il
door ilona11 Jan 22, 2005 om 16:38
Computers & telefonie

VODAFONE??

Hallo

Vanmiddag ging ik naar vodafone om te vragen waarom mijn verbinding zo slecht is of helemaal weg valt.Het antwoord dat ik kreeg was:In het dorp waar je woont kan je geen verbinding ontvangen alleen buiten!!Dus heel het dorp waar ik woon kan dus geen  vodafone mobiel kopen.Je moet naar buiten on te bellen .Sorry maar dit geloof ik dus niet.Kon dat niet verteld worden toen ik het toestel kocht van 159 euro???Ik vind het een flauwe smoes.Waarom kon ik dan van Turkije wel naar mijn dorp bellen toen ik vorig jaar op vakantie was??Wie heeft zoiets ook eens meegemaakt?Dan hoor ik het graag.Moet ik mijn vodafone in de wuil emmer gooien????

498 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2005 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ilona. Het feit, dat je in Turkije een betere ontvangst had dan thuis is simpel te verklaren door het feit, dat de telecom aanbieder in Turkijk, waarmee Vodafone smenwerkt (roaming) een betere dekking biedt dan Vodafone in jouw dorp. Je zou eens met Vodafone kunnen overleggen of je het toestel terug kan geven en de kosten terugbetaald kan krijgen. Ik heb er echter een hard hoofd in want eigenlijk had je voordat je een abonnement bij Vodafone nam je ervan moeten vergewiisen of je in jouw dorp goede verzend- en ontvangstmogelijkheden had. Maar je kunt het altijd proberen. Succes - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2005 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan ik daar geen antwoord op geven of de mensen hier in het dorp ook zoiets hebben.Ik ga daar wel naar informeren.

Toch blijf ik erbij dat ze dat ook bij de verkoop hadden moeten laten zien.ze wisten immers waar ik woonde,maar toen werd er ook niet op de pc gekeken waar het bereikBedankt voor de reactie

ve
door verwijderd - Jan 22, 2005 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen enkel netwerk dat garandeert dat je binnenshuis bereik hebt. Een netwerk kan wel aangeven dat er op een bepaalde plaats een goede, redelijke of slechte dekking is. Of je binnen kunt bellen kan zelfs van huis tot huis verschillen.

Waarschijnlijk heeft Vodafone inderdaad geen goede dekking bij jullie in de omgeving. Weet je misschien van anderen in de buurt of die wel goed bereik hebben? Als anderen met Vodafone ook dat probleem hebben is het duidelijk, als jij de enige bent met dit probleem dan zit het probleem waarschijnlijk in je toestel en kun je het beste terug naar de winkel waar je hem vandaan hebt. Zij zullen je toestel dan onder garantie na laten kijken door de leverancier.

Het feit dat je in Turkije wel kon bellen met je toestel geeft alleen maar aan dat er op die plaats voldoende ontvangst was. Je belt in het buitenland sowieso via een buitenlands netwerk. Dit heeft dus helemaal niks te maken met het wel of niet kunnen bellen bij jullie op het dorp.

Informeer dus even goed in de buurt bij anderen waar zij mee bellen en wat hun ervaringen zijn... Heb jij toen je je toestel kocht trouwnes zelf geinformeerd of Vodafone goede dekking geeft in jullie dorp? Een verkoper kan meestal niet zien waar je vandaan komt ;)

ve
door verwijderd - Jan 22, 2005 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 Ding moet ik toevoegen.Waarom ontvangde mijn oude KPN en SIEMENS van mijn vrouw wel hier in huis???

ve
door verwijderd - Jan 22, 2005 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook op de tweede vraag is het antwoord simpel: KPN geeft een betere (misschien wel de beste landelijke) dekking dan Vodafone. Iets duurder maar, in dit geval, een stuk beter. Groeten - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

je heb tegenwoordig helemoie stikkertjes die het berijk versterken ik weet niet wat voor merk u heeft maar dan plak je die achter de accu en je hebt beter berijk ze zijn iniedergeval op www.funtoko.nl te koop naar daar betaal je 1 euro voor dat ding en 2 euro verzentkosten bent u geintreseerd mail en ik ga opzoek naar een goedkopere volgens mij kan het ook voor 50cent

bart_internet@hotmai.com

mvg bart