pi
door pieterdina Oct 8, 2013 om 15:34
Computers & telefonie

Virusscanner voor iphone/pad

Hallo,
Wie weet wat een goede virus scanner is voor de iphone en ipad, ik heb nl een app op mijn iPhone en ipad voor internet bankieren, en vraag me af hoe of het zit met de veiligheid hiervan.

70351 16 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 8, 2013 om 15:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ligt er aan wat je onder veiligheid verstaat; jouw privacy of het leeghalen van je bankrekening?

pi
door pieterdina - Oct 8, 2013 om 15:51
38 Antwoorden / 33 Vragen

Leeghalen van m'n bankrekening :-(

macwouter
door macwouter - Oct 9, 2013 om 07:57
825 Antwoorden / 9 Vragen

Er bestaan geen virusscanners voor IOS. In tegenstelling tot Android moet de eerste nog opstaan die een virus heeft op een iPad of iPhone.

sl
door slimmerd - Oct 9, 2013 om 09:37
5 Antwoorden / 0 Vragen

Voor apple worden amper virussen, trojans ed ontwikkeld. Apple integreert beveilingssoftware in de updates die je kunt downloaden. Telkens als er nieuwe software is krijg je een seintje en kun je het best meteen de update downloaden en installeren. Met enkele muisklikken is dit gebeurd. In je instellingen kun je aangeven hoe vaak je naar nieuwe software wilt zoeken.

Zelf gebruik ik sinds 1991 apple computers, tablet en phone en nog nooit een virus, spyware, trojan, wurm of whatever op mijn apparaten gehad. Maar, zoals boven beschreven, altijd meteen software geupdated.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 9, 2013 om 09:40
937 Antwoorden / 2 Vragen

nog even en de populariteit van mac gaat er wel voor zorgen dat virussen gemaakt gaan worden ;) Kan me het flash incident op de mac goed herinneren ;) en ach, als je zo veel wilt betalen voor gebakken lucht en geen virussen, neem dan een niet mac pc voor dat geld, virus scanner erbij van goede kwaliteit en je laat die mac ver achter je in het stof ;)

audb
door audb - Oct 9, 2013 om 09:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen als het gaat om een jailbreak apparaat zou het kunnen gebeuren dat er een virus voor geschreven kan worden maar heeft u zelf nooit iets met een Apple gedaan dan is het bijna uit gesloten dat er een virus op komt te staan.
Apple laat pas een app toe nadat deze zorgvuldig is getest op virussen.
Ook Google`s Android app`s die gedownload worden via Google Play store is daar op getest maar in tegen stelling top Apple mogen op een toestel wel zij het op eigen risico app`s worden geinstalleerd die niet uit de Play store komen.

jo
door josp12345 - Oct 9, 2013 om 09:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

zie oa http://www.bitdefender.nl/solutions/virus-scanner-for-mac.html

sl
door slimmerd - Oct 9, 2013 om 10:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Er schiet me nog iets belangrijks te binnen. Stel een toegangscode in, dan wordt alles van je ipad of iphone automatisch versleuteld. Bovendien is je apparaat zo beveiligd tegen dieven of mensen die willen meekijken. Het lek in de toegangscode is gedicht in de laatste versie van iOs.

hvd1
door hvd1 - Oct 9, 2013 om 10:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.intego.com/mac-virus-barrier-ios

Intego heeft Virusbarrier voor IOS t.b.v. iPhone en iPad, staat in de App Store.

kaasbroodje, goede relevante tekst, daar kan vraagsteller wat mee.

natuurmens
door natuurmens - Oct 9, 2013 om 10:55
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik Virusbarrier mijn indrik is dat het goed werkt we zo nu en dan scannen

gerardk
door gerardk - Oct 9, 2013 om 14:28
175 Antwoorden / 8 Vragen

door te zoeken met google naar - virus scanner iphone en ipad - vindt je oa het volgende forum http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/138549-virusscanner-voor-ipad.html

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 9, 2013 om 15:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=slimmerd schreef op woensdag 9 okt 2013, 09:37]Zelf gebruik ik sinds 1991 apple computers, tablet en phone en nog nooit een virus, spyware, trojan, wurm of whatever op mijn apparaten gehad. Maar, zoals boven beschreven, altijd meteen software geupdated.
Je gebruikt wel een virusscanner?

uo
door uomo - Oct 9, 2013 om 19:07
17 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op dinsdag 8 okt 2013, 17:16]Er bestaan geen virusscanners voor IOS. In tegenstelling tot Android moet de eerste nog opstaan die een virus heeft op een iPad of iPhone.

de miljoen is reeds vergeven......
het enige juiste antwoord!!

natuurmens
door natuurmens - Sep 7, 2014 om 17:02
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben er achter gekomen dat je Ipad degelijk door virussen kan worden aangevallen en hierdoor virussen oplopen. En dat verschilde virus scanner gebruiken tijdelijk werken ze redelijk maar dan geven ze het op. Feitelijk is er geen goede virus scanner voor de iPad. De betaalde versies werken even dat lijkt zo maar doen feitelijk niets. Je moet het echt van genomineerde bedrijf hebben, maar deze maken voor de Android gemaakt maar niet gemaakt voor iPad.

pi
door pieterwolters - Sep 8, 2014 om 10:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een linkje naar die iPad virussen?

macwouter
door macwouter - Sep 8, 2014 om 13:34
825 Antwoorden / 9 Vragen

Voor een iPad zijn geen virussen en als je met OSX werkt kun je daar ook alleen maar last hebben van adware. Mocht je daar op last van hebben dan kun je adware remover gebruiken.