Ru
door Rudyblok Aug 28, 2023 om 18:04
Computers & telefonie
Visual basic error win 10

Bij het opstarten krijg ik regelmatig een error over Microsoft visual basic.
Ik kan nergens achterhalen waar deze vandaan komt.

De melding ontstaat al bij het opstarten/aanzetten van de desktop zodra Windows opstart.
Er is dan nog niks geopend of opgestart aan applicaties.
Ik kan alles normaal openen zonder problemen.

Het systeem is nu al 4x opnieuw geïnstalleerd maar de melding blijft komen.
Hoe kan ik dit oplossen? Op internet kan ik er helaas niks over vinden.

3966 9 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Aug 28, 2023 om 18:12
862 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heb je hier iets aan of aan dit. Verder staan er nog tal van site vermeld als je zooek op visual basic foutmelding.

Wat je ook nog kunt doen, is een keer extra windows update doen.

Nog een link

Ru
door Rudyblok Aug 28, 2023 om 18:17
8 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de links maar deze gaan over visual basic programma.

Windows update is helemaal bij (gister weer nieuwe installatie gedaan).
Ik krijg deze melding al bij het opstarten/aanzetten van de desktop van Windows zonder iets geopend te hebben.

Thecla58
door Thecla58 Aug 28, 2023 om 18:29
862 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je al eens geprobeerd om windhoos 10 in de veilige modus op te starten?

ennoborg
door ennoborg - Aug 28, 2023 om 18:24
24 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je iets dat automatisch start? Of een document dat je automatisch wil openen bij het starten van Windows?

Ru
door Rudyblok Aug 28, 2023 om 18:26
8 Antwoorden / 6 Vragen

Alleen steelseries voor mijn toetsenbord en icue voor mijn rgb muis.

De rest schakel ik altijd zelf uit om cpu en onnodige achtergrond programma's aan te hebben die niet nodig zijn

ennoborg
door ennoborg Aug 28, 2023 om 18:33
24 Antwoorden / 3 Vragen

Wat is die rest, die je uitschakelt?

Scheelt het, als je die juist aan laat?

En wat gebeurt er als je die steelseries en icue juist niet automatisch laat opstarten?

ennoborg
door ennoborg Aug 28, 2023 om 20:03
24 Antwoorden / 3 Vragen

OK, nog even een vervolg: De foutmelding gaat eigenlijk niet over Visual Basic, maar over Visual Basic for Applications (VBA), en dat is iets anders. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt als je in Word macro's maakt.

Als ik er verder op zoek, via Google, komt er nog veel technischer gedoe naar boven, en dat laat ik maar even weg, want dat is vooral op IT-ers gericht.

Wat het op dit moment lastig maakt, is dat je niet kan zien welke app dit veroorzaakt, en daarom heb ik nog een verzoek:

Zou je, als je deze melding ziet, voordat je hem wegklikt, de toestcombinatie Ctrl-Alt-Delete willen indrukken, en op het scherm dat daarna komt Taakbeheer aan willen klikken? Als je dat doet, krijg je mogelijk direct al de naam te zien van de toepassing die dit scherm oproept. En als het Taakbeheer-scherm leeg blijft, kan je linksonder op de knop 'Meer details' klikken. Als je dan bovenaan in het scherm in de groep Toepassingen meer ziet dan alleen Taakbeheer zelf, kan dat de boosdoener zijn, maar als je daar alleen Taakbeheer ziet wordt het lastig, helaas.

Je kan in Taakbeheer dan ook naar het tabblad Opstarten kijken, of je daar nog iets raars ziet, maar dan wordt het wel heel technisch.

ro
door ronny530 - Aug 29, 2023 om 12:17
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Blijkbaar worden niet alle stuurprogramma's geladen en welke dat zijn kunt u bij apparaatbeheer zien want daar staat een ? o.i.d. bij.
Toets in de zoekbalk 'msconfig' in en druk op enter en kies voor normaal opstarten want dan worden bij opnieuw herstarten alle stuurprogramma's geladen.
Daarbij is het zeker niet slim om alle achtergrond programma's behalve de twee die u noemt uit te schakelen want microsoft Visual Basic maakt onderdeel van het besturingsprogramma Win 10 uit.

softwaregeekNL
door softwaregeekNL - Aug 30, 2023 om 13:31
7 Antwoorden / Vragen

Het doel van een app die opgestart wordt in Windows kan niet worden gevonden. Het systeem heeft geprobeerd het orgineel te vinden dat is mislukt.
Mogelijk heeft u een app verwijdert die Windows nog staads probeert op te starten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 30, 2023 om 13:46
2093 Antwoorden / Vragen

Een clean install moet dit oplossen, dit komt niet uit het OS zelf. Daarna applicatie voor applicatie opnieuw installeren en als dat schone software is zou dit niet op mogen treden.

1paul
door 1paul - Aug 30, 2023 om 14:57
3173 Antwoorden / 0 Vragen

download revo uninstaller en kijk in dat programma eens of u dit programma kunt verwijderen.

lukt dit niet dan zult u handmatig deze verwijzing eruit moeten halen!

revo is trouwens een te vertrouwen program wat echt heel goed werkt!

john devries
door john devries - Aug 30, 2023 om 15:03
219 Antwoorden / Vragen

https://secure.pcsystemfix.com/fix-windows-errors/?error=Visual%20Basic%20Errors&gad=1&gclid=Cj0KCQjw0bunBhD9ARIsAAZl0E0_n9zZAq9_DQUpqjK0Z6ObQkMUKMxUTKPhVQGlh8295ONngELsgFwaAnTNEALw_wcB      Misschien heb je hier wat aan

Thecla58
door Thecla58 - Aug 30, 2023 om 15:15
862 Antwoorden / 3 Vragen

verwijderd door mij.