 2010 om 11:38
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Kaspersky scant constant (op de achtergrond) de bestanden op de pc.
Dit is te zien bij tabblad Mijn bescherming.
Dat gaat bij wijze van spreken eeuwig door en is normaal.

Als je via Scan mijn computer een scanopdracht geeft mag dat niet 18 uur duren.

akkefiet
door akkefiet - Jun 18, 2010 om 11:51
1075 Antwoorden / 10 Vragen

P.S. voor die "constante scan" hoef je de pc niet aan te laten staan.
Kaspersky gaat gewoon weer verder waar hij gebleven is als de pc weer is opgestart.
De snelheid van de pc heeft er ook niet onder te lijden.

hoezowie
door hoezowie - Jun 18, 2010 om 12:50
13 Antwoorden / 0 Vragen

Volg de instructie van "edrick3" op, hij geeft hier het goede antwoord!

In de IT/ICT is het algemeen bekend dat Symantec en Norton Anti Virus software, bij juiste verwijdering - veel te veel 'troep' laat staan in het hart van het systeem: "Het Windows Register" -> Dit met eerst verwijderd worden ALVORENS je elk ander nieuwe Anti-Virus pakket installeerd!

Dus:
Verwijder nu eerst weer "kaspersky Anti Virus", via [Start]-knop, [Configuratie Scherm] -> [Software]-Icoon (Engles: [Start]-button, [Control Panel] -> [Add Remove Programs] zoek naar "kaspersky Anti Virus" -> Verwijderen, Automatisch... bij de vraag, om de PC te herstarten, zeg je NEE / Cancel.

Daarna de tool van "edrick3" downloaden en uitvoeren:
Je tekst hier...

Herstart NU pas de PC.
Ga met Windows Explorer (Verkenner) naar je Windows harde schijf (C):\
Ga naar het pad:
C:\Program Files\

Verwijder de 'Windows Mappen' (Folders) en alle 'bestanden' (Files) die zitten in de paden (paths) die relatief sterk lijken op de volgende namen:

C:\Program Files\Norton\Anti Virus\
C:\Program Files\Symantec\Anti Virus\
C:\Program Files\Kaspersky\Anti Virus\
C:\Program Files\Common Files\Norton\Anti Virus\
C:\Program Files\Common Files\Anti Virus\

Nu mag je weer proberen of Norton Anti Virus...,
of Kaspersky Anti Virus te installeren!

Succes,

Groetjes,
Hoezowie
(Laat even weten wat je vind van mijn antwoord aub!?)

bu
door buffy - Jun 19, 2010 om 10:30
26 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo.

Heb Noton via de removal?tool van de site verwijdert en daarna via zoeken de rest eraf gehaald
Weet zeker dat Norton goed is verwijdert

Akkefietje bedankt
Het is het scannen wat op de achtergrond gebeurt
Heb snelle start gedaan, was met een paar min.klaar.
De volledige scan gaat ook veel sneller.

Iedereen bedankt voor 't meedenken

Groetjes

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2010 om 10:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@buffy,

Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.