deheugden
door deheugden Apr 27, 2005 om 13:51
Computers & telefonie

Visual basic scripting

weet iemand toevallig een goed en simpel boek of website waarin makkelijk uitgelegd word hoe je met visual basic scripting administartieve taken kunt versimpelen? bijv. services controleren van verschillende pc's of data kopieren naar verschillende pc's of verwijderen , enz.

390 7 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Apr 27, 2005 om 14:24
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Wellicht een idee: Er zijn een aantal Visual Basic boeken in de
"Dummies" reeks verkijgbaar. Deze reeks is doorgaans vrij eenvoudig
uitgelegd en goed leesbaar.

Brynnar

aenigma
door aenigma - Apr 27, 2005 om 14:56
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Een website met veel bruikbare links is:

http://www.delosgaia.nl/scripting.htm

Een Microsoft VB Scripting tutorial vindt u op:

http://www.ict.nsc.ru/docs/ms/vbsdoc/vbstutor.htm

vr. gr.

hell-rider
door hell-rider - Apr 27, 2005 om 15:35
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai, deheugden
Mijn voorganger 'aenigma' heeft een paar links gegeven waar het een en ander op te vinden is wat je eventueel zou kunnen gebruiken, alleen niet wat jij zoekt. Boeken, boeken en nog eens boeken, Tips, Trucks en Tools je noemt het maar, hoeveel heb je er nodig om te doen wat jij wilt. Het enige wat werkt, en ik zeg het met een lachje, is oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Wel,... eigenlijk heb je andere nodig om je bij sommige scripts te helpen en een duwtje in de rug te geven. Jammer ze zijn moeilijk te vinden. Maar vaak kan je, met een beetje stoeien, van het één wat anders maken.

Succes WillemG

deheugden
door deheugden - Apr 27, 2005 om 18:33
41 Antwoorden / 37 Vragen

en dat is nu juist het probleem. ik zit midden in een mcse traject en ik moet het scripting gedeelte er dus tussen door doen. heb al waty boeken gekocht(bijv. van easy computing) maar die zijn te algemeen. Ik zoek dus echt niet gerichts op administrative tasks.

deheugden
door deheugden - Apr 27, 2005 om 18:37
41 Antwoorden / 37 Vragen

ik zal een voorbeeld geven: wanneer een computer op het domein aangemeld word, in active directory, komt deze in de default ou computers. ik zou dus iets willen hebben wat een ping doen naar de pc's in de ou en deze dan automatisch plaatst in de juiste vestigings ou. maar ik weet dus te weinig van vbs en ik heb gewoon geen tijd om het uit te zoeken. eind dit jaar meot ik nm mcse 2003 zijn(heb er pas 2) en dat is al pittig genoeg.maar ik moet wel zeggen dat het scripting gebeuren gewoon ontzettend leuk is.

hell-rider
door hell-rider - Apr 27, 2005 om 20:34
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai, deheugden

Als ik dit zo lees kan ik je daar niet verder mee helpen en ik weet eigenlijk wel zeker dat je hier met een VB Script niet meer mee weg komt. Daar heb je volgens mijn kennis NT voor nodig. Maar...misschien zijn er nog andere die een eventuele oplossing weten.

Succes verder, WillemG

fl
door flippoi - Apr 27, 2005 om 22:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Objecten verplaatsen in AD en overige scripts: http://kixscripts.com/scriptlibrary/browse.asp?c=3

Pingen van machine: http://www.fpschultze.de/w11.htm

Ik hoop dat je hiermee wat verder komt.