me
door menijhuis Dec 12, 2007 om 14:01
Computers & telefonie

Vista met problemen

beste mensen,

ik heb op mijn pc vista home premium  staan. na vele fouten in systeem heb ik afgelopen weekend mijn schijven geleegd en vista er nieuw op gezet. nu krijg ik reelmatig als ik de verkenner opstart dat deze niet meer werkt en dat er naar een oplossing wordt gezocht. Dan sluit deze zich af en moet ik opnieuw de verkenner starten.

Wie weet wat dit kan zijn.

Michel

537 8 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 12, 2007 om 14:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn dergelijke problemen met Vista bekend, waarbij de netwerkverbinding het probleem is.
Controleer dus of wel de juiste driver voor de netwerkadapter gebruikt wordt. De juiste driver haal je bij de fabrikant van de adapter, moederbord of laptop.

Je zou ook nog een Commando-prompt kunnen openen (via de rechtermuisknop, als Administrator openen).
Dan dit commando uitvoeren en kijken of het is opgelost:
netsh interface tcp set global autotuning=disabled

GSM

edwardus
door edwardus - Dec 12, 2007 om 18:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is blijkbaar normaal bij Vista, op mijn fonkelnieuwe laptop gebeurde dat ook om de haverklap toen er nog Vista op stond ...

Nu niet meer dus.

wimbremer
door wimbremer - Dec 20, 2007 om 13:05
122 Antwoorden / 19 Vragen

Ik wens vele mensen veel geluk en geduld (zul je nodig hebben) met Vista. Een niet goed ontwikkeld en te snel uitgebracht product dat zoveel fouten, haperingen en onvolkomenheden vertoond, dat je best wel eens zuinig zou mogen zijn op die "oude XP installatie CD rom. Door mijn werk heb ik vrij veel te maken met computers en al wat er zo mee samenhangt en ik hoor over Vista weinig goeds. Op sommige computers is de Pro versie van XP maar weer geïnstalleerd. Dat zegt voldoende denk ik. Zelf wacht ik er nog maar een poos mee.
Ik kom uit de tijd dat Windhoos 98 werd geïntroduceerd, zodoende...

me
door menijhuis - Dec 20, 2007 om 15:25
3 Antwoorden / 4 Vragen

Aan alle Reageerders,

het is overduidelijk, dat Microsoft een flut product heeft uitgebracht. Heb met '95, '98, 'ME, XP gewerkt en vind nog steeds 95 en 98 het beste. Aan Xp heb ik ook weinig omdat deze mijn sata schijven niet goed ondersteund. De kans is groot dat ik Ubuntu ga nemen, een kernel van Linux die waarschijnlijk wel stabiel draait. Voor Bill Gates fans, denk na voor je Vista probeert.

edwardus
door edwardus - Dec 21, 2007 om 09:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

XP zou toch wel zo'n beetje alle Sata schijven moeten ondersteunen lijkt mij. Je moet 'm alleen wel voorzien van de juiste driver bij het installeren.

Wat je ook nog kunt proberen is om in de BIOS de SATA Native mode op disabled te zetten (indien beschikbaar natuurlijk).

me
door menijhuis - Dec 21, 2007 om 09:37
3 Antwoorden / 4 Vragen

Kan de schijven in sata of raid installeren. Wat zou dan de oplossing zijn. Want de drivers die ik heb zijn van mijn moederbord leverancier Asus, die ondersteund wordt door xp

edwardus
door edwardus - Dec 21, 2007 om 10:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Raid is waarschijnlijk niet wat je bedoelt, blijft over Sata. Zoek naar Native Sata.

Bij het installeren van XP kun je op het juiste moment op F6 (meen ik) drukken en de locatie van de Sata driver aanwijzen.

aajee
door aajee - Dec 21, 2007 om 11:05
118 Antwoorden / 5 Vragen

Maak vanuit Start->Bureau-accessoires->Windows Verkenner een snelkoppeling naar het Bureaublad. Gebruik deze snelkoppeling om Verkenner te starten. Deze oplossing werkt bij een aantal mensen die met hetzelfde probleem zaten.

Overigens werkt Vista bij mij (op een laptop) probleemloos. De nieuwste versie van Ubuntu (7.10) is uitstekend. Kost wel even tijd om vooral de video (filmpjes op het net) instellingen correct te krijgen, maar dan heb je ook wat.